8 Πράγματα που ΔΕΝ έπρεπε να είχα Κάνει σαν Εκπαιδευτής!

To Whom it May Concern (including myself)   



Δεν είναι μεγάλο το χρονικό διάστημα που δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από τον Βασίλη, έναν δύτη που είχα εκπαιδεύσει πριν από μερικά χρόνια.
Είχε πλέον γίνει εκπαιδευτής καταδύσεων και πρόσφατα ξεκίνησε να λειτουργεί το δικό του καταδυτικό κέντρο.

«Coach» είπε, «απλά ήθελα να σου πω ότι τώρα που άνοιξα το δικό μου καταδυτικό κέντρο και έχω να κάνω με πελάτες εκτός από τους φίλους, να συνοδεύω δύτες και να κάνω μαθήματα είναι πάρα πολύ δύσκολο.
Όμως κάθε φορά που θέλω να τα παρατήσω ή που είμαι στη θάλασσα, σκέφτομαι εσένα και τι εσύ θα έκανες σε αυτά που αντιμετωπίζω.
Σε βλέπω ξανά να  λες «Αυτό είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις; Δε μπορείς να κάνεις και κάτι ακόμη; Δε μπορείς να το κάνεις καλύτερα;» κι έτσι συνεχίζω»

«Αλήθεια;» είπα «Το θυμάσαι ακόμα;»

«Το σκέφτομαι κάθε μέρα» είπε «Τα λόγια σου και η εκπαίδευσή σου είχαν πραγματικά τεράστια επίδραση σ’ εμένα και σε πολλούς από τους δύτες που πέρασαν απ’ τα χέρια σου και που γνώρισα προσωπικά, οπότε ήθελα απλά να πω ευχαριστώ»

Δεν ήξερα τι να σκεφτώ.
Ήμουν περήφανος μεν, αλλά κυρίως ήμουν φοβισμένος.
Φοβόμουν επειδή για κάθε άνθρωπο σαν τον Βασίλη – έναν δύτη με τον οποίο είχα εξαιρετική σχέση – μπορούσα να σκεφτώ και μερικούς τους οποίους δεν βοήθησα ιδιαίτερα.
Δεν ήμουν πάντα θετικός και σίγουρα ενδιαφερόμουν πολύ περισσότερο για τα αποτελέσματα αντί για το πώς έκανα τους μαθητές μου να αισθάνονται.
Άγγιξα πολλούς ανθρώπους, αλλά ξέρω ότι κάπιοι παραιτήθηκαν από το σπορ εξαιτίας μου και εξαιτίας του περιβάλλοντος που δημιούργησα.
Ξέρω ότι κάποιοι κατέληξαν να μισούν ένα σπορ που αρχικά αγαπούσαν και αυτό εξαιτίας μου.

Κανείς δε μου έμαθε να φέρομαι διαφορετικά και σίγουρα δε μου μίλησαν για το κομμάτι της σχέσης με τον δύτη στην παραδοσιακή σχολή καταδύσεων και το εκπαιδευτικό.
Δεν κατηγορώ κανέναν, απλά τόσα ήξερα, τόσα έκανα.

Τα τελευταία χρόνια, δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας, στο blog μας και τα Social Media μηνύματα για να γίνουμε καλύτεροι εκπαιδευτές και καλύτεροι γονείς για τα παιδιά μας.
Μιλάμε για το πώς πρέπει να βάζουμε τις ανάγκες, τις αξίες και τις προτεραιότητες των μαθητών μας πάνω απ’ όλα.
Μιλάμε για το πώς θα κάνουμε την αυτόνομη κατάδυση ένα περιβάλλον σεβασμού και εμπιστοσύνης και όχι φόβου. 
Μιλάμε για το πώς θα εστιάσουμε στην ανάπτυξη του ατόμου και του δύτη κι όχι απλά στο αποτέλεσμα των εκπαιδευτικών του καταδύσεων και των καταδυτικών εργασιών - Projects.

Κι όμως, για πάρα πολλά χρόνια δεν ήμουν αυτός ο εκπαιδευτής και αυτό είναι κάτι που με τρώει κάθε μέρα.

Ένα τηλεφώνημα άλλαξε τα πάντα για μένα.
Χάρη σ’ αυτό το τηλεφώνημα, ο εκπαιδευτής καταδύσεων που είμαι σήμερα δεν έχει καμία σχέση με αυτόν που ήμουν όταν ξεκίνησα πριν από μία δεκαετία.
Αυτό το τηλεφώνημα μου έμαθε ότι η επιρροή ενός εκπαιδευτή δεν είναι ποτέ ουδέτερη.
Μου έμαθε την τεράστια επίδραση που έχουν τα λόγια κι οι πράξεις μας στους μαθητευόμενους δύτες.
Κυρίως όμως μου έμαθε να ξέρω γιατί κάνω το κάθε τι που κάνω ως εκπαιδευτής.





Για τον λόγο αυτό θέλω σήμερα να μοιραστώ μαζί σας οχτώ πράγματα που εύχομαι να είχα κάνει διαφορετικά.

Δεν έχω τη δυνατότητα να αλλάξω το παρελθόν αλλά μπορώ να αλλάξω το μέλλον.

Μοιράζομαι τα παρακάτω επειδή ξέρω ότι υπάρχουν κι άλλοι εκεί έξω που είναι όπως ήμουν και θα μου άρεσε να ξέρουν ότι δεν είναι κακό το να μην είσαι τέλειος, αρκεί να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου και να μη φοβάσαι να αλλάξεις.


1. Εστίαζα στα αποτελέσματα (όχι στη διαδικασία της μάθησης)
Η ανταγωνιστικότητά που είχα ως δύτης διατηρήθηκε όταν ξεκίνησα να εκπαιδεύω.
Τα αποτελέσματα ήταν σημαντικά.
Έκρινα τα πάντα με βάση τις ελλείψεις και τα κενά και όχι με βάση την εμφάνιση ή τη βελτίωση που είχαν οι μαθητευόμενοι δύτες.
Όταν δεν πετυχαίναμε τους στόχους της εκπαίδευσης ή των projects αμφισβητούσα την προσπάθεια, την αφοσίωση και τη συγκέντρωση τους.
Όταν τους πετυχαίναμε, τίποτε άλλο δεν είχε σημασία.
Ήμουν πρόθυμος να θυσιάσω πολλά για τη επίτευξη των στόχων, συμπεριλαμβανομένων τη σχέση μου με τους μαθητές μου, τον σεβασμό προς συναδέλφους και τους ιδιοκτήτες καταδυτικών κέντρων και την ακεραιότητα του σπορ. Αυτό δε βοηθούσε τους μαθητές μου.
Αντί να εστιάζω στο αν πετύχαμε τους στόχους θα έπρεπε να είχα επικεντρωθεί ακόμα περισσότερο στο αν μάθαμε.
Κάθε εκπαιδευτική κατάδυση και κάθε project είναι μια ευκαιρία για μάθηση και πολλές φορές η μάθηση αυτή είναι πιο αποτελεσματική στην αστοχία.
Είναι μια ευκαιρία να επιτρέψουμε σε όλους να εξελιχθούν.
Ο στόχος για κάθε νέο δύτη θα έπρεπε να είναι να μάθει, μιας και έτσι αποκτά τη νοοτροπία της ανάπτυξης και προετοιμάζεται για να κερδίσει αργότερα στη ζωή του, όταν θα έχει πολύ περισσότερη σημασία.

2. Εστίασα στη σοβαρότητα (κι όχι στην απόλαυση). 
«Εδώ κάνουμε κατάδυση, δεν παίζουμε! Εδώ φτιάχνουμε δύτες!»
Πόσες φορές ήρθε στο μυαλό μου αυτή η σκέψη όταν ξεκίνησα να εκπαιδεύω;
Πόσες φορές κοίταξα πίσω μου και αντί για χαμογελαστούς, χαρούμενους νέους δύτες, είδα σκυθρωπούς, φοβισμένους, ανθρώπους που δεν ήθελαν πια να καταδυθούν ή να πάρουν μέρος σε μια διοργάνωση επειδή φοβόντουσαν ότι δεν θα τα πάνε καλά ή θα επιπληχθούν; Υπερβολικά πολλές! 
Θα έπρεπε να είχα δώσει προτεραιότητα στην απόλαυση.
Απόλαυση είναι η ευτυχία που νοιώθεις όταν προσπαθείς να γίνεις ο καλύτερος που μπορείς να γίνεις και κάνει τους δύτες ατρόμητους. 
Δεν είναι συνώνυμο της καλοπέρασης.
Οι σπουδαίοι δύτες δεν πρέπει να είναι συνέχεια χαρωποί.
Οι μαραθωνοδρόμοι θα σου πουν ότι ένας μαραθώνιος δεν είναι ακριβώς ευχάριστος, αλλά αυτοί τον απολαμβάνουν. 
Οι προπονητές και οι εκπαιδευτές μπορούν να εστιάσουν στην ευχαρίστηση που προσφέρει το κάθε σπορ και άθλημα και να είναι ταυτόχρονα απαιτητικοί.
Μπορούν να δημιουργήσουν περιβάλλοντα γεμάτα προκλήσεις και συναγωνισμό ακούγοντας όμως ταυτόχρονα τους δύτες να λένε «αυτό ήταν τέλειο, πότε μπορώ να το ξανακάνω;».
Μακάρι να το είχα μάθει νωρίτερα.

3. Προσπάθησα να εμπνεύσω μειώνοντας τους δύτες (κι όχι έχοντας υψηλές απαιτήσεις από αυτούς).
Εκπαίδευα χρησιμοποιώντας σαρκασμό και προσωπικές επιθέσεις.
Νόμιζα ότι αν θυμώσουν αρκετά, θα γίνουν καλύτεροι. 
Αντί γι αυτό θα έπρεπε να είμαι απαιτητικός. 
Ένας απαιτητικός εκπαιδευτής περιμένει περισσότερα από τους δύτες, απ’ όσα περιμένουν οι ίδιοι από τον εαυτό τους.
Λέει «Αυτό ήταν καλό - Τώρα καν’ το καλύτερα».
Φέρνει αποτελέσματα βοηθώντας τους δύτες να βρουν το μεγαλείο που κρύβεται μέσα τους, αντί να πιστεύει ότι η πρόοδος έρχεται μέσα από την ταπείνωση.
Οι απαιτητικοί εκπαιδευτές κάνουν τα μάτια των μαθητών τους να λάμπουν σε αντίθεση με αυτούς που ειρωνεύονται οι οποίοι απλά ρίχνουν λάδι στη φωτιά.

4. Πήρα τα εύσημα για τα καλά και κατηγόρησα άλλους για τα κακά (αντί να κάνω το αντίθετο).
Ήμουν πολύ βιαστικός στο να κατηγορώ τους μαθητές μου για την κακή τους προσπάθεια, την κακή τους συγκέντρωση και την κακή τους εκτέλεση, ενώ  σπάνια κοίταζα το δικό μου ρόλο στην μειωμένη τους απόδοση.
Έκρινα τον εαυτό μου με βάση τις προθέσεις μου και τους μαθητές μου με βάση τις πράξεις τους. 
Αντί γι αυτό, θα έπρεπε να τους είχα δώσει τα εύσημα για την επιτυχία και να είχα πάρει την ευθύνη για τις περισσότερες από τις αποτυχίες τους.
Όταν λες στους μαθητές ότι η καλή τους απόδοση οφείλεται στους ίδιους, επιστρέφουν αναζητώντας περισσότερες επιτυχίες.
Δουλεύουν σκληρότερα στην κάθε εκπαιδευτική κατάδυση ή σεμινάριο.
Τα δίνουν όλα για σένα επειδή ξέρουν ότι τα δίνεις όλα γι αυτούς.
Αντί να πεις «Κοιτάξτε τι κατάφερα», πες στους μαθητές σου «Κοίτα τι κατάφερες να γίνεις» και αντί να τους κατηγορείς για τα λάθη τους, προσπάθησε να πάρεις ο ίδιος την περισσότερη ευθύνη. 
Όταν κατηγορείς έναν δύτη για ένα λάθος, αυτός πιθανότατα θα κατηγορήσει έναν άλλον δύτη και οι κατηγορίες θα συνεχιστούν χωρίς ποτέ κανείς να πάρει την ευθύνη.
Αν όμως παραδεχτείς τα λάθη σου, οι μαθητές σου θα κάνουν το ίδιο.

5. Μίλαγα υπερβολικά (αντί να ακούω).
Είχα αρκετά μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μου και τη γνώση που νόμιζα ότι είχα και ήμουν σίγουρος ότι όσα περισσότερα δίδασκα στους μαθητές μου τόσο το καλύτερο. Ήμουν αυθεντία.
Τους έδινα όλες τις απαντήσεις αντί να τους ρωτήσω «Πώς μπορώ να βελτιώσω τα πράγματα ώστε να αποδόσεις καλύτερα;»
Ήμουν πολύ καλός στο να δίνω διαλέξεις ενώ στην πραγματικότητα, έπρεπε να μάθω να ακούω. 
Μερικές φορές οι πράξεις και οι λέξεις των ¨παιδιών¨ μας, μας λένε ότι χρειάζονται ένα ρεπό, ένα διάλειμμα ή ίσως και να τους σπρώξουμε λίγο περισσότερο.
Μερικές φορές λένε ακριβώς τι χρειάζονται για να εμπνευστούν, αν απλά αφιερώσεις χρόνο στο να τους ακούσεις.
Οι καλύτεροι εκπαιδευτές είναι άνθρωποι που ακούνε, που αλληλεπιδρούν και που μαθαίνουν από τους μαθητές τους όσα κι οι μαθητές τους μαθαίνουν από αυτούς.
Έχασα πολλές ευκαιρίες να μάθω.

6. Φερόμουν σαν στρατηγός (κι όχι σαν εκπαιδευτής).
Έλυνα κάθε πρόβλημα που υπήρχε στο καταδυτικό κέντρο. Έδινα συνεχείς οδηγίες.
Έπαιρνα την ευθύνη από τους μαθητές  και περιόριζα τη δημιουργικότητα τους, με στόχο να δω αποτελέσματα.
Θα έρεπε να τους είχα καθοδηγήσει και όχι να τους δίνω πάντα έτοιμη την απάντηση και να είχα αποδεχτεί την αποτυχία ως ένα φυσικό μέρος της μάθησης.
Οι καλύτεροι εκπαιδευτές δε δίνουν πάντα την απάντηση.
Λένε «Τι θα έκανες σε αυτή την κατάσταση» και «Που αλλού θα μπορούσες να είσαι τώρα».

7. Χρησιμοποιούσα το φόβο ως κίνητρο (και όχι την αγάπη).
Αν και δεν το συνειδητοποιούσα εκείνη τη στιγμή, προσπαθούσα να ηγηθώ και να παρακινήσω μέσω του φόβου.
«Κάνε αυτό αλλιώς θα χάσεις - πάθεις αυτό, εκείνο και το άλλο!
Κάνε αυτό αλλιώς φεύγεις από την ομάδα!
Σίγουρα, αυτή η στρατηγική μπορεί να φέρει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα αλλά δεν είναι ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο.
Οι πιθανότητες που έχει να οδηγήσει σε ουσιαστική ανάπτυξη, συμμετοχή και απόλαυση του σπορ είναι από ελάχιστες έως ανύπαρκτες.
Αντί γι αυτό, θα έπρεπε να είχα φερθεί όπως οι πιο επιτυχημένοι σημερινοί προπονητές αλλά και εκπαιδευτές και να είχα παρακινήσει τους μαθητές μου μέσα από την αγάπη και την προσωπική σχέση.
Σκεφτείτε πώς θα αντιδρούσατε αν κάποιος απειλούσε το παιδί, το σύζυγό ή τα αδέρφια σας;
Θα τους υπερασπιζόσασταν, ανεξάρτητα με το αν οι πιθανότητες είναι με το μέρος σας, επειδή τους αγαπάτε.
Θα μπορούσε κάποιος να σας φοβίσει τόσο όσο να παλέψετε εξίσου σκληρά για κάποιον άλλον; Αποκλείεται!
Τίποτα δεν είναι πιο δυνατό από ένα δεσμό αγάπης και σεβασμού ανάμεσα σε μαθητευόμενους δύτες και εκπαιδευτές που δουλεύουν μαζί.
Καμία ομάδα δε θα παλέψει σκληρότερα από μια τέτοια ομάδα.
Κανένας δύτης δε θα προσπαθήσει σκληρότερα για έναν εκπαιδευτή απ’ ότι θα προσπαθήσει για τον εκπαιδευτή που αγαπάει.

8.Φερόμουν σαν να τα ξέρω όλα (αντί να είμαι μετριόφρων).
Συνήθιζα να κάθομαι στο πίσω μέρος της τάξης στις παραδόσεις και να μην κάνω ποτέ ερωτήσεις για να δείξω ότι δεν είχα τίποτε άλλο να μάθω.
Το πρόβλημά μου ήταν ότι εξίσωνα την ταπεινότητα και την περιέργεια με αδυναμία, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για δύναμη.
Πολλοί εκπαιδευτές δε θα παραδεχτούν ποτέ ότι κάνουν λάθος, από φόβο ότι θα φανούν μαλθακοί. Πολλοί άνθρωποι σταματούν να μαθαίνουν καινούρια πράγματα από φόβο ότι αν παραδεχτούν ότι δεν τα ξέρουν όλα, θα φανούν αμόρφωτοι. 
Αντί να περάσω χρόνια παριστάνοντας ότι τα ξέρω όλα, έπρεπε να είμαι μετριόφρων, περίεργος και αφοσιωμένος στη διά βίου μάθηση. 
Κάθε εξαιρετικός προπονητής που έχω γνωρίσει ήταν ένας παθιασμένος μαθητής που ανακάλυπτε συνεχώς καινούρια πράγματα. 
Οι μαθητές θα σε συγχωρήσουν και θα είναι πολύ πιο πιθανόν να τα δώσουν όλα για σένα και για την ομάδα τους αν ξέρουν ότι είναι αποδεκτό να κάνεις λάθη, επειδή ακόμη κι ο εκπαιδευτής κάνει λάθη.




Δηλώνω ένοχος για κάθε μία από τις οκτώ προαναφερθείσες κατηγορίες.
Αλλά αυτό δεν είναι κακό επειδή πριν από λίγο καιρό είχα μια συζήτηση με τον Βασίλη που μου άλλαξε τη ζωή. Δεν είμαι ο εκπαιδευτής που ήμουν. Ούτε κατά διάνοια.
Δεν είμαι τέλειος και δεν πρέπει να είμαι.
Μερικές φορές δυσκολεύομαι να ρωτήσω «τι μάθαμε» όταν δεν πάμε καλά σε μία κατάδυση.
Μερικές φορές δεν καταφέρνω να αναγνωρίσω τα λάθη μου, να ακούσω και να είμαι μετριόφρων.
Όμως, όλα αυτά είναι αποδεκτά επειδή το ταξίδι μου δεν έχει τελειώσει.
Δεν πρέπει ποτέ να τελειώσει.
Δε θέλω να έχω μια καριέρα σαράντα χρόνων όπου να έχω ζήσει την ίδια σεζόν σαράντα φορές. Θέλω κάθε σεζόν που εκπαιδεύω να είναι καλύτερη από την προηγούμενη.
Προσπαθώ να γίνομαι καλύτερος κάθε μέρα και οι μαθητές μου πλέον το ξέρουν. Οι γονείς το ξέρουν. Και το ξέρω και ο ίδιος.



Εκπαιδευτές, το χρωστάμε στους ανθρώπους να αξιολογήσουμε τις μεθόδους μας με όση ειλικρίνεια και αν χρειάζεται και να πατήσουμε το κουμπί της επανεκκίνησης, όπως έκανα εγώ.
Βρείτε το κουράγιο να αλλάξετε, πάρτε την ευθύνη του ποιοι είστε και του τι κάνετε.


Κάντε τη διαφορά. 
Γίνετε καλύτεροι!


Σπύρος Κόλλας
Εκπαιδευτής Καταδύσεων

Γιατί οι Αυτόνομοι Δύτες είμαστε Sexy!




Αρχικά ας ξεκαθαρίσουμε πως το τι είναι sexy διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, μιας και ο καθένας έχει τις δικές του προτιμήσεις ως προς το τι τον/την “ανάβει”.

Μετά από αρκετά χρόνια στην Αυτόνομη Κατάδυση  έχοντας γνωρίσει αρκετούς δύτες και δύτριες από όλον τον κόσμο, μπορώ με σιγουριά να πω ότι εμείς οι Δύτες έχουμε κάποια τρομερά sexy χαρακτηριστικά.

Σκοπός του συγκεκριμένου άρθρου δεν είναι να σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερος ή εξυπνότερος δύτης.

Ο ρόλος του είναι καθαρά ψυχαγωγικός αλλά με ισχυρές δόσεις αλήθειας!!!



Εμπιστοσύνη-Αυτοπεποίθηση

Δεν πιστεύεις ότι είναι ένα εξαιρετικά ελκυστικό γνώρισμα;
Στα σίγουρα δείχνει σιγουριά για τον εαυτό σου και την ποιότητα σου ως άνθρωπο.

Τι πιο καλό από το να αναπτύξεις την αυτοπεποίθηση σου, τοποθετώντας τον εαυτό σας σε άβολες καταστάσεις προκειμένου να πετύχεις τους στόχους επαναλαμβάνοντας τους ξανά και ξανά;

Θυμάσαι που δε μπορούσες να κάνεις τον καθαρισμό μάσκας; 

Που φοβόσουν να βγάλεις και ξαναβάλεις την συσκευή σου υποβρυχίως;

Όλοι συμφωνούμε ότι η αυτοπεποίθηση μας, ανεβαίνει στα ύψη κάθε φορά που σημειώνουμε ένα προσωπικό ρεκόρ ή όταν εκτελούμε μια άσκηση που νομίζαμε ότι δε θα καταφέρουμε ποτέ. 

Από τη στιγμή που μπορείς και τα καταφέρνεις με την “αιώρηση”, με το “buddy breathing” ή οποιαδήποτε απαιτητική κατάδυση, ξέρεις ότι έχεις τα κότσια να αντιμετωπίσεις οτιδήποτε προκύψει στη ζωή σου.

Αυτή η αυτοπεποίθηση είναι μεταδοτική και υπάρχει αρκετή στον αέρα κάθε Καταδυτικού Κέντρου.

Μάθε για το νέο Dive Computer της Suunto


Ικανότητες Κοινωνικοποίησης

Αν δεν ανήκεις στις περιπτώσεις αυτές που βρέθηκες σε ένα καταδυτικό κέντρο επειδή γνώριζες κάποιο από τα μέλη του, οι πιθανότητες είναι ότι ξεκίνησες την καταδυτική σου καριέρα χωρίς να γνωρίζεις ούτε έναν δύτη στη σχολή.

Τους έμαθες όμως όλους πολύ γρήγορα. Έτσι δεν είναι;

Δε μπορείς να κρυφτείς σε ένα Diving Center.

Την πρώτη ημέρα ο εκπαιδευτής ή ο Divemaster θα είναι αυτός/η που θα σε φέρει στο προσκήνιο και θα σε καλωσορίσει στη κοινότητα σαν νέο μέλος.

Η αποκορύφωση έρχεται κατά την σύνδεση με άλλους, εκτελώντας διάφορες καταδυτικές δεξιότητες ή καταδύσεις εμπειρίας και στη συνέχεια γίνεστε φίλοι.

Δεν είναι μακριά ο καιρός που θα είσαι εσύ σε θέση να υποδεχτείς ένα νέο μέλος στην κοινότητα και δε θα έχεις κανένα πρόβλημα να κάνεις συζητήσεις με αγνώστους έξω από το Καταδυτικό Κέντρο και στις Καταδυτικές Τοποθεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σε μια εποχή που η τεχνολογία και τα κοινωνικά δίκτυα μας κάνουν αντικοινωνικούς, το πολυτιμότερο πράγμα που έχεις είναι η δυνατότητα και η ικανότητα να επικοινωνείς με άλλους έχοντας αυτοπεποίθηση.

Το Απόλυτο Xdeep Nitrox & Trimix Dive Computer


Γενναιότητα

Αποφασιστικός, γενναίος, με θάρρος.

Πως αλλιώς να χαρακτηρίσεις όλους αυτούς που δέχονται να υποβάλλουν τον εαυτό τους σε δοκιμασίες όπως η αυξημένη πίεση, τα διαφορετικά υπό πίεση αέρια, την απώλεια θερμότητας και σε ειδικές περιπτώσεις το σκοτάδι και την σκουριασμένη λαμαρίνα;

Όπως οι ήρωες της καθημερινής ζωής που παλεύουν μέχρι το τέλος για να μάθουν, να ανακαλύψουν, να βελτιώσουν, να μεγαλώσουν και να επιβιώσουν, έτσι και για τους Αυτόνομους Δύτες η λέξη «quit» δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο τους, ακόμη και όταν τα εμπόδια δείχνουν ανυπέρβλητα.

Οι Αυτόνομοι Δύτες χαιρετίζουν την πρόκληση και αγκαλιάζουν τον φόβο.
 
Έχουν τη γενναιότητα να συνεχίσουν μέχρι τέλους και με το θάρρος που διαθέτουν είναι τα κατάλληλα άτομα για να ολοκληρώσουν οποιαδήποτε ¨δουλειά¨.

Μάθε τον εύκολο και γρήγορο τρόπο που μπορείς κι εσύ να γίνεις δύτης!


Σωστή ποσότητα τρέλας

Οι πιο sexy άνθρωποι έχουν μια δόση τρέλας.

Υπάρχει όμως μια λεπτή γραμμή μεταξύ ελκυστικού, πικάντικα sexy και τρελού που πάει στα … βουνά.

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που αμφισβητούν την λογική αυτών των ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να υποβάλουν τον εαυτό τους σε μια ακραία ψυχική και σωματική καταπόνηση, αποσκοπώντας στην καλύτερη υγεία, την ψυχική και φυσική κατάσταση.

Το θέμα όμως είναι πως εμείς γνωρίζουμε ήδη την μέθοδο της τρέλας, επειδή απλά λειτουργεί.

Δεν είναι η τρέλα αυτή κατά την οποία: «Είμαι ένα άτομο γεμάτο αυτοπεποίθηση, έλα να πάμε στα 200μ».

Είναι η τρέλα αυτή που λέει πως όποιος/α τολμάει, νικάει.
Και όλοι αυτοί που το κάνουν δείχνουν τρομερά sexy.

Κατέβασε Σήμερα την Εφαρμογή μας στο κινητό ή το Tablet σου! 


Fitness

Τέλος ερχόμαστε στη κύρια ουσία του τι είναι Δύτης.

Κάθε Αυτόνομος Δύτης είναι Fit ή βρίσκεται στη διαδικασία του να γίνει.

Προφανώς οι βελτιωμένοι κοιλιακοί και οι δυνατοί μύες είναι ο κοινός στόχος κάθε ανθρώπου που κάνει ένα σπορ, όμως στο ντοκιμαντέρ The Deep Blue η ομορφιά είναι υποκειμενική και αυτό προσδίδει σεξουαλικότητα.

Ένα τέλεια εκτελεσμένο Backwards Kick φορώντας τον εξοπλισμό τεχνικής κατάδυσης μπορεί να είναι όμορφο, και οποιοσδήποτε έχει δύτες rebreather να επιλύουν καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης στο μπλε χωρίς σημείο αναφοράς, καταλαβαίνει ποια είναι η πραγματική ουσία της αυτόνομης κατάδυσης.

Αν ψάχνετε για σεξουαλικότητα δεν έχετε παρά να ψάξετε μέσα στο δικό σας Καταδυτικό Κέντρο.

Μονές και διπλές καταδυτικές φιάλες, Rebreathers, καταδυτικοί σάκοι, τα κιλά στη ζώνη βαρών και τα V-Weights, άντρες και γυναίκες που «τρώνε» σίδερα, οι μύες φουντώνουν και ο ιδρώτας χαϊδεύει το κορμί τους.
Αυτό ακούγεται στ΄ αλήθεια sexy... 



“Sexiness is a state of mind—a comfortable state of being. It’s about loving yourself in your most unlovable moments.”

-Catherine Lucas-


Βατραχοπέδιλα. Πως να τα Επιλέξεις και τι να Προσέξεις



Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μπορέσεις να κινηθείς υποβρυχίως αλλά σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στα βατραχοπέδιλα.

Στόχος του άρθρου είναι να βοηθήσει νέους δύτες επιπέδου OpenWater, Advanced Open Water ή και μεγαλύτερου που σκέφτονται να επενδύσουν στην αγορά του προσωπικού τους καταδυτικού εξοπλισμού, να πάρουν την σωστότερη απόφαση για την αγορά του καταλληλότερου ζεύγους βατραχοπέδιλων.

Έτυχε να βρεθείς σε κάποιο απ’ τα καταστήματα πώλησης καταδυτικού εξοπλισμού ή σε κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα, μπροστά σε μια πληθώρα χρωμάτων και σχεδίων και να μην ήξερες πιο είναι το καταλληλότερο για εσένα;

Βάσισες την επιλογή σου στην γνώμη του πωλητή ή κάποιου φίλου σου και σύντομα διαπίστωσες ότι τελικά δεν ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή;


Κάτι παρόμοιο συνέβη και σ’ εμένα όταν προτού καλά καλά ξεκινήσω με τις εκπαιδευτικές καταδύσεις του προγράμματος Open Water στο οποίο είχα κάνει την εγγραφή μου.

Έχοντας δει (στα video) και διαβάσει (στο εγχειρίδιο) τα πλεονεκτήματα του να έχεις τον δικό σου καταδυτικό εξοπλισμό, καθώς και με μικρή βοήθεια απ’ τον εκπαιδευτή μου, αποφάσισα να ακολουθήσω την συμβουλή – καθοδήγηση – παρότρυνση των ¨ειδικών¨ προκειμένου να ωφεληθώ τα μέγιστα απ’ το σπορ που είχα επιλέξει.

Έτσι με τα 96 μου κιλά, το πάθος, την λαχτάρα και την προσμονή για ατελείωτες ώρες ευχαρίστησης υποβρυχίως, βρέθηκα με ένα ζευγάρι  πέδιλα, τα οποία θα με βοηθούσαν να κινούμαι γρήγορα και άνετα προς όλες τις κατευθύνσεις υποβρυχίως.

Οι εκπαιδευτικές καταδύσεις διαδέχονταν η μία την άλλη αλλά ποτέ δεν ήταν αρκετό. 
Η συνέχεια δινόταν στο youtube στο οποίο μπορούσα να παρακολουθώ καταδύσεις από διάφορα μέρη του πλανήτη αλλά και ανθρώπους (δύτες και εκπαιδευτές) να παρέχουν συμβουλές, μυστικά και κόλπα.

Εκεί επίσης ήταν που είδα για πρώτη φορά τις πεδιλιές προώθησης και τις πεδιλιές θέσης που όπως ίσος αντιλαμβάνεσαι ήταν πράγματα για τα οποία δεν είχα δει ή ακούσει μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Απ΄ την επόμενη κιόλας εκπαιδευτική κατάδυση ξεκίνησα να εκμεταλλεύομαι τον ¨ελεύθερο χρόνο¨ προσπαθώντας να κάνω κι εγώ αυτές τις πεδιλιές, χωρίς καμιά τύχη όμως!!!


Η λύση ήρθε μετά το Advanced Open Water όταν έκανα την εγγραφή μου σε ένα πρόγραμμα εισαγωγής στην τεχνική κατάδυση, στο οποίο μεταξύ άλλων θα έπρεπε να διδαχτώ και να αξιολογηθώ στις πεδιλιές προώθησης και θέσης.

Δυστυχώς τα μαλακά πέδιλα που είχα αγοράσει  δεν μπορούσαν πλέον να με βοηθήσουν στο να πραγματοποιήσω τα:

Πεδιλιές Προώθησης
Frog Kick,
Mod Frog Kick,
Flutter Kick,
Mod Flutter Kick,

Πεδιλιές Θέσης
Backwards kick και
Helicopter Turn.

Αυτό έγινε ξεκάθαρο στην πρώτη μας συνάντηση με τον καινούργιο μου εκπαιδευτή ο οποίος μετά την ολοκλήρωση της θεωρίας και την διεξαγωγή της πρώτης μας πρακτικής εφαρμογής (land drills) με συμβούλεψε να αγοράσω ή να δανειστώ ένα ζευγάρι σκληρά πέδιλα (νταλίκες).


Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες βατραχοπέδιλων.

Τα ανοιχτού τύπου και τα κλειστού τύπου.

Ανοιχτού Τύπου Βατραχοπέδιλα

Κλειστού Τύπου Βατραχοπέδιλα

Από ‘κει κι έπειτα διαχωρίζονται ανάλογα με την σκληρότητα της λεπίδας τους.

Για την αυτόνομη κατάδυση, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα καταδυτικά μποτάκια που χρησιμοποιεί ο αυτοδύτης, τόσο για θερμική προστασία, όσο και για προστασία από γρατζουνιές και τραυματισμούς, τα ανοιχτού τύπου είναι η καταλληλότερη επιλογή.

Στην αγορά υπάρχουν τρείς κατηγορίες

Τα μαλακά:
Πρόκειται για τα βατραχοπέδιλα τα οποία έχουν αυλάκια και θυρίδες.
 

Τα μεσαίας σκληρότητας:
Πρόκειται για τα βατραχοπέδιλα που έχουν μόνο αυλάκια.

Και τα σκληρά ή αλλιώς νταλίκες.

Αυτό που ισχύει σε γενικές γραμμές είναι  ότι όσο πιο ελαφρύς είναι ο δύτης μαζί με τον εξοπλισμό του, τόσο πιο μαλακά πέδιλα χρειάζεται, ενώ όσο πιο βαρύς τόσο πιο σκληρά.

Παίρνοντας για παράδειγμα μια γυναίκα κανονικού βάρους με εξοπλισμό καταδύσεων αναψυχής, ένα ζευγάρι μαλακά πέδιλα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της, ενώ για έναν άντρα κανονικού βάρους και με εξοπλισμό ερασιτεχνικής – σπορ κατάδυσης, τα μεσαίας σκληρότητας είναι αποτελεσματικότερα.


Και ενώ παλιότερα η επιλογή βασιζόταν, εκτός απ’ το χρώμα και το σχέδιο,  στο συνολικό φερόμενο βάρος (δύτης και εξοπλισμός) που καλείται να μετακινήσει - προωθήσει ο δύτης υποβρυχίως, τα σημερινά δεδομένα της εκπαίδευσης και της εξέλιξης στην ιεραρχία των καταδυτικών βαθμίδων έρχονται να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης γύρο απ’ τα κριτήρια επιλογής βατραχοπέδιλων.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μέχρι το 2010 περίπου, για να μπορέσει κάποιος να αιτηθεί την συμμετοχή του σε ένα πρόγραμμα τεχνικής κατάδυσης, σπηλαιοκατάδυσης και rebreather, θα έπρεπε προηγουμένως να έχει περάσει όλες τις βαθμίδες των ερασιτεχνικών – σπορ καταδύσεων, όπως επίσης να έχει πραγματοποιήσει και καταγράψει στο Logbook του έναν αρκετά μεγάλο αριθμό καταδύσεων εμπειρίας.

Πλέον τα πράγματα στις μέρες μας είναι σαφώς πιο απλουστευμένα αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι πλέον ένας δύτης με την ολοκλήρωση του Advanced Open Water μπορεί να αιτηθεί την συμμετοχή του σε ένα πρόγραμμα τεχνικής κατάδυσης, σπηλαιοκατάδυσης, κατάδυσης με φιάλες πλάγιας αγκίστρωσης – Sidemount και Rebreather.

Χαρακτηριστικό είναι δε το γεγονός ότι ένας – μία που θέλει να ξεκινήσει την ενασχόλησή του – της με την αυτόνομη κατάδυση (Open Water), μπορεί να το κάνει και με διάταξη πλάγιας αγκίστρωσης – Sidemount. Μάθε περισσότερα εδώ.

Είναι αδιαμφισβήτητο το ότι τα πράγματα εξελίσσονται και τροποποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονή εκπαίδευση αυτοδυτών ανά τον κόσμο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι μακριά ο καιρός που θα έρθεις αντιμέτωπος με την ανάγκη και την σπουδαιότητα των τεχνικών προώθησης και θέσης ή αλλιώς πεδιλιές που αναφέρθηκαν πιο πάνω.

Για τον λόγο αυτό, άσχετα απ΄ το σωματικό σου βάρος και το είδος του εξοπλισμού που χρησιμοποιείς αυτή τη στιγμή, η πρότασή μου είναι να επενδύσεις σε ένα ζευγάρι σκληρά βατραχοπέδιλα – νταλίκες, τα οποία στο 90% των περιπτώσεων έρχονται με spring straps αντί για λουράκια.


Όμως ακόμα και αν δεν θέλεις να προχωρήσεις στα επίπεδα της τεχνικής κατάδυσης, η χρήση σκληρών βατραχοπέδιλων έχει τουλάχιστον τέσσερα ακόμα πλεονεκτήματα.

  1. Θα γυμνάσεις τα πόδια σου  
  2. Θα μπορείς να καλύψεις μεγαλύτερη απόσταση σε μία πεδιλιά
  3. Θα έχεις ή θα αποκτήσεις τις τεχνικές προώθησης και θέσης που θα σε κάνουν έναν – μία πολύ καλή και αποτελεσματική δύτη ερασιτεχνικών – σπορ καταδύσεων!!!
  4. Θα είσαι σωστότερα προετοιμασμένος/η για το επίπεδο Cavern Diver που μπορείς να κάνεις αμέσως μετά το επίπεδο του Advanced Open Water.


Στα πιο συνηθισμένα λάθη περιλαμβάνονται:

  1. Το σχετικά μικρότερο κόστος απόκτησης ενός συμβατικού ζευγαριού βατραχοπέδιλων. Είναι εξακριβωμένο με μαθηματική ακρίβεια πως μια λάθος επιλογή θα κοστίσει πολλές φορές ακόμα και τα διπλάσια χρήματα απ΄ αυτά που αρχικά είχες υπολογίσει.
  2. Η αγορά από καταστήματα των οποίων ο πωλητής έχει ελάχιστη ως μηδενική ενασχόληση με το σπορ της αυτόνομης κατάδυσης, η εμπειρία και οι γνώσεις του οποίου βασίζονται μόνο στα τεχνικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν το προϊόν που εμπορεύεται.


Αν είσαι δύτης επιπέδου Open Water, Advanced Open Water ή και μεγαλύτερου, τότε το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να δηλώσεις συμμετοχή στο σεμινάριο Propulsion & Positioning Finning Techniques που πρόκειται να πραγματοποιηθεί το Σάββατο 29 Οκτωβρίου στις 10:30 στον Όρμο Καταφυγή.

Σε αυτό το σεμινάριο θα εξασκηθείς στις πεδιλιές προώθησης και θέσης.

Ποιο συγκεκριμένα θα σου δείξω τα:

Πεδιλιές Προώθησης
Frog Kick,
Mod Frog Kick,
Flutter Kick,
Mod Flutter Kick,

Πεδιλιές Θέσης
Backwards kick και
Helicopter Turn.

Θα ξεκινήσουμε με εξάσκηση στην στεριά (land drills), θα συνεχίσουμε με την εξάσκηση των τεχνικών στην επιφάνεια της θάλασσας και θα ολοκληρώσουμε με την εκτέλεση και εξάσκηση των τεχνικών υποβρυχίως, όπου θα συνδυάσουμε και μια ευχάριστη, χαλαρωτική και πάνω απ΄ όλα διασκεδαστική υποβρύχια περιήγηση.

Κόστος συμμετοχής: 10.00 ευρώ.

Περιλαμβάνονται:
Θεωρητική εκπαίδευση
Πρακτική εξάσκηση
Βατραχοπέδιλα

Δεν περιλαμβάνονται:
Καταδυτικός εξοπλισμός
Nitrox (σε περίπτωση που το επιθυμείς)
Μεταφορές από και προς το σημείο κατάδυσης.

Αν είσαι μέλλος του Sea Breaze Adventure Society SBAS δες τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα σου όπως αυτά περιγράφονται εδώ.

Για δηλώσεις συμμετοχής κάντε κλικ εδώ ή καλέστε μας στα 210-4838750 - 6983511226   


PADI Women's Dive Day στο Τολό!!!




Η δεύτερη σε σειρά παγκόσμια ημέρα κατάδυσης της γυναίκας είναι γεγονός και θα διεξαχθεί στις 16 Ιουλίου 2016 σε ολόκληρο τον κόσμο!!!

Η εναρκτήρια εκδήλωση PADI Women's Dive Day του 2015 ήταν μια ιστορική μέρα για την κατάδυση, μιας και πήραν μέρος 65 χώρες και από τις επτά ηπείρους.

Οι γυναίκες από την Ελλάδα, την Αλάσκα την Αργεντινή, Γαλλία τις Φιλιππίνες κλπ, απόλαυσαν μια μέρα καταδύσεων μαζί για να γιορτάσουν τη συμβολή των γυναικών στο σπορ της αυτόνομης κατάδυσης η οποία παρουσιάζει ραγδαία αύξηση και ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.



Ξεκινήστε σήμερα!

Όπως επεξηγείται στο PADI Women's Dive Day, η κατάδυση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συναντήσετε τους νέους ανθρώπους και να μοιραστείτε εμπειρίες με τους φίλους ή την οικογένεια.


Αν δεν είστε ακόμη πιστοποιημένη ή θέλετε να συνεχίσετε την καταδυτική σας ανάπτυξη και εξέλιξη, επικοινωνήστε το καταδυτικό μας κέντρο για να ξεκινήσετε ή ακόμα και να ερευνήσετε τις πιθανότητες, τις προοπτικές, τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα των επιπέδων εκπαίδευσης, καθώς και των ημερήσιων καταδυτικών εκδρομών σε Ελλάδα και εξωτερικό.


Αν είσαι γυναίκα από 10 ετών και πάνω τότε δήλωσε συμμετοχή στην εξόρμηση που θα κάνουμε στις 16 Ιουλίου 2016 εδώ.

Θα πραγματοποιηθούν καταδύσεις τόσο για κορίτσια και γυναίκες που δεν έχουν ξανακάνει κατάδυση στο παρελθόν, όσο και για έμπειρες πιστοποιημένες δύτριες.

Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα κατάδυσης γνωριμίας - PADI Discover Scuba Diving - DSD εδώ.

Μάθετε περισσότερα για τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που έχεις σαν πιστοποιημένη δύτρια εδώ


Η δραστηριότητα θα πραγματοποιηθεί στην νήσο Δασκαλιό σε μια παραλία που προσφέρεται και για τα δύο επίπεδα εμπειρίας.
Οι συμμετέχουσες θα έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν και να περιηγηθούν στο εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής που βρίσκεται σε υπερυψωμένο σημείο, λίγα μόλις μέτρα απ' την περιοχή κατάδυσης.

Η μοναδικής ομορφιάς σπηλιά ακριβώς μπροστά στο σημείο που θα δέσουμε το σκάφος μας παρέχει ένα τεχνητό barbeque το οποίο θα αξιοποιήσουμε για να συμπληρώσουμε με υπέροχες μυρωδιές και γεύσεις αυτό το παγκόσμιο καταδυτικό αφιέρωμα στις πολυλατρεμένες γυναίκες της ευρύτερης περιοχής. 

Έλα κι εσύ για να βάλουμε την Ελλάδα, το Τολό και την Ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας στον παγκόσμιο καταδυτικό χάρτη της PADI!!!

Ώρα συνάτησης στη σχολή 15:30