Πως Να Καθορίσετε Το Ιδανικό Target Group



Σε προηγούμενα άρθρα κάναμε έναν διαχωρισμό και αναφερθήκαμε στις διαφορές του επαγγελματία και του επιχειρηματία της κατάδυσης σε μια προσπάθεια κατανομής των ρόλων, των υποχρεώσεων, των αρμοδιοτήτων, των ευθυνών αλλά και των δικαιωμάτων τους.

Με δεδομένο ότι στην αυτόνομη κατάδυση υπάρχουν 46 περίπου προϊόντα – υπηρεσίες, χωρίς τα επίπεδα των τεχνικών καταδύσεων, του sidemount, των rebreather, των σπηλαιοκαταδύσεων, των καταδυτικών εκδρομών και του λιανικού εμπορίου, σκοπός του άρθρου είναι να βοηθήσει και τις δύο κατηγορίες να κατανοήσουν τη σημασία του καθορισμού της αγοράς στόχου – target group, ώστε να μπορέσουν να υπηρετήσουν σωστότερα τους τομείς – πεδία και τις απαιτούμενες στρατηγικές μάρκετινγκ.



Έτυχε ποτέ να σας ρωτήσουν ποιο είναι το target group σας και η απάντηση σας να ήταν κάπως έτσι;

''Όλοι … Απευθυνόμαστε σε όλους από 8 μέχρι 98 ετών''

Για πολλά χρόνια, ακολουθώντας το μότο που όλοι όσοι αποφασίζουν να αναρριχηθούν στις πρώτες επαγγελματικές βαθμίδες ακούν και επαναλαμβάνουν από τους οργανισμούς πιστοποίησης αυτοδυτών, έλεγα κι εγώ ακριβώς το ίδιο.
Από την ιστοσελίδα του καταδυτικού μας κέντρου, τα έντυπα και τις κάρτες, μέχρι τις διαδικτυακές και δια ζώσης συζητήσεις.

Από την εκπαίδευση μου στο επίπεδο του Divemaster θυμάμαι εκτός από τα θεωρητικά μαθήματα και τις υποβρύχιες δεξιότητες, γίνεται λόγος για τα εξής:
  • Σαν Divemaster μπορείς να διενεργείς το πρόγραμμα PADI Discover Scuba Diving, PADI Discover Snorkeling, Συνοδευόμενες καταδύσεις και άλλα όπως περιγράφονται εδώ.
  • Η κατάδυση απευθύνεται σε όλους από 8 έως 98 ετών.
  • Ο Divemster είναι χαμάλης των καταδυτικών κέντρων.
Χωρίς να έχω αξιοποιήσει επαγγελματικά τις δυνατότητες που μου πρόσφερε η βαθμίδα του Divemaster, το νεαρό της ηλικίας, η άγνοια γύρω απ’ την επιχειρηματικότητα και το μάρκετινγκ, σε συνδυασμό με την ιδέα - ταμπέλα του χαμάλη, με ''ανάγκασαν'' να κάνω το επόμενο βήμα για την βαθμίδα του εκπαιδευτή.



Με μηδενική εμπειρία σαν Divemaster και πολύ λίγη σαν εκπαιδευτής, βρέθηκα το 2006 να διαχειρίζομαι ένα καταδυτικό κέντρο και υπαλλήλους απλά και μόνο επειδή:
  • Μου άρεσε η κατάδυση.
  • Η απελευθέρωση των καταδύσεων έδινε νέες προοπτικές και δυνατότητες.
  • Δεν υπήρχε άλλο καταδυτικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή του Ναυπλίου
  • Ήταν τουριστική περιοχή και
  • Η κατάδυση απευθύνεται σε όλους από 8 μέχρι 98 χρονών.
Και σα να μην έφτανε αυτό, η λανθασμένη άποψη ότι σαν καταδυτικό κέντρο και εκπαιδευτής θα πρέπει να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα – υπηρεσίες, καταδυτικό εξοπλισμό προς ενοικίαση και προϊόντα προς πώληση, μας οδήγησαν στο να ανεβάσουμε τον προϋπολογισμό της επένδυσης με εκπαιδεύσεις ειδικοτήτων και αγορές καταδυτικού εξοπλισμού, για τις οποίες δεν υπήρχε ακόμα κοινό. Τουλάχιστον για τη δεδομένη στιγμή.

Αυτό με τη σειρά του μας έφερε σε μια κατάσταση κατά την οποία είχαμε ξοδέψει χρήματα για υπηρεσίες και υλικά που:
  • Δεν θα έκαναν απόσβεση άμεσα.
  • Δεν χρησιμοποιήθηκαν νωρίτερα από την δεύτερη καλοκαιρινή σεζόν.
  • Δεν είχαμε κεφάλαιο που να προορίζεται για την αντιμετώπιση μιας κρίσης της επιχείρησης (όπως και έγινε).
Κάναμε δηλαδή το λάθος που σήμερα γνωρίζω καλά πως κάνουν ακόμα και μεγάλες επιχειρήσεις, όχι μόνο της κατάδυσης αλλά και άλλες, που απ’ ότι φαίνεται το θεωρούν αχρείαστο και δεν του δίνουν την απαραίτητη σημασία που θα έπρεπε.

Το αποτέλεσμα;
Τα περισσότερα χρήματα και ο χρόνος που δαπανήθηκαν σε ενέργειες που τις θεωρούσαμε μάρκετινγκ και διαφήμιση, στην καλύτερη περίπτωση δεν απέδωσαν όσο θα έπρεπε και στη χειρότερη πήγαν παντελώς χαμένα. Τόσο τα χρήματα όσο και οι προσπάθειες.



Όπως έχω γράψει και σε προηγούμενο άρθρο η περίοδος που ξεκίνησα την επιχειρηματική μου δραστηριότητα δεν είχε τις δυσκολίες και τους περιορισμούς που υπάρχουν σήμερα.

Χρειάστηκε να περάσω από διάφορα στάδια, με αρκετές αποτυχίες και ατυχίες έχοντας επιπροσθέτως μπει στην κρίση, μέχρι να βρω τους κατάλληλους ανθρώπους που με βοήθησαν να διαχωρίσω το χόμπι απ’ το επάγγελμα και την επιχειρηματικότητα.

  • Οι απαιτήσεις τις τοπικής και της παγκόσμιας αγοράς όλο και αυξάνονται.
  • Το κοινό χαρακτηριστικό είναι οι ''εκπαιδευμένοι'' ή αλλιώς ''ψιλλιασμένοι'' πελάτες.
  • Η ανάπτυξη και η ταχύτητα του διαδικτύου βοηθάει και ενισχύει ακόμα περισσότερο την δυνατότητα του χρήστη για εύρεση κατάλληλων γι’ αυτόν πληροφοριών, για σύγκριση τιμών και ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών και το σημαντικότερο, για χτίσιμο σχέσης εμπιστοσύνης.
Αυτοί είναι μερικοί μόνο από τους λόγους για τους οποίους ο σύγχρονος επαγγελματίας και επιχειρηματίας θα πρέπει να έχει με τη σειρά:

Ένα ξεκάθαρο όραμα, με ξεκάθαρους στόχους, με συγκεκριμένα βήματα υλοποίησης στα οποία μεταξύ άλλων να περιλαμβάνεται ο καθορισμός της αγοράς στόχου – target goup.



Ο καθορισμός του target group είναι στρατηγικής σημασίας και είναι μια ενέργεια που θα πρέπει να γίνεται κατά τον αρχικό σχεδιασμό του μάρκετινγκ, εφόσον έχουν προηγουμένως καθοριστεί οι τομείς – πεδία του μάρκετινγκ στα οποία θα δραστηριοποιηθεί ο επαγγελματίας και ο επιχειρηματίας.

Για να καθορίσετε το ή τα target group σας θα πρέπει προηγουμένως να μπορείτε να απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις.

Τι είναι αυτό που πουλάς και τι το κάνει τόσο ξεχωριστό;
Γιατί δηλαδή είσαι η καλύτερη επιλογή έναντι των υπολοίπων για τον υποψήφιο πελάτη σου; Τι θα βρει σ εσένα που δεν μπορεί να βρει στον ανταγωνιστή σου;

Σε ποιους θέλεις εσύ προσωπικά να το πουλήσεις;
Απευθύνεσαι σε αμύητους, σε αρχάριους ή σε προχωρημένους δύτες;

Για ποιους λόγους θα πρέπει οι υποψήφιοι πελάτες να αγοράσουν από εσένα και όχι απ’ τον ανταγωνιστή σου τις υπηρεσίες ή/και τα προϊόντα σου;
Είσαι ανοιχτός και μετά τη λήξη του ωραρίου εργασίας των πελατών σου ώστε να μπορούν να έρθουν ή προσφέρεις καταδυτικό εξοπλισμό σε τιμές κόστους;



Αφού απαντήσεις σε αυτές τις δύο ερωτήσεις τότε πρέπει να κάνεις τα εξής δύο πράγματα:

Εστίασε στο κυρίως target group.
Πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες κάνουν το λάθος να θεωρούν ότι τα προϊόντα ή/και οι υπηρεσίες τους είναι ''για όλους''. 

Ακόμα και αν ισχύει όμως αυτό και στην περίπτωση της αυτόνομης κατάδυσης ισχύει και με το παραπάνω, θα πρέπει να προσδιορίσετε τον ''ιδανικό'' για εσάς πελάτη. 
Αφού το κάνετε, θα μπορείτε να εστιάσετε τις στρατηγικές του μάρκετινγκ προς αυτή την κατεύθυνση. 
Αποκομίζοντας εμπειρία θα μπορείτε στη συνέχεια να προχωρήσετε στη στόχευση και άλλων target group.

Κάνε έρευνα για το target group που εστίασες.
Αυτό είναι ύψιστης σημασίας. Αν δεν το κάνεις, οποιαδήποτε διαδικτυακή ενέργεια - προσπάθεια, δεν θα καταλήξει σε αυτό το κοινό που θεώρησες ''ιδανικό'' για εσένα και την επιχείρησή σου.

Η έρευνα που θα κάνεις πρέπει για αρχή να περιλαμβάνει:
  • Ηλιακό γκρουπ.
  • Κοινωνικοοικονομική κατάσταση.
  • Ενδιαφέροντα.
  • Μέσα που αλληλεπιδρούν.
Είναι σίγουρο πως δεν το λες και το πιο εύκολο πράγμα αλλά πιστέψτε με αξίζει τον κόπο και τον χρόνο, μιας και θα σου επιτρέψει να μάθεις να ‘’μιλάς τη γλώσσα’’ του κοινού στο οποίο απευθύνεσαι, μαθαίνοντας ταυτόχρονα και άλλες επικοινωνιακές δεξιότητες που θα χρειαστείς στη συνέχεια και για τα επόμενα target group.



Να θυμάσαι: Διαφοροποίησε την δουλειά σου σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό (με υγιή τρόπο), στοχεύοντας στις ανάγκες των πελατών που στοχεύεις.

Σε περίπτωση που δεν το έχεις κάνει ακόμα συμπλήρωσε στην φόρμα ακριβώς από κάτω το όνομα και το email σου προκειμένου να λαμβάνεις άρθρα, συμβουλές, εκπαιδευτικό υλικό και tips, για τους σύγχρονους επαγγελματίες της Ελληνικής καταδυτικής βιομηχανίας!!!


ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Υπόσχομαι να σου στέλνω μόνο ενημερώσεις σχετικές με τον λόγο της εγγραφής σου.

Η ενότητα απευθύνεται μόνο σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική καταδυτική βιομηχανία.
Οποιαδήποτε άλλη εγγραφή θα αφαιρείται από την λίστα μελών.


Σπύρος Κόλλας

Ανεξάρτητες ή Συνοδευόμενες Καταδύσεις;;;



Η ανάπτυξη της αυτόνομης κατάδυσης και η αύξηση του αριθμού νέων δυτών δημιουργεί νέες προοπτικές για νέες ανακαλύψεις περιοχών κατάδυσης σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Με δεδομένο ότι όλο και περισσότεροι δύτες εύλογα αποφασίζουν να απογαλακτιστούν από τον εκπαιδευτή και το καταδυτικό τους κέντρο, σε αυτό το άρθρο θα αναφέρουμε ορισμένες πολύ σημαντικές προϋποθέσεις που πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν όταν διενεργείτε καταδύσεις χωρίς την συνοδεία – επίβλεψη επαγγελματία ή καταδυτικού κέντρου, ώστε να είστε σωστότερα προετοιμασμένοι για την αντιμετώπιση πιθανού περιστατικού.

Οι περισσότεροι από εμάς έχει τύχει να ακούσουμε περιστατικά ατυχημάτων (όχι απαραίτητα καταδυτικών) που καθυστέρησαν οι πρώτες βοήθειες και τα οποία εξελίχθηκαν με δυσάρεστα αποτελέσματα.




Κάτι παρόμοιο συνέβη και σε ένα καταδυτικό ατύχημα (ευτυχώς όχι σοβαρό) που έγινε στην περιοχή της Στέρνας στο Λουτράκι, όταν μία παρέα πιστοποιημένων δυτών αποφάσισε να ξεκινήσει από την Αθήνα με σκοπό να πραγματοποιήσει μία βαθιά κατάδυση με αποσυμπίεση, για σκοπούς συντήρησης και διασκέδασης.

Το πλάνο της κατάδυσης ήταν για συγκεκριμένο μέγιστο βάθος και χρόνο και είχε επίσης οργανωθεί το πλάνο και οι διαδικασίες της αποσυμπίεσης.

Και ενώ όλη η κατάδυση πήγε περίφημα τηρώντας τα προκαθορισμένα βάθη και χρόνους, λίγο μετά την επιστροφή στην ακτή και την απόθεση του καταδυτικού εξοπλισμού ο ένας απ’ τους τρεις δύτες άρχισε να ζαλίζεται.

Το ανέφερε στην υπόλοιπη παρέα και σπεύδοντας τις διαδικασίες φόρτωσης του εξοπλισμού ξεκίνησαν για τον πλησιέστερο υγειονομικό σταθμό, του οποίου την ακριβή διεύθυνση και τηλέφωνο δεν γνώριζαν. 
Θα τα έβρισκαν φτάνοντας στο πλησιέστερο χωριό.

Περνώντας τον χωματόδρομο και φτάνοντας στην άσφαλτο, ο δύτης που είχε αναφέρει για τη ζαλάδα σταμάτησε το αυτοκίνητό του λέγοντας ότι δεν μπορούσε να οδηγήσει.

Αφού μεταφέρθηκε στο άλλο όχημα συνέχισαν για να βρουν τον υγειονομικό σταθμό.

Από εκεί κανονίστηκε η μεταφορά του στον θάλαμο επανασυμπίεσης του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών όπου αφού διαπιστώθηκε η νόσος των δυτών, του παρασχέθηκε η απαραίτητη φροντίδα για την αποκατάσταση της υγείας του.

Χρειάστηκε να παραμείνει δύο ημέρες κλινήρης, πράγμα που όπως αντιλαμβάνεστε προκάλεσε μια σειρά δυσκολιών, από την ενημέρωση των συγγενών του, μέχρι την μεταφορά του αυτοκινήτου του και την απουσία την εργασία του.




Ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε να έχει περιοριστεί το πρόβλημα θα ήταν αφενός να είχαν ειδοποιήσει από την πρώτη κιόλας στιγμή το υγειονομικό κέντρο, για την γρηγορότερη μεταφορά του στην Αθήνα, αφετέρου να είχαν μαζί τους ένα πλήρες σετ φαρμακείου με ιατρικό οξυγόνο.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι θα είχαν λυθεί όλα τα προβλήματα, μιας και το όχι καλό σήμα στο κινητό, ο κακοτράχαλος δρόμος που επιδεινώνει την κατάσταση λόγω των αναταράξεων του δύτη μέχρι το σημείο που ξεκινάει η άσφαλτος, η μεγαλύτερη από 25’ απόσταση από το πλησιέστερο χωριό, οι καθυστερήσεις μέχρι την εύρεση του υγειονομικού σταθμού και οι με καθυστέρηση διαδικασίες μεταφοράς του δύτη στην Αθήνα στο Ναυτικό Νοσοκομείο, παρέμεναν σημαντικά μειονεκτήματα.

Εδώ είναι που έρχεται η αξία και η χρησιμότητα της εκπαίδευσης δύτη διάσωσης – Rescue Diver.


Σε αυτό το πρόγραμμα ο δύτης θα εκπαιδευτεί όχι μόνος στις τεχνικές διάσωσης αλλά και στον σωστό τρόπο σκέψης για την λήψη της σωστότερης δυνατής απόφασης για την επίλυση διαφόρων σεναρίων, αξιοποιώντας στο μέγιστο τους πόρους, τα υλικά και τα μέσα ου είτε έχει προνοήσει να έχει μαζί του, είτε διατίθενται από το περιβάλλον.

Μιας και όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, οι δύτες που αποφασίζουν να διενεργήσουν καταδύσεις ανεξάρτητοι, χωρίς την παρουσία επαγγελματία ή καταδυτικού κέντρου, είναι πολλοί και όχι απαραίτητα εκπαιδευμένοι σαν δύτες διάσωσης, σας δίνουμε μερικές βασικές αλλά πολύ χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν.

Αφήστε πληροφορίες του καταδυτικού σας προγραμματισμού σε κάποιον/α που δεν θα έρθει.
  • Αξιολόγηση συνθηκών για την απόφαση πραγματοποίησης της κατάδυσης ή όχι.
  • Αξιολόγηση πρόσβασης του ΕΚΑΒ.
  • Αξιολόγηση πρόσβασης στα ΙΧ αυτοκίνητα.
  • Εντοπισμός και έλεγχος του πλησιέστερου τηλεπικοινωνιακού σταθμού σε περίπτωση που το κινητό σας δεν έχει καλό σήμα.
  • Επιλογή σημείων εισόδου – εξόδου και εναλλακτικών μεθόδων.
  • Εύρεση πληροφοριών για επικοινωνία και πρόσβαση στον πλησιέστερο υγειονομικό σταθμό.
  • Πλήρες κιτ φαρμακείου συμπεριλαμβανομένου ιατρικού οξυγόνου αρκετού για να καλύψει την μεταφορά μέχρι τον υγειονομικό σταθμό.
  • Εκπαίδευση σαν δύτης διάσωσης – Rescue Diver.

Όπως ίσως αντιλαμβάνεσαι η απόφαση διενέργειας ανεξάρτητων καταδύσεων είναι μεν όμορφες, περιπετειώδης και ίσος οικονομικότερες, έχουν όμως και πρόσθετες ευθύνες και υποχρεώσεις που πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν, έχοντας εξασφαλίσει και τις απαιτούμενες λύσεις.




Τα πιστοποιημένα καταδυτικά κέντρα ανά την Ελλάδα διακρίνονται από τον επαγγελματισμό και το υψηλό αίσθημα ευθύνης, ενώ ταυτόχρονα σας εξασφαλίζουν ποιότητα και ασφάλεια μέσα από διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου, υπηρεσιών, υλικών και μέσων, την ασφάλεια αστικής ευθύνης, την παροχή εκπαιδευμένου και πιστοποιημένου προσωπικού, την παροχή διαδικασιών εκτάκτου ανάγκης για το κάθε καταδυτικό σημείο και την παροχή επαγγελματικών φαρμακείων με πιστοποιημένες συσκευές παροχής ιατρικού οξυγόνου για πρώτες βοήθειες.

Αυτά είναι για τα οποία πληρώνεις σε κάθε σου επίσκεψη σε οποιοδήποτε νόμιμο καταδυτικό κέντρο στη χώρα μας.

Όταν για οποιονδήποτε λόγο αποφασίζεις να κινηθείς ανεξάρτητα θα πρέπει να τα συμπεριλάβεις στον λεπτομερή σχεδιασμό της καταδυτικής ημέρας και φυσικά να υπολογίσεις τα παραπάνω κόστη τα οποία θα πρέπει να επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό των δράσεων της ομάδας σου.
  
Αν λοιπόν είσαι δύτης επιπέδου Advanced Open Water και θέλεις να μάθεις όλα όσα χρειάζεται ο σύγχρονος αυτοδύτης με σκοπό
  • Την παροχή βοήθειας στον εαυτό του και στους άλλους.
  • Την οργάνωση διαδικασιών εκτάκτου ανάγκης για καταδυτικές τοποθεσίες.
  • Την σωστή προετοιμασία εξερευνητικών καταδύσεων.
  • Την αποτελεσματική χρήση υλικών και μέσων με σκοπό την διάσωση.

τότε κάντε την εγγραφή σου στο επόμενο πρόγραμμα δυτών διάσωσης – Rescue Diver που θα διεξαχθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα στο καταδυτικό μας κέντρο, επικοινωνώντας μαζί μας εδώ.

Μετά από αυτή την εκπαίδευση θα μπορείς να δηλώσεις συμμετοχή στα προγράμματα PADI Tec 45, Tec 50 & Tec Sidemount diver, τα οποία θα σου ανοίξουν τις πόρτες για ακόμα πιο συναρπαστικές, αποτελεσματικές και γεμάτες συγκινήσεις & εξερευνήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Έτοιμος για Rescue Diver;;; 

Διάβασε λεπτομέρειες για το πρόγραμμα εδώ και επικοινώνησε σήμερα κιόλας μαζί μας εδώ.
 


           

9 + 4 Πράγματα που Πρέπει να Γνωρίζεις Πριν Επιλέξεις Rebreather και Εκπαιδευτή



Όπως υποσχεθήκαμε στο προηγούμενο άρθρο ''Κατασκευαστές, Στάνταρντς και Προγράμματα Εκπαίδευσης Rebreather'', σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στα κριτήρια επιλογής οργανισμού και εκπαιδευτή.

Στόχος του άρθρου είναι να βοηθήσει τους δύτες που έχουν ήδη βρει τις πιθανές συσκευές που καλύπτουν τις καταδυτικές τους ανάγκες, να αποκτήσουν καλύτερη άποψη για την επόμενη απόφαση που είναι ο οργανισμός πιστοποίησης και ο εκπαιδευτής.

Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο η RESA και οι κατασκευαστές συσκευών είναι αυτοί που τελικά καθορίζουν τα πρότυπα από την κατασκευή μέχρι και τα check lists που πρέπει να χρησιμοποιούνται απ’ τον χρήστη – δύτη, συμπεριλαμβανομένων των προϋποθέσεων που απαιτούνται ώστε να γίνει κανείς δύτης και εκπαιδευτής.

Έτσι λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι οργανισμοί και οι εκπαιδευτές είναι υπεύθυνοι, εφαρμόζοντας τις οδηγίες να εξασφαλίσουν την ανάπτυξη της συγκεκριμένης βιομηχανίας, λειτουργώντας προς όφελος τόσο των κατασκευαστών, όσο και των τελικών χρηστών – καταναλωτών.


Ο αριθμός των εκπαιδευτών rebreather αν και είναι ακόμα σχετικά μικρός, όλο και μεγαλώνει.
Αυτό σημαίνει ότι η εκπαίδευση σε κάποιες συσκευές μπορεί να μην είναι διαθέσιμη από κάποιους οργανισμούς πιστοποίησης αυτοδυτών.

Έτσι λοιπόν εύλογα καταλήγουμε στο να βασίσουμε την επιλογή του οργανισμού πιστοποίησης με κριτήριο τον εκπαιδευτή ο οποίος μπορεί να διδάξει την συσκευή της επιλογής μας.
Αυτή είναι και η σπουδαιότερη απόφαση που χρειάζεται να πάρουμε.

Η επιλογή της καταλληλότερης συσκευής είναι αδιαμφισβήτητα το πιο δύσκολο και χρονοβόρο κομμάτι, μιας και λόγο του αυξημένου αρχικού κόστους απόκτησης και εκπαίδευσης περιορίζεται κατά πολύ η δυνατότητα απόκτησης μιας δεύτερης και τρίτης, όπως θα μπορούσαμε να κάνουμε για παράδειγμα με έναν ρυθμιστή πλευστότητας ή ρυθμιστή αναπνοής.


Παρ’ όλα αυτά η επιλογή του εκπαιδευτή παραμένει η σπουδαιότερη απόφαση που καλούμαστε να πάρουμε μιας και όλο και περισσότερες συσκευές κάνουν την εμφάνιση τους, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει μεταξύ άλλων να ορίσουμε – ανακαλύψουμε και το επίπεδο εμπειρίας.

Συμβαίνει δηλαδή ότι ακριβώς συνέβη και με τις καταδύσεις με φιάλες πλάγιας αγκίστρωσης – sidemount, όπου ενώ το 2010 υπήρχε ένας ιδιαίτερα περιορισμένος αριθμός εκπαιδευτών, αυτός ξεκίνησε να αυξάνεται μέσα από τις ίδιες τις εταιρείες κατασκευής εξοπλισμού για καταδύσεις sidemount, οι οποίες παρήγαγαν εκτός από εξοπλισμό και εκπαιδευτές, μέσα από επαγγελματικές συμφωνίες – συνεργασίες με οργανισμούς πιστοποίησης αυτοδυτών.

Το αποτέλεσμα ήταν και παραμένει η κακής ποιότητας εκπαίδευση και τα εξαιρετικά χαμηλά κόστη εκπαίδευσης, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, με σκοπό την υποστήριξη των πωλήσεων εξοπλισμού.


Η πρώτη προσέγγιση στα θέματα σωστής επιλογής εκπαιδευτή rebreather είναι τα ίδια με αυτά που αναφερόντουσαν στην σελίδα του καταδυτικού μας κέντρου, στη σελίδα, του Steve Bogaerts, του Steve Martin κλπ, σχετικά με το sidemount.
  • Κάνει ο εκπαιδευτής της επιλογής σας καταδύσεις σε περιβάλλον όμοιο με αυτό που πρόκειται να διεξάγετε καταδύσεις;
  • Κάνει εφαρμοσμένες καταδύσεις σε διαφορετικά περιβάλλοντα ή αρκείται μόνο στις εκπαιδεύσεις και τα ελεγχόμενα σενάρια κατά τη διάρκεια αυτής; 

Το 2005 στο πανεπιστήμιο της Χαβάης ο Δρ Richard Pyle ο οποίος από το 1994 έχει αρκετά ''χιλιόμετρα'' με το MK-5P έκανε την σωστότερη μέχρι σήμερα προσέγγιση ως προς την απόκτηση εμπειρίας στα rebreather.

Είπε: ‘’Μετά τις πρώτες δέκα (10) ώρες κατάδυσης με το rebreather ήμουν expert. Μετά από άλλες σαράντα (40) ώρες κατάδυσης θεώρησα τον εαυτό μου αρχάριο. Αφού είχα συμπληρώσει εκατό (100) ώρες διαπίστωσα ότι είμαι απλά πολύ αρχάριος (beginner). Τώρα που έχω περάσει τις διακόσιες (200) ώρες αισθάνομαι … weenie J (ψάξτε για την μετάφραση) J

Θεωρώντας τώρα ότι ο εκπαιδευτής της επιλογής σας έχει τις 50 έως 100 ώρες που απαιτούνται ανάλογα με τον οργανισμό πιστοποίησης, σαν υποψήφιος πελάτης έχετε το δικαίωμα και την υποχρέωση να ερευνήσετε για το που και πως απέκτησε την εμπειρία του και τις ώρες κατάδυσης, ώστε να καταλάβετε αν μπορεί  πραγματικά να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες σας.


Εννιά (9) πράγματα που πρέπει να μάθεις για τον εκπαιδευτή.
  • Έχει την/τις δική του συσκευή και πόσο συχνά καταδύεται με αυτή/ες; - Εκπαιδεύουν διάφορες συσκευές ή είναι ειδικοί σε μία;
  • Φροντίζουν με επαγγελματισμό την συσκευή τους; - Πιστοποιείται και από άλλους;
  • Έχουν πραγματική εμπειρία από πραγματικές καταδύσεις, πέραν αυτών που διεξάγουν για σκοπούς εκπαίδευσης; Είναι τα περιβάλλοντα στα οποία έχει πραγματοποιήσει αυτές τις καταδύσεις παρόμοια με αυτά που θα πραγματοποιείτε καταδύσεις κι εσείς;
  • Έχουν σε ισχύ την ιδιότητα του εκπαιδευτή και ασφάλεια;
  • Διαφαίνεται ο επαγγελματισμός του από το κόστος της εκπαίδευσης, με τρόπο που να δικαιολογούνται η επένδυση σε εξοπλισμό και εκπαίδευση του ίδιου;
  • Βρίσκεται στις λίστες του οργανισμού ή/και του κατασκευαστή;
  • Θεωρείται πρότυπο στην καταδυτική κοινότητα;

Όταν τελικά καταφέρετε να πιστοποιηθείτε στη χρήση μιας συσκευής rebreather, στην πραγματικότητα πιστοποιείστε για τη διενέργεια καταδύσεων σε περιβάλλον όμοιο με αυτό της εκπαίδευσης.

Αν για παράδειγμα οι εκπαιδευτικές σας καταδύσεις έγιναν στην Ελλάδα, στην ανοιχτή θάλασσα το καλοκαίρι φορώντας την στολή υγρού τύπου ή ακόμα και τη στεγανή και σχεδιάζετε καταδύσεις σε κρύα βαθιά ναυάγια το χειμώνα, θα πρέπει να προηγηθεί ένα είδος προπαίδευσης ή το ανάλογο επίπεδο εκπαίδευσης.

Όπως ίσως γίνεται αντιληπτό το ζήτημα του οργανισμού από τον οποίο θα πιστοποιηθείτε παίζει τον μικρότερο ρόλο.


Τα βήματα που θα σας βοηθήσουν ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα κάνετε την σωστότερη για εσάς και όχι για τον εκπαιδευτή, το καταδυτικό κέντρο και τον έμπορο επιλογή είναι:
  • Επικεντρωθείτε σε ένα από τα τρία περιβάλλοντα κατάδυσης (ανοιχτή θάλασσα, ναυάγια, σπήλαια). Συστήνεται η ανοιχτή θάλασσα μιας και εκεί θα κάνετε τα πρώτα σας βήματα στην εκπαίδευση. Τουλάχιστον για αρχή.
  • Στη συνέχεια επιλέξτε προσεκτικά το rebreather σας. Θα πρέπει να μπορεί να καλύπτει ανάγκες σε βάθος χρόνου ανάλογα με τις βλέψεις σας και τους καταδυτικούς σας στόχους. Όχι ανάγκες του οργανισμού, του εκπαιδευτή ή του εμπόρου. Ειδικά αν ο ίδιος ο έμπορος δεν καταδύεται γενικά και με rebreathers ειδικά!!! Δεν υπάρχουν συσκευές για recreational και για technical, όπως δεν υπάρχει recreational και technical εξοπλισμός ανοιχτού κυκλώματος. Υπάρχουν συσκευές – εργαλεία - εξοπλισμός που εξυπηρετούν συγκεκριμένες καταδυτικές ανάγκες – απαιτήσεις των δυτών!!!  Διαβάστε τα βασικά κριτήρια εδώ.
  • Κατόπιν επιλέξτε τον εκπαιδευτή με βάση τα κριτήρια που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Να θυμάστε ότι έχετε πάντα την δυνατότητα και την επιλογή να πραγματοποιήσετε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι σε κάποια άλλη χώρα.
  • Αν δεν είστε σίγουροι ότι η συσκευή που επιλέξατε πρώτη είναι η καταλληλότερη μην προχωρήσετε στην αγορά της προτού βεβαιωθείτε. Τα πρώτα επίπεδα σε οποιονδήποτε οργανισμό επιτρέπουν την εκπαίδευση με συσκευή που την έχετε προμηθευτεί από τον εκπαιδευτή σας. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να δοκιμάσετε και να εκπαιδευτείτε και στις υπόλοιπες συσκευές που θεωρείτε ότι εξυπηρετούν τις καταδυτικές σας ανάγκες, εξασφαλίζοντας την σωστότερη για εσάς αγορά – επένδυση.

Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε για να ξεκινήσετε μια αντικειμενική και χωρίς συμφέροντα έρευνα είναι να περιηγηθείτε στην ενότητα του Blog μας ''Rebreather'' εδώ.

Για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή/και διευκρίνιση σχετικά με συσκευές, οργανισμούς και εκπαίδευση μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας εδώ   

Στάδια Εμπορικής Δραστηριότητας στην Αυτόνομη Κατάδυση



Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε την εμπορική λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Στόχος του άρθρου είναι να μπούμε λίγο πιο βαθιά στις επιπρόσθετες δεξιότητες - απαιτήσεις - υποχρεώσεις που διέπουν την κάθε διαφορετική επαγγελματική βαθμίδα της αυτόνομης κατάδυσης, βοηθώντας στην σωστότερη κατανόηση των ρόλων που καλούμαστε να αναλάβουμε απ' τη στιγμή που επιλέγουμε να γίνουμε Divemasters, εκπαιδευτές και ιδιοκτήτες καταδυτικού κέντρου.

Μετά από την ανάγνωση αυτού του άρθρου θα μπορείτε να ορίσετε τον ιδανικό υπάλληλο ή τον ιδανικό εργοδότη αντίστοιχα, ανάλογα με το όραμα και τους επαγγελματικούς σας στόχους, αποσκοπώντας στην προσωπική σας ανάπτυξη η οποία με τη σειρά της θα αποφέρει και την ανάπτυξη του κλάδου των καταδύσεων στην Ελλάδα. 


Αν και θεωρητικά, η εφαρμογή των αρχών και των τεχνικών του Μάρκετινγκ στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δε διαφέρει σε τίποτα από αυτή των μεγάλων επιχειρήσεων, δεν θα μπορούσαμε να μην δεχτούμε ότι στην πράξη υπάρχει μεγάλη διαφορά.

Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η διοίκηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και δη των καταδυτικών κέντρων έχει περισσότερο προσωπικό χαρακτήρα.
Αυτό σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που κατέχει μια γνώση ή/και δεξιότητα έχει το δικαίωμα και τη δυνατότητα να την προσφέρει έναντι αμοιβής σε άλλους ανθρώπους οι οποίοι έχουν την ανάγκη ή την θέληση να την μάθουν και αυτοί.

Ο προσωπικός χαρακτήρας της διοίκησης των περισσοτέρων μικρομεσαίων επιχειρήσεων όμως σε συνδυασμό με την έλλειψη βασικών γνώσεων γύρω από τη λειτουργία του μάρκετινγκ, η δυσπιστία σχετικά με τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς και οι περιορισμένοι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι έχουν ως αποτέλεσμα την παντελή απουσία ή, στην καλύτερη περίπτωση, την εξαιρετικά περιορισμένη εφαρμογή των αρχών και των τεχνικών του σύγχρονου μάρκετινγκ σε αυτές τις επιχειρήσεις.

Η εμπορική λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων περνά από τρία διαφορετικά στάδια, τα οποία έχουν να κάνουν κυρίως με την οργανωτική τους ανάπτυξη, μέχρις ότου φτάσουν στο στάδιο της συστηματικής δραστηριότητας του Μάρκετινγκ.


Τα στάδια αυτά είναι τα εξής:

• Στοιχειώδης εμπορική λειτουργία.
Εκδηλώνεται με τη λήψη αποφάσεων, σχετικά με την παραγωγή και προσφορά συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών, την τιμολόγησή τους και τη διανομή τους, κατά το αρχικό στάδιο λειτουργίας μιας μικρομεσαίας επιχείρησης.

Ανταποκριτική δραστηριότητα πωλήσεων.
Κατά το στάδιο αυτό, η επιχείρηση προσπαθεί να αυξήσει τις πωλήσεις της, ανταποκρινόμενη στις επιθυμίες για αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών που εκδηλώνουν υπάρχοντες ή υποψήφιοι πελάτες.

Αποσπασματική δραστηριότητα Μάρκετινγκ.
Καθώς η επιχείρηση αναπτύσσεται, η διοίκηση και τα στελέχη της αρχίζουν να συνειδητοποιούν την αναγκαιότητα του Μάρκετινγκ. Προχωρούν στην υλοποίηση ενεργειών που εντάσσονται στο πεδίο του Μάρκετινγκ (π.χ. έκδοση διαφημιστικών φυλλαδίων) αλλά οι ενέργειες τους αυτές είναι αποσπασματικές. 

Την πρωτοβουλία και τις αποφάσεις για το είδος των ενεργειών αναλαμβάνει συνήθως ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης, χωρίς να έχει προηγηθεί ο κατάλληλος σχεδιασμός.
Η υλοποίηση των ενεργειών γίνεται από τα υπάρχοντα στελέχη της επιχείρησης, τα οποία δεν διαθέτουν τις απαιτούμενες γνώσεις και πείρα γι’ αυτό και η αποτελεσματικότητά τους είναι μικρή έως μηδενική.

Συστηματική Δραστηριότητα Μάρκετινγκ
Αυτό είναι το τελικό στάδιο όπου ένας επαγγελματίας ή/και μια μικρομεσαία επιχείρηση (ΜΜΕ), παρά το μικρό της μέγεθος τους θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν πλήρως την αναγκαιότητα και την πολυπλοκότητα των σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ.

Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να αρχίστε να σχεδιάζετε προσεκτικά τη δράση σας σε αυτόν τον τομέα, σχεδιζοντας ολοκληρωμένα προγράμματα μάρκετινγκ, αποφεύγοντας την εστίαση στις τοπικές αγορές μόνο διότι έχουν περιορισμένο χρονικό ορίζοντα.


Στα βαθιά…
Σε προηγούμενο άρθρο με τίτλο ''Πεδία – Τομείς του Μάρκετινγκ στην ΑυτόνομηΚατάδυση και τον Καταδυτικό Τουρισμό'' είδαμε ότι η αυτόνομη κατάδυση περιλαμβάνει την πλειοψηφία των πεδίων, πράγμα που κάνει την κάνει ένα ιδιαίτερα απαιτητικό επάγγελμα.

Εξετάζοντας συνδυαστικά το στάδιο της στοιχειώδους εμπορικής λειτουργίας, τα βήματα που πρέπει οπωσδήποτε να ακολουθήσει οποιοσδήποτε σχετίζεται ή σκέφτεται να εμπλακεί επαγγελματικά με την κατάδυση, είναι:
  • Να αποφασίσει τον τομέα – πεδίο του μάρκετινγκ στο οποίο θα επικεντρωθεί.
  • Κατόπιν να αποφασίσει την/τις υπηρεσίες που σχετίζονται με τον/τους τομείς – πεδία του μάρκετινγκ που θα επικεντρωθεί.
  • Στη συνέχεια να τιμολογήσει τις υπηρεσίες.
  • Και τέλος να οργανώσει τους τρόπους που απαιτούνται και που νομίζει ότι απαιτούνται, για την σωστή διανομή και επικοινωνία τους, βάση των τομέων – πεδίων που αποφάσισε να επικεντρωθεί.


Πως όμως αυτά εφαρμόζονται ανά επαγγελματική βαθμίδα;

Divemaster
Το επίπεδο του Divemster είναι το πρώτο δα στην ιεραρχία των επαγγελματικών βαθμίδων.

Σαν Divemaster μπορεί κανείς να διεξάγει προγράμματα αυτόνομα όπως περιγράφονται εδώ.

Αυτό σημαίνει ότι ένας κατά τα άλλα απλός Divemaster, μπορεί να έχει και επιχειρηματική δραστηριότητα, είτε σαν ανεξάρτητος επιχειρηματίας, είτε συνεργαζόμενος με μια υφιστάμενη επιχείρηση. 

Θυμηθείτε ότι ''ένας άνθρωπος που κατέχει μια γνώση ή/και δεξιότητα έχει το δικαίωμα και τη δυνατότητα να την προσφέρει έναντι αμοιβής σε άλλους ανθρώπους οι οποίοι έχουν την ανάγκη ή την θέληση να την μάθουν και αυτοί.''

Για τον Divemaster λοιπόν τα πράγματα είναι σχετικά απλά μιας και δεν χρειάζεται να ''χαθεί'' στην πληθώρα των επιπέδων - σχολείων που μπορεί να προσφέρει ένας εκπαιδευτής.

Η συνοδευόμενη κατάδυση, η ενοικίαση καταδυτικού εξοπλισμού και η διενέργεια Discoer Scuba και το snorkeling, είναι οι λιγοστές υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει έναντι αμοιβής, συμπεριλαμβανομένης και της πώλησης καταδυτικού εξοπλισμού.

Αυτό που χρειάζεται να κάνει είναι να εφαρμόσει τα υπόλοιπα βήματα της εμπορικής λειτουργίας, όπως αυτά περιγράφονται πιο πάνω.
Δηλαδή να τιμολογήσει τις υπηρεσίες και να σκεφτεί – οργανώσει την σωστή διανομή και επικοινωνία τους, βάση των τομέων – πεδίων που επέλεξε να επικεντρωθεί.

Οι τομείς – πεδία απ’ τα οποία μπορεί να επιλέξει περιλαμβάνουν:
  • Το Μάρκετινγκ καταναλωτικών προϊόντων
  • Το Μάρκετινγκ υπηρεσιών
  • Το τουριστικό μάρκετινγκ
  • Το εξαγωγικό μάρκετινγκ
  • Το Εθνικό μάρκετινγκ
Δηλαδή λίγο ως πολύ με αυτά στα οποία μπορεί – πρέπει να δραστηριοποιηθεί και ο επιχειρηματίας – ιδιοκτήτης καταδυτικού κέντρου.

Εκπαιδευτής Καταδύσεων
Τα ίδια αλλά λίγο πιο σύνθετα αφορούν το επίπεδο του εκπαιδευτή, μιας και αυτός θα πρέπει να επιλέξει από αυτά που μπορεί να κάνει ένας
Divemaster συν τα επίπεδα εκπαίδευσης ή αλλιώς σχολεία εκμάθησης καταδύσεων.

Τέτοιου είδους Divemasters και εκπαιδευτές ορίζονται ως ''ιδανικά'' στελέχη μιας καταδυτικής επιχείρησης και είναι αυτοι που κυρίως πρέπει να αναζητάει ο σύγχρονος επιχειρηματίας - ιδιοκτήτης καταδυτικού κέντρου, αν θέλει να αναπτύξει μια πετυχημένη επιχείρηση.

Επιχειρηματίας - Ιδιοκτήτης Καταδυτικού Κέντρου
Όπως ίσος καταλαβαίνετε, για να φτάσει κάποιος στο επίπεδο του επιχειρηματία, θα πρέπει να έχει την εμπειρία, τις γνώσεις και τις ικανότητες των προηγούμενων δύο, έχοντας απλά να θέσει μόνο το μίνιμουμ των προϋποθέσεων για μια πετυχημένη επιχείρηση, κάνοντας επαναλαμβανόμενες δοκιμές και αλλαγές αξιοποιώντας - λειτουργώντας και τα τρία στάδια της ολοκληρωμένης εμπορικής δραστηριότητας.



Αυτό σημαίνει ότι έχοντας προηγουμένως διατελέσει ως ''ιδανικό'' στέλεχος μιας επιχείρησης και έχοντας εργαστεί πάνω σε όλες τις τεχνικές διενέργειας προγραμμάτων εκπαίδευσης, καταδύσεων και τεχνικών προώθησης υπηρεσιών, είναι πλέον σε θέση να δουλέψει πάνω σε μια μεγαλύτερη ιδέα και σκοπό, στο όραμα και τους στόχους του, μέρος των οποίων είναι και η ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας.

Είναι ο επιπρόσθετος ρόλος του αφανή ήρωα ο οποίος μέσα απ' τις πράξεις και τις ενέργειές του, θα εξασφαλίσει μεταξύ άλλων την συνέχιση ενός υγιούς επαγγέλματος για τις επόμενες γενιές!!!   


Και αν παλιότερα με την κατοχή ενός τίτλου εκπαιδευτή καταδύσεων μπορούσε κάποιος σχετικά έυκολα να πάρει το ρίσκο της επιχειρηματικότητας ανοίγοντας ένα καταδυτικό κέντρο, οι μέρες που διανύουμε σήμερα το κάνουν ιδιαίτερα δύσκολο αλλά ταυτόχρονα και πολύ απαιτητικό.  

Αυτό που χρειάζεται λοιπόν να γίνει απόλυτα κατανοητό και ξεκάθαρο στους υφιστάμενους αλλά και επίδοξους επαγγελματίες της κατάδυσης, είναι ότι πρέπει να επιλέξετε όχι το τι θα κάνετε με την κατάδυση, αλλά από πού θα ξεκινήσετε!!!

Ερωτήσεις, σχόλια, παρατηρήσεις ακριβώς από κάτω.

Για οτίδηποτε άλλο σχετικά με τους τρόπους που μπορείτε να εξασφαλίσετε μια πετυχημένη σταδιοδρομία σαν επαγγελματίας ή και επιχειρηματίας της κατάδυσης, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου εδώ.

Στην επιτυχία σας

Σπύρος Κόλλας

300kg GhostFishing και όχι Μόνο...!!!


Είσαι δύτης επιπέδου Advanced Open Water με πιστοποίηση Nitrox και Deep Diver ή αντίστοιχα άλλου οργανισμού;

Σε αυτή την δημοσίευση με αφορμή την τελευταία δράση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 18 Οκτωβρίου στην περιοχή του Τολού Αργολίδας, θα σε βοηθήσουμε να δεις την μεγαλύτερη εικόνα και τα πλεονεκτήματα όσων μας εμπιστεύονται για την εκπαίδευση και την καταδυτική τους επιμόρφωση.


Έτυχε ποτέ να σου γεννηθεί η επιθυμία να πραγματοποιήσεις μια διαφορετική κατάδυση πέραν αυτών που διενεργείς για ψυχαγωγικούς σκοπούς;

Να θέλεις να κάνεις μια δημιουργική και ωφέλιμη για την καταδυτική κοινότητα, την τοπική κοινωνία και την Ελλάδα κατάδυση;;;

Να ψάχνεις εναλλακτικούς τρόπους να αξιοποιήσεις τις υφιστάμενες αλλά ταυτόχρονα να αυξήσεις κιόλας τις καταδυτικές σου γνώσεις;;;

Να γίνεις μέρος μιας σωστά οργανωμένης ομάδας δυτών που προτεραιότητά τους είναι η σωστή και με σεβασμό επικοινωνία μεταξύ τους προς όφελος της επίτευξης ενός κοινού στόχου;;;   

Αν ναι τότε η ομάδα δυτών του καταδυτικού μας κέντρου InnerSpace Explorers Greece μπορεί να σου προσφέρει αυτή τη δυνατότητα.


Η ομάδα αποτελείται από δύτες όλων των επιπέδων από Advanced Open Water και πάνω. 

Οι εμπειρότεροι δύτες της (από Ελλάδα και εξωτερικό) είναι επιπρόσθετα εκπαιδευμένοι με το διδακτικό σύστημα των
InnerSpace Explorers, το οποίο επικεντρώνεται στην εκπαίδευση αυτοδυτών που επιθυμούν να πάρουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες προκειμένου να μπορούν να οργανώνουν, να εκτελούν και να συμμετέχουν σε διεθνή projects όπως το GhostFishing, η χαρτογράφηση της ΛίμνηςΒουλιαγμένης, το Project P.O.N.D κ.α.

Η προσπάθεια δημιουργίας μιας ομάδας η οποία εκτός από κοινή εκπαίδευση, θα έχει όραμα, κοινούς στόχους και αξίες και ανεπτυγμένες ικανότητες επικοινωνίας μέσα, αλλά και το σημαντικότερο έξω απ’ το νερό,  ξεκίνησε το 2012 με τα πρώτα Εργαστήρια Καταδύσεων.


Στόχος των εργαστηρίων ήταν η επιμόρφωση των μελών του καταδυτικού μας κέντρου μέσα από μια διαδικασία κατά την οποία θα έπρεπε οι ίδιοι να αναλάβουν το ρόλο του εκπαιδευτή, ετοιμάζοντας και παρουσιάζοντας ένα μικρό θέμα από αυτά που είχαν ήδη διδαχτεί, κάτω από την άμεση επίβλεψη και καθοδήγηση του εκπαιδευτή Σπύρου Κόλλα.

Τα εργαστήρια στη συνέχεια πλαισιώθηκαν και με άλλα σεμινάρια και θεματικές καταδύσεις, μέχρι που το 2013 κάναμε την πρώτη μας προσπάθεια να δημιουργήσουμε το πρώτο καταδυτικό συνέδριο στην Ελλάδα με την ονομασία Advanced Exploration Diving Confernce - ADEXCON, στο οποίο οι ίδιοι οι μαθητές θα παρουσίαζαν τις εργασίες τους λαμβάνοντας πρόσθετη υποστήριξη και γνώσεις και από άλλους καταξιωμένους εκπαιδευτές και εξερευνητές από διάφορα μέρη της Ευρώπης.


Αυτή τη στιγμή τα παλιότερα και πιο έμπειρα μέλη της ομάδας αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους οργάνωσης και διενέργειας project,  λειτουργώντας ταυτόχρονα σαν μέντορες για τα νεότερα μέλη.

Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται πως οποιοδήποτε από τα μέλη αποφασίσει να εξελιχθεί σαν επαγγελματίας αρχικά και γιατί όχι αργότερα και σαν επιχειρηματίας της κατάδυσης, θα έχει αρκετές παραπάνω γνώσεις και ικανότητες διαχείρισης, ηγεσίας, επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων, πέραν των γνώσεων που απαιτούνται για την κατάδυση, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα προνομιακές συνθήκες απασχόλησης στο καταδυτικό μας κέντρο, σε περίπτωση που το επιθυμεί.

Αλλά και αυτοί που δεν έχουν βλέψεις για επαγγελματική εξέλιξη και σταδιοδρομία στο χώρο της κατάδυσης ωφελούνται από τα παραπάνω πλεονεκτήματα μιας και αυτά δεν έχουν εφαρμογή μόνο στον χώρο των καταδύσεων αλλά και στην καθημερινή τους ζωή, στην οικογένειά τους, ακόμα και στην εργασία τους.


Έτσι λοιπόν την Κυριακή 18 Οκτωβρίου στα πλαίσια της Παγκόσμιας Πρωτοβουλίας Healthy Seas – Νήμα Βγαλμένο από τη Θάλασσα, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την MEDASSET, μέλη της ομάδας του καταδυτικού μας κέντρου InnerSpace Explorers Greece πραγματοποίησαν μία ακόμα δράση, αυτή τη φορά στην περιοχή του Τολού Αργολίδας.

Η ομάδα δυτών που πλαισίωσε την συγκεκριμένη αποστολή αποτελούνταν από τους:
  • Επικεφαλής: Αναστασία Μαρίνα Τεντόμα
  • Υπεύθυνος συντονισμού: Αλέξανδρος Μαρτίνος
  • Διοικητική μέριμνα: Λουκίδου Χριστίνα
  • Δύτης: Μιλτιάδης Γιάννου
  • Δύτης: Σταμάτης Καλύμνιος
  • Δύτης ασφαλείας: Δημήτρης Κουδούνας
  • Υποστήριξη επιφανείας: Σωτήρης Καρύδης - Αγγελική Γεωργοπούλου

Την γενική υποστήριξη της δράσης ανέλαβε το καταδυτικό κέντρο Sea Breaze Tolo, διευθυντής του οποίου είναι ο Δημήτρης Κουδούνας.

Η ομάδα κατάφερε να ανασύρει 300 περίπου κιλά διχτυών φαντάσματα, ενώ πραγματοποίησε και μια  μικρή διάσωση ψαριού που ήταν μπλεγμένο σε αυτά.
Διαβάστε περισσότερα εδώ και εδώ


Θέλεις κι εσύ να πάρεις μέρος σε κάποια απ’ τις επόμενες δράσεις της ομάδας μας;

Θέλεις να μας γνωρίσεις από κοντά και να συζητήσουμε τους διαφορετικούς τρόπους που θα μπορούσες να συμμετέχεις;

Τότε δεν έχεις παρά να επικοινωνήσεις μαζί μας τώρα κιόλας εδώ.

Θα χαρούμε να σε γνωρίσουμε και γιατί όχι να σε έχουμε και στην παρέα μας!!!

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το καταδυτικό μας κέντρο και η ομάδα InnerSpace Explorers Greece λειτουργούν κάτω απ’ τα πρότυπα του Ελληνικού Buk Institute for Diver Education - BIDE του οποίου οι δραστηριότητες θα ανακοινωθούν στο προσεχές χρονικό διάστημα.