Τα λάθη είναι το άλλο όνομα της...εμπειρίας!



Μάρκετινγκ;;;
Αυτός δεν είναι ο πιο αντιδεοντολογικός, κακόβουλος και ανήθικος τρόπος παραπλάνησης και εκμετάλλευσης των υποψήφιων πελατών;;;

Στόχος αυτού του άρθρου είναι να σας βοηθήσει να κατανοήστε τις προϋποθέσεις κάτω απ’ τις οποίες το μάρκετινγκ χρησιμοποιείται κακόβουλα, ώστε να μπορείτε να παίρνετε σωστότερες αποφάσεις, είτε όταν ενεργείτε αυτόνομα, είτε συνεργαζόμενοι με μια εταιρεία ή ανεξάρτητο επαγγελματία του κλαδου.


Θυμάμαι όταν πρωτοξεκινήσαμε τη λειτουργία του καταδυτικού μας κέντρου, να χτυπάνε τα τηλέφωνα σχεδόν κάθε μέρα, δεκάδες μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε επίσης καθημερινή βάση και λιγότερο συχνά φακέλους από εταιρείες marketing, όλα με οικονομικές προσφορές και συμφέρουσες  προτάσεις, για την καλύτερη προβολή της επιχείρησής μας.
Κάποιες από αυτές τις εταιρείες μάλιστα δεν δίσταζαν να υποσχεθούν και αύξηση της κερδοφορίας σε ποσοστό πάνω από 60 – 70%!!!

Το μοτίβο συνηθισμένο. Από διαφημιστικά φυλλάδια, μπλουζάκια, μπρελόκ, στυλό κλπ, μέχρι κατασκευές ιστοσελίδων, καμπάνιες στο google, δημιουργία βίντεο εταιρικού προφίλ, ως και διαφημίσεις σε μεγάλα ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς.

Όσο ήμασταν στο Ναύπλιο μου άρεσε να κατεβαίνω νωρίς το πρωί στο καταδυτικό κέντρο που βρισκόταν στην παραλία της Αρβανιτιάς για να απολαύσω τη θέα πίνοντας έναν καφέ πριν ξεκινήσουν οι πρώτες αφίξεις των ανθρώπων που μας εμπιστεύονταν.


Ένα απ’ αυτά τα πρωινά με επισκέφθηκε ένας καλός φίλος απ’ την Αθήνα. 
Eίχε μαζί του και έναν άλλο φίλο ο οποίος ήταν ο διευθυντής του τμήματως μάρκετινγκ μιας μεγάληες εταιρείας η οποία δραστηριοποιούνταν στον τουρισμό 

Θα ερχόταν σαν εξυπηρέτηση για τον φίλο μου προκειμένου να με βοηθήσει με τους τρόπους που γνώριζε, τόσο στο τουριστικό κομμάτι, όσο και στο διαφημιστικό.

Αφού συζητήσαμε για αρκετή ώρα το πρωί, όταν ξεκίνησε η δουλειά συμφωνήσαμε πως θα έμεναν για να τους κάνω το τραπέζι το μεσημέρι και να συζητήσουμε εκτενέστερα πάνω στις προτάσεις και τις ιδέες που μου είχε παρουσιάσει μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Πράγματι το μεσημέρι ήμασταν και πάλι όλοι μαζί για να αποφασίσουμε πιο θα ήταν το σχέδιο δράσης για την επιτυχία της επιχείρησής μας.

Ο Νίκος θα αναλάμβανε τα πάντα.
  • Εκπόνηση επιχειρηματικού και οικονομικού πλάνου
  • Εκτύπωση φυλλαδίων στα Ελληνικά για την τοπική αγορά και τα τουριστικά γραφεία ανά την Ελλάδα στα οποία θα αναλάμβανε ο ίδιος προσωπικά να διανείμει,
  • Εκτύπωση φυλλαδίων στα Αγγλικά για τους τουρίστες και τα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού που επίσης θα αναλάμβανε ο ίδιος να διανείμει,
  • Εκτύπωση αφισών σε διάφορα μεγέθη για αφισοκολλήσεις σε καταστήματα και χώρους που επιτρεπόταν η αφισοκόλληση στους δρόμους της πόλης
  • Εκτύπωση βιβλιαρίων καταδύσεων
  • Επαγγελματικών καρτών
  • Καινούργιο λογότυπο για τις εκτυπώσεις
  • Μπλουζάκια σε διάφορα χρώματα και σχήματα J
  • Στυλό, μπρελόκ,
  • Κατασκευή νέας ιστοσελίδας
  • Αποστολή newsletter  που θα αναλάμβανε η εταιρεία και
  • Καμπάνιες στο google
  • Συστάσεις σε μεγάλα τουριστικά γραφεία και πρακτορεία του εξωτερικού,

ήταν αυτά που συμφωνήσαμε ότι θα αναλάμβανε να κάνει ο ίδιος και η εταιρεία για την οποία εργαζόταν.

Πράγματι μετά από μία εβδομάδα σχεδόν έφτασαν στα γραφεία της σχολής τα διαφημιστικά μπλουζάκια, φυλλάδια κτλ.


Ξαφνικά όμως παρουσιάστηκε ένας προβληματισμός.
  • Πως ακριβώς θα τα αξιοποιούσαμε;
  • Θα τα δίναμε δωρεάν ή θα τα είχαμε προς πώληση;;;

Σίγουρα ο Νίκος θα είχε να μας προτείνει κάτι, γι’ αυτό και τον πήρα στο τηλέφωνο.

Ήταν η πρώτη έκπληξη μιας και αυτό που χρειαζόμουν ήταν μία απλή τεκμηριωμένη απάντηση.
Αντ’ αυτού άκουσα τον Νίκο να μου λέει πως πρόκειται για μια απόφαση που πρέπει να πάρουμε εμείς, και ότι στην περίπτωση που αποφασίζαμε να τα έχουμε προς πώληση θα έπρεπε να μιλήσουμε και με τον λογιστή μας. 

Αν και εκ πρώτης ακούγεται πολύ λογικό, αυτό δημιουργούσε κάποια μικρά προβλήματα.

Θα έπρεπε να αφιερώσουμε χρόνο για να το συζητήσουμε με τον λογιστή μας και κατόπιν εξετάζοντας παραμέτρους  να σκεφτούμε τον σωστότερο τρόπο αξιοποίησής τους. Αν θα τα είχαμε προς πώληση ή δωρεάν δηλαδή.

Αυτό έπρεπε να γίνει λίγο πριν τη μέση της σεζόν όπου ήδη υπήρχε αρκετός όγκος δουλειάς και ενώ αυτό που ξέραμε να κάνουμε είναι μαθήματα και διενέργεια καταδύσεων.

Τον χρόνο αυτόν δεν τον είχαμε στη διάθεσή μας και γι αυτό αποφασίσαμε να τα προσφέρουμε δωρεάν στους πελάτες μας. 

Παρόλα αυτά ενώ ήμασταν χαρούμενοι με την απόφασή μας να επιβραβεύουμε την εμπιστοσύνη των ανθρώπων που μας επισκέπτονταν, υπήρχε μια μικρή απορία στο πίσω μέρος του μυαλού.
  • Δεν εκπονήσαμε επιχειρηματικό και οικονομικό πλάνο;;;
  • Τα διαφημιστικά αξεσουάρ δεν ήταν μέρος αυτού;;

Ο αυξημένος όγκος δουλειάς, η σιγουριά και η αυτοπεποίθηση που δημιουργούσε η ύπαρξη μιας μεγάλης εταιρείας που μας είχε αναλάβει,  η σχέση που είχαμε με τον διευθυντή του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας, και το γεγονός ότι είχαν περάσει μόλις δέκα μέρες απ’ την υπογραφή της συμφωνίας, ήταν αυτά που λάβαμε υπ’ όψιν και δεν δώσαμε περισσότερη σημασία.

Διανύαμε τον Αύγουστο και τα μόνα πράγματα που είχαμε στα χέρια μας από την συμφωνία που υπογράψαμε και πληρώσαμε ήταν τα διαφημιστικά.

Το ραντεβού για την παρουσίαση του επιχειρηματικού και οικονομικού σχεδιασμού, της νέας μας ιστοσελίδας και των συμβολαίων με τα τουριστικά γραφεία, πήγαινε από αναβολή σε αναβολή.

Παρόλα αυτά σε κάθε τηλεφώνημα για να μάθουμε την εξέλιξη των εργασιών, ο Νίκος με ενημέρωνε για το που βρισκόμασταν χρησιμοποιώντας φράσεις που περιείχαν τόση πολύ ορολογία που ούτε τα μισά δεν καταλάβαινα.

Ωστόσο συνέχιζα να τον εμπιστεύομαι και να κάνω ότι χαίρομαι με όλα αυτά που μου εξιστορούσε στο τηλέφωνο.


Έχοντας μπει στον Σεπτέμβρη και έχοντας την καινούργια μας ιστοσελίδα online, έμαθα ότι έχουν γίνει τα προπαρασκευαστικά βήματα και ότι όλη η υπόλοιπη δουλειά θα ήταν έτοιμη αργότερα μιας και ούτως ή άλλως η σεζόν πέρασε και εκ των πραγμάτων οι νέες συμφωνίες με τους τουριστικούς πράκτορες θα κλείνονταν πριν την έναρξη της επόμενης σεζόν.
Εκεί επάνω άλλωστε θα στηριζόταν το επιχειρηματικό και οικονομικό πλάνο.

Το θέμα είναι όμως ότι όταν υπογράψαμε και πληρώσαμε τη συμφωνία δεν είχε γίνει απόλυτα ξεκάθαρο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα γινόταν μέσα στην τρέχουσα σεζόν.
Αυτός άλλωστε δεν ήταν και ο λόγος που τυπώσαμε τόσες χιλιάδες φυλλάδια, και φτιάξαμε νέα ιστοσελίδα και κάναμε καμπάνιες στο google;;;

Αυτό ήταν το δεύτερο σε σειρά περιστατικό και άρχισα να νιώθω άβολα.
Για το λόγο αυτό αποφάσισα να ανεβώ στην Αθήνα προκειμένου να επισκεφτώ το Νίκο, να γνωρίσω την εταιρεία και τους ανθρώπους που δούλευαν για το
project μας και φυσικά να μάθω σχετικά με κάποιες πρώτες επαφές που είχε κάνει με τα τουριστικά γραφεία και πρακτορεία.

Πράγματι έφτασα σε ένα ωραίο και μεγάλο κτήριο στη Λ. Συγγρού με ωραία ρεσεψιόν  και πολλούς ορόφους.
Αφού με οδήγησαν στον όροφο της εταιρείας συνάντησα τον Νίκο, ο οποίος με ξενάγησε στους χώρους και μου σύστησε τους ανθρώπους τους οποίους εργάζονταν  στην εταιρεία και για το
project μας.

Όταν όμως ήρθε η στιγμή να δούμε αυτό το project μου είπε πως δεν έχουν γίνει ενέργειες γιατί περιμέναμε την περίοδο που θα γινόντουσαν οι επαφές με τα πρακτορεία.

Τα προπαρασκευαστικά βήματα που είχε αναφέρει στο προηγούμενο τηλεφώνημα βρίσκονταν στο laptop του υποδιευθυντή, ο οποίος έλειπε σε διακοπές!!!!!!!???

Μου έδειξε όμως με μεγάλη περηφάνια τις καμπάνιες στο google, τις οποίες όμως εγώ δεν ήμουν σε θέση να κατανοήσω παρόλη την προσπάθεια του να μου εξηγήσει με τους πιο δόκιμους όρους του διαδικτύου, όπως adwords, seo, pay per click, conversion rate και τόσες ακόμα!!! 
        
Αυτό ήταν το τρίτο περιστατικό το οποίο μου κλόνισε την εμπιστοσύνη, με έκανε να αμφιβάλω και φυσικά να τα βάζω με τον εαυτό μου για την άγνοιά μου.


Τα πράγματα άρχισαν να ξεκαθαρίζουν όταν
  • Άρχισα να διαβάζω με σκοπό να αποκτήσω άποψη για τα όσα ο Νίκος μου παρουσίαζε και έλεγε
  • Να κάνω έρευνα αγοράς και συνομιλίες με άλλους επαγγελματίες των κλάδων του τουρισμού και του μάρκετινγκ και
  • Τηλεφώνησα στον πρόεδρο της εταιρείας για τον ενημερώσω σχετικά με τις εξελίξεις και να σχετικά με τα επόμενα βήματα του project.

Ως προς το τρίτο, τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο περίπλοκα, μιας και με μεγάλη μου έκπληξη άκουσα τον πρόεδρο της εταιρείας να μου λέει ότι θα υπήρχε οικονομική επιβάρυνση επειδή θα έπρεπε να γίνουν και κάποιοες συμπληρωματικές κινήσεις, οι οποίες θα εξασφάλιζαν την επιτυχία!!!

Μετά από αρκετό καιρό και φτάνοντας στο σήμερα κατάλαβα πως αυτό για το οποίο είχαμε πληρώσει τελικά ήταν για διαφήμιση και όχι στρατηγική μάρκετινγκ!!!

Τα προβλήματά μας άρχισαν να λύνονται όταν αποφασίσαμε ότι δεν θέλουμε να συνεχίσουμε αυτού του είδους τη συνεργασία και αρχίσαμε στον ελεύθερο χρόνο μας να διαβάζουμε και να μαθαίνουμε πράγματα γύρω από τους τρόπους υλοποίησης αυτών που θα έκανε ο Νίκος και η εταιρεία του.

Αυτό φυσικά συμπεριελάμβανε την έρευνα αγοράς, τις συναντήσεις και τις συζητήσεις, με άλλους επαγγελματίες των κλάδων του τουρισμού και του μάρκετινγκ.

Αυτό με τη σειρά του είχε ως αποτέλεσμα να διευρύνουμε τις γνώσεις και τον κύκλο των ανθρώπων που σχετίζονταν με το αντικείμενο της δουλειάς μας, το οποίο με τη σειρά του μας έδινε το πλεονέκτημα να έχουμε επιλογές.

Αποκτώντας όλο και περισσότερες γνώσεις μπορούσαμε να αξιολογήσουμε σωστότερα την κάθε επόμενη πρόταση ή ιδέα, χωρίς να είναι απαραίτητη η διαμεσολάβηση των φίλων μας, όπως έγινε με την περίπτωση του Νίκου και φυσικά να αποφύγουμε την σπατάλη χρημάτων.


Ο ενθουσιασμός, η άγνοια και το ότι τη δεδομένη στιγμή υπήρχαν χρήματα μας οδήγησαν σε αρκετές λανθασμένες αποφάσεις.
Πλέον όμως η οικονομική κατάσταση έχει αλλάξει χωρίς να έχει κανένα κοινό με το τότε, και η ανάγκη για γνώσεις που να αφορούν στο αντικείμενο μας είναι επιτακτική.

Σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι να γίνει απόλυτα σαφές πως η κακή εμπειρία που μπορεί να αποκτήσει κάποιος από μια κακή συνεργασία ή/και συναλλαγή, δε σημαίνει απαραίτητα ότι αυτό έγινε με σκοπό, αντιδεοντολογικά, κακόβουλα και ανήθικα.

Η άγνοια ή η ημιμάθεια είναι κάτι που μπορεί να ισχύει όχι μόνο για την δική μας πλευρά, του πελάτη, αλλά και για την άλλη, του επαγγελματία.

Όλοι μας έχουμε τύχει σε δύσκολες περιστάσεις με κάποιους πελάτες μας στα καταδυτικά μας κέντρα.
Θα μας άρεσε αν υποστήριζαν ότι χρησιμοποιήσαμε αντιδεοντολογικές, κακόβουλες και ανήθικες πρακτικές για να τους κάνουμε πελάτες μας;;;

Η δουλειά του επαγγελματία και του επιχειρηματία της κατάδυσης, είναι κάτι πολύ παραπάνω από προγράμματα εκπαίδευσης, καταδύσεις, σκάφη, καταδυτικό εξοπλισμό και στα σίγουρα το ότι είναι κάποιος επαγγελματίας της κατάδυσης δε σημαίνει απαραίτητα ότι αυτό τον κάνει και επιχειρηματία.

Για να υπάρχουν επαγγελματίες της κατάδυσης θα πρέπει να υπάρχουν και επιχειρηματίες, όπως συμβαίνει και σε τόσα άλλα επαγγέλματα.

Μένοντας μόνο στις γνώσεις που απαιτούνται για τη δουλειά της κατάδυσης, αφενός δεν φτάνει για να είμαστε και επιχειρηματίες, αφετέρου δεν βοηθάει στην λήψη σωστών αποφάσεων μέσα απ’ το φιλτράρισμα των πληροφοριών των οποίων γινόμαστε αποδέκτες, εξ αιτίας της άγνοιας.

Ωστόσο η δυνατότητα επιλογής για το ποιο απ’ τα δύο θέλουμε να υπηρετήσουμε συνεχίζει να υπάρχει.
Οποιαδήποτε κι αν είναι η επιλογή όμως, στα σίγουρα οι γνώσεις γύρω απ’ τα θέματα της κατάδυσης μόνο δεν αρκούν!!!

Για το λόγο αυτό, το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε αυτή τη στιγμή είναι να συμπληρώσετε ακριβώς από κάτω το όνομα και το email σας, για να λαμβάνετε εντελώς δωρεάν πληροφορίες, άρθρα, video, podcasts και εκπαιδευτικό υλικό που θα σας βοηθήσουν να γίνετε ακόμα καλύτεροι, είτε σαν επαγγελματίες, είτε σαν επιχειρηματίες της κατάδυσης.


Αν αυτό το άρθρο σας βοήθησε μοιραστείτε το και με άλλους συναδέλφους.
Η ανάπτυξη της Ελληνικής κατάδυσης είναι υπόθεση όλων μας και δεν μπορούμε να εξαρτόμαστε άλλο από τους άλλους, παρά μόνο στις δυνατότητες, τις γνώσεις και τις δυνάμεις μας.

Για ερωτήσεις ή απορίες που θα μπορούσα να βοηθήσω μπορείτε να μου τις στέλνετε εδώ.

Καλή συνέχεια!!!        

ΥΓ: Η περίπτωση που αναφέρεαι στο άρθρο δεν θα πρέπει να εκληφθεί ως ενοχοποίηση συλλήβδην των εταιρειών και τον επαγγελματιών στο χώρο του μάρκετινγκ που δραστηριοποιούνται ανά την χώρα. 
Σε όλους τους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί.
Αυτοί που φροντίζουν να είναι εντάξει σε όλες τους τις υποχρεώσεις (πελάτες, προσωπικό, εισφορές, προμηθευτές) και αυτοί που έρχονται από το πουθενά και που πολύ σύντομα μπορεί να επιστρέψουν εκεί από όπου εμφανίστηκαν έχοντας όμως ζημιώσει τόσο την φήμη ενός κλάδου όσο και την βιωσιμότητα των νόμιμων επιχειρήσεων του. 



Καταδυτικό Μάρκετινγκ - Τμήμα Μάρκετινγκ Sea Breaze






Είσαι επαγγελματίας της κατάδυσης Divemaster, Assistant Instructor, Εκπαιδευτής, Εκπαιδευτής εκπαιδευτών ή/και ιδιοκτήτης καταδυτικού κέντρου και ψάχνεις τρόπους ανάπτυξης, προβολής και προώθησης των υπηρεσιών και των προϊόντων σου;

Σκοπός και στόχος αυτής της ενότητας είναι να σε βοηθήσει να κατανοήσεις σωστότερα:
  • Τι είναι το marketing
  • Τα πεδία εφαρμογής του
  • Το marketing στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις γενικά
  • Τις εφαρμογές του στις υπηρεσίες εκμάθησης καταδύσεων,τις πωλήσεις καταδυτικού εξοπλισμού,τις πωλήσεις καταδυτικών εκδρομών και καταδυτικών ταξιδιών
  • Το μίγμα marketing
  • Τη συμπεριφορά των  καταναλωτών και
  • Τη χρήση της τεχνολογίας στο marketing,
ώστε να καταφέρεις να αναπτύξεις μία υγιή και βιώσιμη καταδυτική επιχείρηση, είτε σαν ανεξάρτητος επαγγελματίας, είτε σαν παροχέας καταδυτικών υπηρεσιών.



Έτυχε να πληρώσεις μια περιουσία για την απόκτηση μιας ιστοσελίδας, να έφτιαξες και ''σελίδα'' στο facebook, να στέλνεις newsletters και παρ’ όλα αυτά να μη σου απέδωσαν αυτά που περίμενες;

Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αντιμετώπισα κι εγώ, όταν αποφασίσαμε να ιδρύσουμε το πρώτο μας καταδυτικό κέντρο το 2006.

Εκτός απ’ τα υπερβολικά πολλά χρήματα που ξοδεύτηκαν για τον εξοπλισμό (καταδυτικά σκάφη, καταδυτικό εξοπλισμό, κτιριακές εγκαταστάσεις και προσωπικό), πολλά χρήματα ξοδεύτηκαν για την κατασκευή της ιστοσελίδας, τη δημιουργία λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την εκτύπωση διαφημιστικών φυλλαδίων, επαγγελματικών καρτών και πολλών άλλων εντύπων, καθώς και  τη διαφήμιση σε τοπικά ραδιόφωνα, εφημερίδες και περιοδικά.

Οι πρώτες δύο καλοκαιρινές σεζόν πήγαν απρόσμενα καλά.
Αυτό ήταν αρκετό για να θεωρήσουμε, πως ό,τι είχαμε πληρώσει απέδιδε με τον ιδανικότερο τρόπο που θα μπορούσε. Πραγματικά ένα όνειρο!!!

Στο κλείσιμο της δεύτερης σεζόν όμως το 2008, μία όχι καλή οικονομική αλλαγή, σε συνδυασμό με οικογενειακές αλλαγές, μας οδήγησαν στο να μεταφέρουμε την έδρα μας στην σημερινή της τοποθεσία στο Μοσχάτο και ταυτόχρονα, μέσα από μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, να διαπιστώσουμε πως τελικά η επιτυχία των προηγούμενων ετών ήταν καθαρά θέμα τύχης και συγκυριών!!! 

 PADI Assistant Instructor

Ήταν η στιγμή της αλήθειας, μιας και έπρεπε να ξεκινήσουμε και πάλι απ’ το μηδέν, με μοναδικό πλεονέκτημα την εξαιρετικά μικρή παρακαταθήκη των προηγούμενων δύο χρόνων.

Η καινούργια πιο ανταγωνιστική αγορά της Αθήνας, με τα μεγαθήρια της Ελληνικής καταδυτικής βιομηχανίας σε κοντινή απόσταση από εμάς και το άγχος της επόμενης μέρας, μας ανάγκασαν να ζητήσουμε τη βοήθεια των ''ειδικών''.

Με παντελή άγνοια και με πολύ άγχος, απευθυνθήκαμε σε μια εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων, ώστε να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε την πραγματική κατάσταση στην οποία βρισκόμασταν αφενός, αφετέρου να εξετάσουμε τις πιθανότητες και τις προϋποθέσεις ανάκαμψης.

Για να μπορέσουν να μας βοηθήσουν χρειαζόταν να συγκεντρωθούν μερικά στοιχεία, απ' τα οποία θα μπορούσαν να εντοπίσουν τα πρόβληματα.
Ήταν η στιγμή που άρχισα να υποψιάζομαι πώς η τύχη και οι συγκυρίες μας βοήθησαν τον προηγούμενο καιρό, γιατί ενώ μας ζητούσαν απλές πληροφορίες, δεν ήμασταν σε θέση να τις δώσουμε. 

Τι επισκεψιμότητα έχει το site, από ποιες χώρες έχετε τις περισσότερες επισκέψεις, πόσα newsletter στέλνετε το μήνα, σε πόσους χρήστες, ποιο ποσοστό τα ανοίγει, πόσοι έχουν διαγραφεί από τη λίστα, πόσες χιλιάδες φυλλάδια μοιράσατε και πόσοι ήρθαν από το φυλλάδιο, πόσες επαγγελματικές κάρτες, πόσες αφίσες αναρτήσατε και πόσοι ήρθαν από αυτή την επένδυση, πως τα πάτε με τα social networks; (όχι media) και τόσα πολλά ακόμα που θα γέμιζαν σελίδες ολόκληρες.

Τα απολύτως βασικά στοιχεία - δεδομένα που πρέπει να καταγράφει και να γνωρίζει μια επιχείρηση, για εμάς ήταν απλά κινέζικα!!!



Και ενώ είχαμε καταλήξει στην εταιρεία και τον άνθρωπο που θα αναλάμβανε  να μας βγάλει απ’ τα δύσκολα, αφού προηγουμένως είχε αφιερώσει μέρες για να μας εκπαιδεύσει στο που και πώς να συγκεντρώσουμε τα στοιχεία που του χρειάζονταν, έφτασε η ώρα να μάθουμε και το κόστος των υπηρεσιών που θα αναλάμβανε να διεκπεραιώσει.

Δεν πρόκειται να το ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου.
Ένα κόστος για 15 μήνες συνεργασίας που ξεπερνούσε κατά πολύ τις οικονομικές δυνατότητες της επιχείρησης, στο ξεκίνημα της κρίσης και που δεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει ίσως την ανταπόκριση και τα αποτελέσματα. 


Παρ’ όλο που το σχέδιο δράσης ήταν ιδιαίτερα πειστικό και είχε πολλά στοιχεία που φανέρωναν ότι μπορεί να πετύχει, οι λογαριασμοί, οι υποχρεώσεις και οι βασικές καθημερινές πρώτες ανάγκες οι οποίες δεν καλύπτονταν, μας ανάγκασαν να αναζητήσουμε άλλες λύσεις.

Από το 2008 προσπαθούσα να αξιοποιήσω ότι υπήρχε διαθέσιμο εκείνη τη στιγμή, με το μικρότερο δυνατό ή και μηδενικό κόστος.



Δύο σετ καταδυτικού εξοπλισμού, ένα γραφείο, μια ντουλάπα, μερικές καρέκλες, ένα laptop με πρόσβαση στο διαδίκτυο και δύο άνθρωποι, ήταν αυτά που υπήρχαν για να προσπαθήσουμε να ξεκινήσουμε απ' την αρχή. 


Ο Μηχανικός Λογισμικού (software Engineer), Νίκος Φιλιππόπουλος και ο μαθητής τότε, σήμερα πλέον καλός φίλος και συνεργάτης,Web - Software and Android Developer Ευάγγελος Τσιγαρίδας, ήταν οι δύο άνθρωποι που με στήριξαν με την ανάπτυξη των δύο ιστοσελίδων που αλλάξαμε έκτοτε.

Είναι οι δύο άνθρωποι που μου έδωσαν το έναυσμα για περαιτέρω ενασχόληση με τα θέματα του διαδικτύου γενικότερα, μιας και το σπουδαιότερο που μου προσέφεραν, ήταν να με εκπαιδεύσουν ουσιαστικά, στους απλούς, βασικούς τρόπους διαχείρισης των ιστοσελίδων του καταδυτικού μας κέντρου.

Μια καινούργια σχολή στην Αθήνα, σε όχι κεντρικό δρόμο και με ελάχιστους πελάτες, μου έδινε το χρόνο να ασχοληθώ και να βελτιωθώ στη διαχείριση της ιστοσελίδας και του φόρουμ, την αποστολή newsletter, τη διαχείριση των social network.
Όμως τα αποτελέσματα που περίμενα και χρειαζόμασταν συνέχιζαν να μην έρχονται.


Η κρίση, που σήμερα πλέον είμαι σε θέση να πω πως δεν ήταν ο καθοριστικός παράγοντας, στα σίγουρα έπαιξε το ρόλο της και έτσι χρειάστηκε να καταφύγουμε σε έσχατες λύσεις, τύπου προώθησης των υπηρεσιών μας σε ιστοσελίδες προσφορών, χωρίς συγκεκριμένο σχεδιαμό και στόχο.
Κάναμε αυτό που λέμε ''σπασμωδικές'' ενέργειες!!!


Η λύση στο πρόβλημα ήρθε πολύ αργότερα, όταν εντελώς τυχαία, σε μια στιγμή που έπαιζα στο facebook, προσπαθούσα να φτιάξω κάτι στο φόρουμ και ήθελα να γράψω και ένα newsletter, είδα μια διαφήμιση για μαθήματα online marketing.

Η περιέργειά μου σε συνδυασμό με τις λιγοστές γνώσεις διαχείρισης της ιστοσελίδας και του φόρουμ, καθώς και η ανάγκη για απόκτηση περισσότερων γνώσεων που θα βοηθούσαν την ανάπτυξη του καταδυτικού κέντρου, με έκανε να πατήσω το κουμπί.


Ήθελα να μάθω αν αυτό που διαφήμιζαν θα μπορούσε να με βοηθήσει σε αυτό που χρειαζόμουν, αν είχε αξία και αν θα μου έλυνε έστω και ένα συγκεκριμένο πρόβλημα από αυτά που αντιμετώπιζα.

Μία σελίδα στην οποία αν έδινα το όνομα και το email μου, θα μάθαινα δωρεάν τον τρόπο που θα χρησιμοποιούσα αποτελεσματικά τα social network (facebook, twitter, linkedin, youtube κλπ) σε συνδυασμό με την ιστοσελίδα, το φόρουμ και γενικά οτιδήποτε είχε να κάνει με το καταδυτικό μας κέντρο στο διαδίκτυο.

Η αλήθεια είναι πως αν και δεν είχα τίποτα να χάσω, ήμουν ιδιαίτερα επιφυλακτικός και προσεκτικός, μιας και δεν ήταν λίγες οι φορές που με αφορμή την δύσκολη κατάσταση στην οποία βρισκόμασταν, γνωστοί και φίλοι μας πρότειναν να ασχοληθούμε με το δικτυακό marketing.Το αναφέρω αυτό γιατί η προσέγγιση της διαφήμισης που είχε πέσει στην αντίληψή μου, είχε πολλά κοινά με τις προσεγγίσεις των επιχειρήσεων δικτυακού μάρκετινγκ. 

Έχοντας δώσει το όνομα και το email μου και εφαρμόζοντας στην πράξη αυτά που μάθαινα, μπορούσα να παρατηρώ ποια από αυτά ήταν έτσι όπως τα παρουσίαζαν και ποια όχι, όπως επίσης αν τα χρησιμοποιούσα σωστά ή όχι. 

Με αυτόν τον τρόπο συνέχισα για περίπου ένα χρόνο να παρακολουθώ μαθήματα και σεμινάρια
online, μέχρι που πεπεισμένος πια, έκανα την σημαντικότερη επένδυση που θα μπορούσα να κάνω για ‘μένα και το καταδυτικό μας κέντρο.


Ένα διετές πρόγραμμα
online εκπαίδευσης στο internet marketing, στους τομείς διαφημιστικής κειμενογραφίας και email marketing.

Το 2016 περιλαμβάνει επιστροφή στα θρανία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, για την συνέχιση σπουδών στο τμήμα Marketing and Communication Management.

 PADI Open Water Diver - Free Courses

Από το 2008 ζούμε μια περίοδο έντονων και γρήγορων αλλαγών, τόσο στον τρόπο που κινούνται και προσαρμόζονται οι επιχειρήσεις, όσο και στη συμπεριφορά των αγοραστών – καταναλωτών.
Η εποχή του ''εύκολου χρήματος'' πέρασε αποτελώντας μια ανάμνηση για όσους είχαν την προνοητικότητα ή/και την τύχη να δομήσουν υγιείς και βιώσιμες επιχειρήσεις, σε οποιονδήποτε κλάδο.

Πλέον οι επιχειρήσεις και οι νέοι επιχειρηματίες, έχουν να αντιμετωπίσουν έξυπνους, εκπαιδευμένους και πιο συνειδητοποιημένους πελάτες, οι οποίοι αναζητούν συγκεκριμένες λύσεις, σε συγκεκριμένα προβλήματα, τη στιγμή που οι ίδιοι τις χρειάζονται.

Οι επιλογές λοιπόν για τον σύγχρονο επαγγελματία είναι δύο.

  • Να κάνει όλα όσα χρειάζεται για να αποκτήσει τις δεξιότητες που απαιτούνται για τον 21ο αιώνα. (όχι καταδυτικές)
  • Να παραμείνει στις χωρίς αποτέλεσμα πρακτικές του παρελθόντος, προσευχόμενος να γίνει ένα μαγικό που θα τον βγάλει από την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.

    • Παρατημένες ιστοσελίδες που το περιεχόμενο δεν ανανεώνεται και δεν παρουσιάζουν καμία κίνηση - ανανέωση
    • Εναπόθεση ελπίδων στο Facebook
    • Διαφημιστικές καμπάνιες στο google χωρίς συγκεκριμένο στόχο
    • Η μη εξειδίκευση σε έναν – δύο τομείς, αλλά το ''λίγο απ’ όλα''
    • Η έλλειψη στρατηγικού marketing και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών
    • Η νοοτροπία υπαλλήλου
    • Και το σημαντικότερο η έλλειψη οράματος και συγκεκριμένων, μετρήσιμων στόχων, 
    είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη των σύγχρονων επαγγελματιών, τα οποία τους οδηγούν στην ανασφάλεια, την έλλειψη εμπιστοσύνης στις δυνατότητές και τις ικανότητές τους και την μεταβίβαση των ευθυνών ''στους άλλους'', είτε πρόκειται για τους ίδιους τους πελάτες τους, την οικογένεια, τους υπαλλήλους, τους ανταγωνιστές και το κράτος.

     PADI Advanced Open Water - Free Courses

    Για όλους τους παραπάνω λόγους λοιπόν σκεφτήκαμε τη δημιουργία αυτής της ενότητας ''Τμήμα Marketing'', ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε με τις λιγοστές αλλά διαρκώς αναβαθμιζόμενες γνώσεις μας, όσους και όσες έχουν όρεξη και διάθεση για αλλαγές!!!

    Λέγοντας αλλαγές δεν εννοώ στις κτιριακές εγκαταστάσεις, τον εξοπλισμό, τους υπαλλήλους, τα σκάφη, τα αυτοκίνητα κλπ.
    Εννοώ αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες και τους τρόπους που απαιτούνται για την εδραίωση του ονόματος ή/και της επιχείρησής τους, με σκοπό την επίτευξη των επαγγελματικών τους στόχων


    Σε αυτή την ενότητα λοιπόν, θα μοιράζομαι μαζί σας τις εμπειρίες τους τρόπους που βοήθησαν εμένα και το καταδυτικό μας κέντρο να παραμείνουμε ''ζωντανοί'' μετά από μια οικονομική καταστροφή στην αρχή αυτής της κρίσης και να θεωρούμαστε αυτή τη στιγμή ένα απ' τα καλύτερα και αναπτυσσόμενα καταδυτικά κέντρα της Ελλάδας.
    Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι απλά να συμπληρώσετε ακριβώς από κάτω το όνομα και το
    email σας, προκειμένου να λαμβάνετε οτιδήποτε νεότερο σχετικά με τις εξελίξεις στο χώρο του marketing, σεμινάρια από εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς φορείς, τεχνικές προώθησης και το σημαντικότερο, δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό που θα σας βοηθήσει με τον ίδιο τρόπο που βοήθησε κι εμάς!!!


    Καλή συνέχεια σε όλους με υπομονή, δύναμη και πάνω απ’ όλα υγεία για εσάς και τους αγαπημένους σας.

    Σπύρος Κόλλας          

    Sidemount - Μακρύς Σωλήνας ή 2 x 1μ




    Σε αυτό το άρθρο περιγράφονται οι διαφορές, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο διαφορετικών διατάξεων των ρυθμιστών για καταδύσεις με φιάλες πλάγιας αγκίστρωσης – sidemount.

    Στόχος του άρθρου είναι να βοηθήσει
    • Δύτες που καταδύονται με αυτή τη διάταξη να κατανοήσουν τις πρακτικές διαφορές, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη σωστότερη, ανάλογα με το είδος της κατάδυσης και το περιβάλλον και
    • Δύτες οι οποίοι σκέφτονται να ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους στο sidemount, να κάνουν τη σωστότερη γι’ αυτούς επιλογή, ανάλογα με τους μακροπρόθεσμους καταδυτικούς τους στόχους.

    Το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν έντονες διαφωνίες και αντιπαραθέσεις στο διαδίκτυο, σχετικά με την διαμόρφωση των σωλήνων των ρυθμιστών αναπνοής, με τις επιλογές να περιλαμβάνουν την κλασική Hogarthian διάταξη με χρήση μακρύ σωλήνα μήκους 2μ και τη χρήση σωλήνων ενός μέτρου στον κάθε ρυθμιστή. 




    Όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο, η κατάδυση με φιάλες πλάγιας αγκίστρωσης – sidemount υπάρχει από πολύ παλιά και άρχισε να προσφέρεται σαν πρόγραμμα εκπαίδευσης στο ευρύ κοινό, περίπου το 2009.

    Στην Ελλάδα είχαμε την χαρά και την τιμή να είμαστε η πρώτη σχολή που έφερε αυτή την μορφή κατάδυσης, παρέχοντας ολοκληρωμένη εκπαίδευση και λύσεις, τόσο στα θέματα κατάδυσης, όσο και καταδυτικού εξοπλισμού για sidemount.

    Εξετάζοντας τα στοιχεία της ανακάλυψης και της εξέλιξης της κατάδυσης με φιάλες πλάγιας αγκίστρωσης, αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι οι πρώτοι σπηλαιολόγοι οι οποίοι έγιναν σπηλαιοδύτες το 1960, δεν χρησιμοποιούσαν μακρύ σωλήνα 2μ, μιας και η Hogarthian διάταξη έκανε την εμφάνισή της το 1980.
    (μάθε περισσότερα για την
    Hogarthian διάταξη εδώ)

    Μέχρι το 2006 – 2007 το βάρος είχε πέσει στις κατασκευές εξαρτήσεων -  harnesses για sidemount και το 2009 ο πασίγνωστος πλέον Steve Bogaerts παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σύστημα εκπαίδευσης και εξοπλισμού, το οποίο ακολούθησε τα πρότυπα της τότε DIR φιλοσοφίας, ως προς τον εξοπλισμό, χρησιμοποιώντας μακρύ σωλήνα 2μ.
    Αυτή η διάταξη άρχισε να αποκαλείται από τους δύτες ως Bogarthian.

    Και ενώ βλέπουμε ότι η δυνατότητα χρήσης δύο σωλήνων του ενός μέτρου αναφέρεται στα εκπαιδευτικά Power Points και τις σημειώσεις των Steve Bogaerts και Steve Martin, για εξερευνητικές – solo καταδύσεις, διαπιστώνουμε ότι δεν χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια μιας εκπαίδευσης. Δεν το διδάσκεται στην πράξη δηλαδή ο υποψήφιος δύτης.


     Sidemount Cavern Diver


    Αν παρατηρήσουμε τις δημοσιεύσεις και τους τρόπους προώθησης των πλεονεκτημάτων αυτής της μορφής κατάδυσης, όπως αυτές παρουσιάζονται από το 2009, θα διαπιστώσουμε δύο πράγματα.
    • Η εκπαίδευση απευθύνεται στο ευρύ κοινό, άρα πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα που να ωφελούν γυναίκες, άτομα με αναπηρία, άτομα με προβλήματα στην πλάτη, αλλά και πλεονεκτήματα ισορροπίας, πλευστότητας και γενικότερα υδροβιότητας. Με λίγα λόγια, θα πρέπει να είναι πιο ‘’εμπορική’’
    • Η εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει τεχνικές και διαδικασίες εξερευνητικών καταδύσεων σε περιβάλλον οροφής. Αυτό είναι κάτι που σε οποιαδήποτε από τις τρείς μορφές κατάδυσης (Backmount, Sidemount, Rebreather), έρχεται με τον καιρό μέσα από επίπεδα προχωρημένης εκπαίδευσης και φυσικά της απαιτούμενης εμπειρίας που πρέπει να αποκτηθεί από το ένα επίπεδο στο άλλο.



    Το 2013 κάνει την εμφάνισή της μια εκπαίδευση sidemount, η οποία σκοπό και στόχο έχει να εκπαιδεύσει, κυρίως τους δύτες αυτούς που έχουν ξεκάθαρο στόχο την εξερευνητική κατάδυση, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει πως δεν μπορεί να την παρακολουθήσει και κάποιος/α που απλά θέλει να ωφεληθεί τα πλεονεκτήματα της κατάδυσης με φιάλες πλάγιας αγκίστρωσης – sidemount, όπως αυτά παρουσιαζονται από το 2009.

    Το κύριο χαρακτηριστικό αυτής της εκπαίδευσης είναι ότι η διάταξη των ρυθμιστών αναπνοής απαιτεί τη χρήση δύο σωλήνων του ενός μέτρου και χρήση κράνους εξοπλισμένο με το/τα εφεδρικά φωτιστικά συστήματα.


    Οι πρώτες διαδικτυακές αντιδράσεις ήρθαν όταν παρουσιάστηκαν το πρόγραμμα, η δομή και οι απαιτήσεις του, με τους υπέρμαχους του μακρύ σωλήνα να προβάλλουν τις ενστάσεις τους, άλλοτε με κομψό και άλλοτε με εντελώς άκομψο τρόπο.

    Άρχισε δηλαδή να επαναλαμβάνεται η ίδια ακριβώς ιστορία με τους DIR και τους Strokes, εξ’ αιτίας λανθασμένων δηλώσεων, εκφράσεων και απόψεων, οι οποίες άλλες φορές προέρχονταν από πολύ παθιασμένους εκπροσώπους – εκπαιδευτές, είτε από ανθρώπους – δύτες οι οποίοι είχαν μια πολύ επιδερμική ενασχόληση με το θέμα.

    Ωστόσο τα πράγματα γύρο από το DIR έχουν αλλάξει κατά πολύ και πλέον όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται πως τελικά δεν πρόκειται για δόγμα, αλλά για μια γενικότερη προσέγγιση της κατάδυσης η οποία βασίζεται στις ορθές πρακτικές ασφαλούς κατάδυσης την αντικειμενικότητα και την τεκμηρίωση.
    Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με αυτές τις δύο διατάξεις του εξοπλισμού για καταδύσεις sidemount.






    Ποτέ τα πράγματα δεν είναι άσπρο ή μαύρο.

    Χρειάζεται να σκεφτούμε αντικειμενικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο διαμορφώσεων, να αποφασίσουμε ποιο δρόμο θέλουμε να ακολουθήσουμε και τέλος να πάρουμε την καλύτερα τεκμηριωμένη απόφαση για τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε να εξελιχθούμε καταδυτικά.


    Για το λόγο ας ρίξουμε μια ματιά στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε διαμόρφωσης ξεχωριστά, λαμβάνοντας κυρίως υπ’ όψιν την κατάδυση σε περιβάλλον οροφής, μιας και από εκεί ξεκίνησε και εκεί μπορεί να φτάσει κανείς, εφόσον εκπαιδευτεί.

    Να θυμάσαι πως η κατάδυση σε περιβάλλον οροφής είναι η κορωνίδα και η μητέρα της κατάδυσης.

    Ο τρόπος με τον οποίο εκπαιδεύονται οι σύγχρονοι δύτες είναι σαν να πρόκειται να κάνουν κατάδυση σε σπήλαια ή στο εσωτερικό των ναυαγίων, άσχετα με το αν θα το κάνουν ή όχι.


    Το σίγουρο είναι πως αυτοί οι σύγχρονοι δύτες μαθαίνουν από αρκετά νωρίς, να καλλιεργούν τον τρόπο σκέψης και κατάδυσης αυτόν, που θα τους εξασφαλίσει την ασφάλεια, την ευελιξία και την ευχαρίστηση υποβρυχίως.

       
    Sidemount Long Hose Setup

    Πλεονεκτήματα
    • Μεικτές ομάδες με δύτες sidemount και backmount
    • Ικανοποιητική χρήση – διαχείριση του μακρύ σωλήνα εφόσον υπάρχει προηγούμενη εμπειρία με την Hogarthian διάταξη.
    • Ευκολία στην εύρεση εκπαιδευτή
    • Κολύμβηση του δύτη που έμεινε από αέριο μπροστά από τον δότη, το οποίο επιτρέπει στον δότη να διατηρεί διαρκή οπτική επαφή με τον λήπτη.

    Μειονεκτήματα
    • Ο λήπτης πρέπει διαρκώς να συγκρατεί το δεύτερο στάδιο του δότη όταν η κολύμβηση πραγματοποιείται με τον έναν δύτη πίσω από τον άλλον (single file).
    • Στην περίπτωση που οι δύο δύτες πρέπει να περάσουν από στένωμα, αυξάνονται οι πιθανότητες διατάραξης του ιζήματος και να χαθεί η πολύ σημαντική οπτική επαφή μεταξύ τους.
    • Δυνατότητα παροχής αερίου σε δύτη που του έχει τελειώσει, μόνο με τον μακρύ σωλήνα.
    • Καθυστέρηση στην επίλυση περιστατικού διακοπής παροχής αερίου όταν ο μακρύς σωλήνας βρίσκεται ασφαλισμένος στο δεξί D-Ring.
    • Το δεύτερο στάδιο του μακρύ σωλήνα κρέμεται όταν αυτό είναι ασφαλισμένο, σε απόσταση απ’ το σαγόνι τέτοια, που αυξάνονται οι πιθανότητες καταστροφής του ή και περιπλοκής.
    • Δυσκολία στην επανατοποθέτηση του μακρύ σωλήνα μετά την επίλυση περιστατικού διακοπής παροχής αερίου, το οποίο θα αποφέρει καθυστερήσεις ή περιπλοκές και χάσιμο οπτική επαφής με τους υπόλοιπους δύτες ή/και το περιβάλλον, στις περιπτώσεις καταδύσεων που απαιτούν αποσυμπίεση ή επίλυση περιστατικού εκτάκτου ανάγκης το οποίο σχετίζεται με τον μίτο.
    • Περίπτωση περιπλοκής ή αστοχίας σε πολύ στενά περάσματα που απαιτείται η τεχνική no mount.

     PADI Advanced Open Water - Sea Breaze



    Sidemount – 2X1m Hoses

    Πλεονεκτήματα
    • Άμεση ανταπόκριση σε περιστατικό διακοπής παροχής αερίου, διατηρώντας τη βασική αρχή του DIR, Share What You Breathe, που σημαίνει δώσε αυτό απ’ το οποίο αναπνέεις.
    • Και τα δύο δεύτερα στάδια σε θέση που μπορείς να αναπνεύσεις, ακόμα και όταν βρίσκονται ασφαλισμένα στο D-Ring.
    • Δεν κρέμονται και δεν περισσεύουν μιας και βρίσκονται προστατευμένα ανάμεσα στο σαγόνι και το στήθος.
    • Εύκολη ανάκτηση και επανατοποθέτηση των σωλήνων μετά από επίλυση περιστατικού διακοπής παροχής αερίου, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
    • Εύκολη και άμεση πρόσβαση σε σωλήνες του μέτρου, σε οποιοδήποτε καταδυτικό κέντρο σε όλον τον πλανήτη.
    • Ο λήπτης δεν χρειάζεται να αναπνέει μόνο από μία φιάλη, πράγμα που μπορεί να αποβεί καταστροφικό όταν χρειάζεται να πραγματοποιηθεί κίνηση σε στενό περιβάλλον και να περάσει στενώματα.
    • Ευκολία στην εφαρμογή no mount για πολύ στενά περάσματα.

    Μειονεκτήματα
    • Μειωμένη απόσταση του ενός δύτη από τον άλλον σε περιστατικό διακοπής παροχής αερίου, το οποίο δεν επιτρέπει στον δότη να ‘’διαβάσει τη σκηνή’’
    • Πιο σύνθετος προγραμματισμός σε μικτές ομάδες.
    • Περισσότερες καταδύσεις εξοικείωσης – πρόβες πριν την κατάδυση με μικτές ομάδες.




    Η πιο συνηθισμένες αιτίες παρανοήσεων και παρεξηγήσεων που οδηγούν σε άλλοτε κομψές και άλλοτε άκομψες αντιπαραθέσεις λοιπόν περιλαμβάνουν:
    • Λανθασμένες ή μη ολοκληρωμένες πληροφορίες, τόσο από εμάς τους εκπαιδευτές, όσο και από τους δύτες που ασχολούνται.  
    • Σαν αποτέλεσμα δεν γίνεται ξεκάθαρο το πλαίσιο της συζήτησης και το σε ποιους απευθύνεται η κάθε πρόταση διαμόρφωσης του εξοπλισμού, το οποίο με τη σειρά του έχει σαν αποτέλεσμα ο κάθε συνδιαλεγόμενος να αναπτύσσει τα επιχειρήματά του από διαφορετική βάση.
    • Το αποτέλεσμα του παραπάνω είναι η έλλειψη αντικειμενικότητας των επιχειρημάτων και που τις περισσότερες φορές έχουν σαν χαρακτηριστικό γνώρισμα την ατεκμηρίωτη υπερβολή.
    • Έλλειψη ολοκληρωμένης άποψης και γνώσης σαν αποτέλεσμα εκπαίδευσης και εφαρμογής στην πράξη, χρησιμοποιώντας μόνο ότι έτυχε να ακούσουν ή να διαβάσουν είναι ένα ακόμα συνηθισμένο λάθος, το οποίο επίσης αφορά τόσο τους εκπαιδευτές, όσο και τους μαθητευόμενους - εμπλεκόμενους δύτες.

    Οι παραπάνω αιτίες αποτελούν τον βασικό πλέον τρόπο διενέργειας συζητήσεων, εκπαιδεύσεων και αντιπαραθέσεων και για το λόγο αυτό, μιας και πλέον το γνωρίζετε, θα βοηθούσε πολύ
    • το να μη γίνεστε δογματικοί
    • να μην παραφράζετε το what it works, works
    • να είστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες, προτάσεις και εφαρμογές
    • να επιλέγετε την σωστότερη και όχι την οικονομικότερη εκπαίδευση
    • και το σημαντικότερο, να κάνετε εφαρμογή στην πράξη προτού πάρετε θέση σε κάποιο θέμα.

     PADI Nitrox - Seabreaze.gr



    Αν είστε από αυτούς που θέλουν την πιο έγκυρη εκπαίδευση στην κατάδυση με φιάλες πλάγιας αγκίστρωσης, επικοινωνήστε μαζί μας για να οργανώσουμε μαζί μια κατάδυση εθισμού στο sidemount, κατά την οποία θα κάνουμε τα εξής:
    • Θεωρία γενικά περί sidemount
    • Διαχείριση αερίου
    • Ρύθμιση εξάρτησης
    • Συναρμολόγηση ρυθμιστών αναπνοής στις φιάλες

    Θα ακολουθήσουν δύο καταδύσεις.
    • Στην πρώτη θα κάνουμε τρείς βασικές ασκήσεις που περιλαμβάνουνΔιακοπή παροχής αερίου, Τεχνικές προώθησης και θέσης, Διαδικασίες ακατάσχετης ροής από ρυθμιστή αναπνοής και από φιάλη.
    • Στην δεύτερη θα έχουμε χρόνο για εξάσκηση και θα περάσουμε χρόνο υποβρυχίως απολαμβάνοντας την καταδυτική τοποθεσία, με την άνεση που προσφέρει αυτή η διάταξη του εξοπλισμού.
    Επιστρέφοντας στο καταδυτικό κέντρο θα κάνουμε την απενημέρωση, βλέποντας το βίντεο που θα έχουμε πάρει από τις δύο αυτές καταδύσεις.

    Επικοινωνήστε σήμερα κιόλας εδώ, για να κλείσουμε ημερομηνίες!!!

    Καλή συνέχεια και καλές καταδύσεις.

    Εννέα (9) Λάθη Του Επίδοξου Επαγγελματία Της Κατάδυσης



    Τα δύο αυτά βίντεο είναι από το σεμινάριο ''Πως Θα Γίνεις ένας Πετυχημένος Divemaster'' που διεξήχθη τον χειμώνα του 2015, λίγο πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου.

    Σκοπό έχουν να βοηθήσουν όλους όσους βρίσκονται ήδη στις επαγγελματικές βαθμίδες Divemaster, Assistant Instructor, Open Water Scuba Instructor, καθώς και όσους σκέφτονται – προγραμματίζουν να γίνουν στο μέλλον, να κατανοήσουν τις δεξιότητες, πέρα από τις καταδυτικές, που απαιτούνται ώστε να γίνουν πετυχημένοι επαγγελματίες της κατάδυσης.


    Η αλήθεια είναι πως δεν διανύουμε και την καλύτερη περίοδο με τα οικονομικά μας. Σαν αποτέλεσμα βλέπουμε όλο και περισσότερους ανθρώπους να ψάχνουν εναλλακτικές λύσεις για να βρουν ή να συμπληρώσουν το εισόδημά τους.

    Είσαι από αυτούς/ες που απόκτησαν την πιστοποίηση του Divemaster, Assistant Instructor ή/και Open Water Scuba Instructor, είτε καταβάλλοντας το κόστος της εκπαίδευσης, είτε με την μέθοδο του intership και απογοητεύτηκες από το γεγονός ότι δεν βρέθηκε θέση εργασίας, ή η εργασία που σου προσφέρθηκε δεν σου απέδωσε αυτά που πραγματικά περίμενες ή θα ήθελες;;;

    Τους ίδιους προβληματισμούς και ανησυχίες είχα κι εγώ, περνώντας από διάφορα στάδια και επίπεδα συνεργασίας με καταδυτικά κέντρα.

    Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι συνεργασίας περιελάμβαναν προμήθειες από συστάσεις γνωστών και φίλων και 2,00 με 3,00 ευρώ ανά δύτη ανά κατάδυση, τα οποία όπως ήταν φυσικό και απόλυτα λογικό, θα πήγαιναν πάλι για επόμενα επίπεδα εκπαίδευσης, απόκτησης καταδυτικού εξοπλισμού, μετακινήσεις και λοιπά μικροέξοδα διατροφής, καφέ κλπ.

    Αυτό που είχε ενδιαφέρον ήταν το γεγονός ότι οι υποχρεώσεις μου δεν περιορίζονταν μόνο στα θέματα της κατάδυσης, αλλά και στα θέματα καθαριότητας, ευταξίας του καταδυτικού κέντρου, γεμίσματα φιαλών, προετοιμασίας και αποκατάστασης του καταδυτικού εξοπλισμού. Έχοντας ήδη γνωρίσει και συζητήσει με διάφορους άλλους Divemasters και εκπαιδευτές, άρχισα να αντιλαμβάνομαι τους προβληματισμούς, τις ανησυχίες και τις δυσαρέσκειες για τις οποίες μου είχαν μιλήσει στο παρελθόν, που πλέον είχαν γίνει και δικές μου.


    Αυτό που σκέφτηκα να κάνω λοιπόν ήταν να ολοκληρώσω την εκπαίδευσή μου σαν Εκπαιδευτής και να ανοίξω το δικό μου καταδυτικό κέντρο.

    Πράγματι το 2006 ανοίξαμε το πρώτο καταδυτικό κέντρο που λειτούργησε στην περιοχή του Ναυπλίου.

    Το ξεκίνημα ήταν σχετικά εύκολο και με πολύ καλά αποτελέσματα, μιας και ήταν από τα ελάχιστα καταδυτικά κέντρα της Ελλάδας (συγκρίνοντας με σήμερα) και ήταν και το μοναδικό καταδυτικό κέντρο που εξυπηρετούσε τις γύρω περιοχές και τους τουρίστες και ήταν και σε κοντινή απόσταση από την Αθήνα.

    Παρ’ όλα αυτά δεν άργησα να διαπιστώσω πως οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα σχεδόν τριπλασιάστηκαν.

    Όχι μόνο έπρεπε να καθαρίζω, να σφουγγαρίζω, να γεμίζω φιάλες, να κάνω αποκατάσταση του καταδυτικού εξοπλισμού και να κάνω καταδύσεις και μαθήματα, έπρεπε να επωμιστώ τις υποχρεώσεις του ενοικίου, του ρεύματος, του τηλεφώνου, της ασφάλειας αστικής ευθύνης, της ετήσιας συντήρησης του εξοπλισμού, του σκάφους, του αεροσυμπιεστή, το φαρμακείο, το ιατρικό οξυγόνο, τις άδειες, τα λογιστικά και φορολογικά κοκ.


    Το 2008 χρειάστηκε να προσαρμοστούμε σε επαγγελματικές, οικογενειακές αλλά και οικονομικές αλλαγές, μεταφέραμε την έδρα μας στην Αθήνα και εκεί τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο δύσκολα, μιας και μαζί με τα παραπάνω έπρεπε να αντιμετωπίσουμε και τον έντονο ανταγωνισμό!!!

    Με ελάχιστη εμπειρία επιχειρηματικότητας, μάρκετινγκ και της τοπικής καταδυτικής κοινότητας, συν όλα τα προηγούμενα, έπρεπε να αυξήσουμε την ένταση της δουλειάς και να κάνουμε όλα όσα χρειάζονταν, προκειμένου να συνεχίσουμε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας.

    Περνώντας από διάφορες δοκιμασίες και εν μέσω κρίσης, το καταδυτικό μας κέντρο συνεχίζει να υφίσταται και παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης αυτοδυτών σε όλα τα επίπεδα από καταδύσεις εισαγωγικού επιπέδου μέχρι τεχνικές καταδύσεις, ναυαγιοκαταδύσεις, σπηλαιοκαταδύσεις, με φιάλες πλάγιας αγκίστρωσης και rebreathers, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, εφαρμόζοντας μάλιστα και την διδακτική μέθοδο Project.
     (Περισσότερα για την διδακτική μέθοδο project εδώ


    Στα δύο βίντεο που θα βρείτε ακριβώς από κάτω θα ακούσετε και θα μάθετε τους σωστότερους από τους τρόπους που χρησιμοποιήσαμε, προκειμένου να διατηρήσουμε αλλά και να μεγαλώσουμε το καταδυτικό μας κέντρο. Θα ακούσετε και θα μάθετε τους τρόπους που θα χρησιμοποιούσαμε αν τώρα αποφασίζαμε να ξεκινήσουμε να δραστηριοποιηθούμε επαγγελματικά στο χώρο της κατάδυσης.

    Χρειάστηκε να επιστρέψουμε πολύ πίσω και στα πολύ βασικά, ξεκινώντας από τις υπηρεσίες που ένας Divemaster μπορεί να προσφέρει, παρόλο που μέχρι τότε είχαμε επενδύσει αρκετά χρήματα και χρόνο σε θέματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, έχοντας τη δυνατότητα να διεξάγουμε εκπαιδεύσεις μέχρι και τις πιο προχωρημένες βαθμίδες των τεχνικών καταδύσεων.

    Προτού όμως σας αφήσω να παρακολουθήστε το σεμινάριο, θα ήθελα με την μικρή εμπειρία που κατάφερα να αποκτήσω τα τελευταία δέκα χρόνια, να αναφέρω μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνει ο επίδοξος επαγγελματίας της κατάδυσης, όπως τα έχω αντιληφθεί προσωπικά.

    • Δεν αξιολογεί σωστά τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη της συνεργασίας του με ένα υφιστάμενο καταδυτικό κέντρο. Θα ήταν χρήσιμο να αναφερθεί πως εκτός από την καταδυτική εμπειρία που μπορεί να αποκομίσει κανείς από μια τέτοια συνεργασία, θα μάθει τον τρόπο διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, διαχείριση κρίσεων με πελάτες, οικονομική διαχείριση και άλλα που θα ακούσετε στο σεμινάριο στα βίντεο που ακολουθούν. 
    • Αγνοεί τις πρόσθετες υποχρεώσεις και ευθύνες που θα έχει σαν ανεξάρτητος επιχειρηματίας.
    • Θεωρεί ότι πέφτει θύμα εκμετάλλευσης από το καταδυτικό κέντρο που επέλεξε να συνεργαστεί, είτε σε επίπεδο intership, είτε σαν υπάλληλος (όταν παρέχεται η δυνατότητα) 
    • Θεωρεί δεδομένη την εύρεση εργασίας αμέσως μετά την απόκτηση του Divemaster ή του εκπαιδευτικού. 
    • Ενθουσιάζεται με το γεγονός ότι αμέσως μετά την απόκτηση των επαγγελματικών βαθμίδων θα του απευθυνθούν οι πιο κοντινοί του γνωστοί και φίλοι, χωρίς να αναλογίζεται τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθεί κατόπιν, όταν αυτοί δεν θα μπορούν να είναι πλέον πελάτες του.
    • Βλέπει σαν μοναδική λύση την ίδρυση μιας επιχείρησης, χωρίς να έχει γνώση των λοιπών δυνατοτήτων που υπάρχουν για μια πετυχημένη καριέρα στην αυτόνομη κατάδυση.
    • Δεν θέτει ξεκάθαρους μακροπρόθεσμους στόχους, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπει την οποιαδήποτε προσπάθειά του με την πρώτη δυσκολία που θα παρουσιαστεί.
    • Δεν έχει ξεκάθαρο όραμα και αποστολή (vision & mission) 
    • Δεν φροντίζει να κάνει αυτά που απαιτούνται ώστε να αποκτήσει όλα όσα χρειάζεται ο σύγχρονος επαγγελματίας – επιχειρηματίας και παραμένει μόνο σε ότι αφορά στα θέματα κατάδυσης, εκπαίδευσης, συνοδείας και εκμίσθωσης εξοπλισμού.

    Αν λοιπόν
    • Έχεις μεγάλα όνειρα 
    • Είσαι αισιόδοξος Κοινωνικός / Εξωστρεφής 
    • Ευχάριστος Εργατικός Φιλότιμος Συνεργάσιμος 
    • Εκπαιδεύσιμος 
    • Παρατηρητικός / Διορατικός 
    • Υγιεινά ανταγωνιστικός 
    • Προσαρμοστικός 
    • Πιστός / Τίμιος 
    • Ειλικρινής Λαμβάνεις πρωτοβουλίες 
    • Ευρηματικός / Εφευρετικός 
    • Με περιέργεια 
    • Καλός ακροατής 
    • Ευγενικός 
    • Τολμηρός 
    • Υπομονετικός 
    • Ομαδικός παίχτης και 
    • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΠΕΙΣΜΑΤΑΡΗΣ…!!! 

    τότε επικοινώνησε μαζί μας εδώ για να οργανώσουμε μαζί την εκπαίδευσή σου στα επίπεδα Divemaster και Assistant Instructor και πως αυτά θα γίνουν η αρχή μιας πετυχημένης καριέρας στο χώρο της αυτόνομης κατάδυσης, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.





    Μην ξεχάσεις να μας αφήσεις τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σου ακριβώς από κάτω και να μοιραστείς αυτό το άρθρο με όποιον πιστεύεις ότι θα του είναι χρήσιμο.

    Καλή συνέχεια και καλές καταδύσεις!!!