Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Υπηρεσίες

Δεν υπάρχουν σχόλια



Στις υπηρεσίες το μίγμα του Μάρκετινγκ περιλαμβάνει τρία επιπρόσθετα στοιχεία που αποτελούν σημαντικούς παράγοντες της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Τα στοιχεία αυτά είναι:
  • Oι άνθρωποι,
  • Oι διαδικασίες και
  • Tο περιβάλλον της επιχείρησης.

Οι άνθρωποι
Οι άνθρωποι αποτελούν σημαντικό στοιχείο του μίγματος Μάρκετινγκ, γιατί είναι αναπόσπαστο στοιχείο της προσφοράς υπηρεσιών.

Π.χ. η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει ένα καταδυτικό κέντρο, μια αεροπορική εταιρία ή ένα εμπορικό κατάστημα συνδέεται άμεσα με την εξυπηρέτηση που προσφέρει ο υπάλληλος του καταδυτικού κέντρου, η αεροσυνοδός, η πωλήτρια ή ο καταστηματάρχης ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο της επιχείρησης που έρχεται σε έμμεση ή άμεση επαφή με τους πελάτες.

Οι διαδικασίες
Η φύση των διαφόρων διαδικασιών, ο βαθμός πολυπλοκότητάς τους και ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωσή τους αποτελούν επίσης σημαντικά στοιχεία του μίγματος Μάρκετινγκ.

Π.χ., η εκπαίδευση και η πληρωμή για τα εισαγωγικά επίπεδα
Open Water, Advanced Open Water μπορεί να γίνει με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, τάμπλετ ή ακόμα και smartphone, από το σπίτι ή το γραφείο του πελάτη, χωρίς αυτός να είναι υποχρεωμένος να επισκεφθεί το άμεσα το καταδυτικό κέντρο.
Είναι προφανές ότι το καταδυτικό κέντρο που δίνει τη δυνατότητα ολοκλήρωσης μέρους της θεωρίας καθώς και τραπεζικών συναλλαγών, με τον τρόπο που προαναφέρθηκε, προσφέρει καλύτερης ποιότητας εξυπηρέτηση στους πελάτες του.

Το περιβάλλον της επιχείρησης
Η τοποθεσία στην οποία λειτουργεί μια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, όπως ένα καταδυτικό κέντρο, ένα ξενοδοχείο, εστιατόριο, πολυκατάστημα κ.λπ., ο εξωτερικός και εσωτερικός του διάκοσμος, η λειτουργικότητα καθώς και η ασφάλεια και υγιεινή των χώρων είναι και αυτά συνδεδεμένα με την ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών.


Αν και όλα όσα έχουμε αναφέρει μέχρι και σήμερα είναι ιδιαίτερα σημαντικά και προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη μιας επιχειρηματικής ιδέας, οι σύγχρονοι μελετητές των λειτουργιών του Μίγματος Μάρκετινγκ, υποστηρίζουν ότι εκφράζουν την πλευρά της επιχείρησης μόνο.

Αυτό που εφαρμόζεται πλέον από όλο και περισσότερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις είναι το μάρκετινγκ που αφορά στην πλευρά του τελικού καταναλωτή – χρήστη.

Οι τέσσερεις φράσεις κλειδιά είναι:
  • Αξία που αποκομίζει ο πελάτης
  • Κόστος που πληρώνει ο πελάτης
  • Ευκολία
  • Επικοινωνία

Είναι εμφανές ότι οι σύγχρονοι πελάτες δεν αγοράζουν απλά ένα προϊόν ή υπηρεσία, αλλά ''Αξία'' και ''Λύσεις'' σε κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα που τους απασχολεί.

Πλέον δεν ενδιαφέρονται μόνο για την τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, αλλά για το συνολικό κόστος που καλούνται να πληρώσουν για την απόκτηση και χρήση τους.

Οι πελάτες θέλουν ακόμα να προμηθεύονται τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν με τη μέγιστη δυνατή ευκολία. 

Αυτό, εκτός από την ευρεία διανομή του προϊόντος, προϋποθέτει ευκολία πρόσβασης σε όλα τα κανάλια διανομής, απλές διαδικασίες παραγγελίας (π.χ. on line), άμεση παραλαβή των προϊόντων ή υπηρεσιών.

Τέλος, οι πελάτες σήμερα ενδιαφέρονται και απαιτούν αμφίδρομη επικοινωνία, συνεχή ενημέρωση και υποστήριξη, και ενδιαφέρονται λιγότερο για τις προωθητικές ενέργειες που γίνονται από την πλευρά των προμηθευτών με σκοπό να επηρεάσουν τις αγοραστικές αποφάσεις τους.

Ποιοι είναι λοιπόν οι ιδανικοί σας πελάτες στους οποίους θα προσφέρετε Αξία και Λύσεις;;;


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου