10 Συνήθειες Που αν Σταματήσετε θα Γίνετε Ακόμα Καλύτεροι Δύτες

Δεν υπάρχουν σχόλια



Στο σημερινό μας άρθρο θα αναφερθούμε στις Συνήθειες.

Στόχος το άρθρου είναι να βοηθήσει τους δύτες να κατανοήσουν σωστότερα τις καθημερινές ''αυτόματες'' συμπεριφορές του εαυτού τους, οι οποίες δεν εξυπηρετούν την προσωπική τους καταδυτική ανάπτυξη.

Εξετάζοντας το τι είναι η συνήθεια θα βρούμε τις εξής δύο προσεγγίσεις:
  • Συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται πανομοιότυπα και, συνήθως, όχι συνειδητά - το κάπνισμα είναι κακιά συνήθεια.
  • Παγιωμένος και μη υποχρεωτικός τρόπος συμπεριφοράς των μελών μεγαλύτερης ή μικρότερης ομάδας, έθιμο τοπική συνήθεια.  
Πρόκειται λοιπόν για μια λέξη η οποία χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια συμπεριφορά η οποία επαναλαμβάνεται μέσα στο χρόνο σε συστηματική βάση και όχι συνειδητά.

Είναι δηλαδή η «τυποποιημένη συμπεριφορά» με την οποία εξοικονομούμε χρόνο, αφού δεν χρειάζεται να περάσουμε μέσα από το κανάλι της σκέψης – επιλογής – απόφασης – δράσης.


Όπως ίσος αντιλαμβάνεστε το να σταματήσετε αυτές τις συνήθειες είναι δύσκολο, αλλά είναι βέβαιο πως αν το κάνετε θα παρατηρήσετε σημαντική βελτίωση στις καταδύσεις σας.

To πρώτο και το σημαντικότερο βήμα είναι να αναγνωρίσετε αυτή/ες τις συνήθειες.

Δείτε την παρακάτω λίστα και προσπαθήστε να εντοπίσετε αν έχετε ανάλογες.

1. Δίνετε υπερβολική προσοχή στους άλλους.
Εστιάζοντας στους άλλους αντί για τον εαυτό σας μπορεί να επηρεάσει την απόδοση σας με πολλούς τρόπους.
Πρώτα απ’ όλα δεν είναι χρήσιμο να σπαταλάτε ενέργεια παρακολουθώντας έναν δύτη που κάνει κάτι στο οποίο εσείς προς το παρόν δυσκολεύεστε.
Ο καθένας έχει αδύνατα και δυνατά σημεία.
Δεύτερον σταματήστε να ανησυχείτε για το τι σκέφτονται οι άλλοι για εσάς.
Σημαντικό είναι να αισθάνεστε εσείς καλά κατά τη διάρκεια μιας κατάδυσης.

2. Η άποψη ότι διατροφή δεν σημαίνει απόδοση.
Ασφαλώς και η διατροφή επηρεάζει την απόδοση.
Αν πιστεύετε ότι δεν είστε στο επίπεδο που θα θέλατε να είστε ενώ κάνετε τα πάντα (ξυπνάτε νωρίς, σηκώνετε βάρος, τεχνική κλπ) ρίξτε μια ματιά στο τι τροφοδοτείτε το σώμα σας.
Βελτιώστε τη διατροφή σας και θα έχετε πολλές πιθανότητες να αποδώσετε καλύτερα.

3. Μιλάτε πολύ.
Ένα καλό Καταδυτικό Κέντρο είναι ένα κοινωνικό μέρος, δημιουργούνται φιλίες και μοιράζονται όμορφες στιγμές.
Η συναδελφικότητα των δυτών είναι ο πυλώνας του σπορ.
Όμως το να συνομιλείτε την ώρα που ο εκπαιδευτής ή ο συνοδός σας αναλύει το πλάνο της κατάδυσης, ή καταδεικνύει τα σημαντικότερα μέρη μιας άσκησης είναι πρόβλημα. 

Γι αυτό σταματήστε το.


4. Δεν έχετε στόχους.
Ο καθορισμός ενός στόχου όπως πχ εφαρμογή στην πράξη όλο και περισσότερων από αυτά που διδαχτήκατε προηγούμενος, η διαχείρηση σύνθετων καταστάσεων υ/β ή μια συμμετοχή σε μια δημιουργική διοργάνωση – project, δίνουν νόημα και κίνητρο στις καταδύσεις σας ωθώντας προς την επίτευξη του.

5 .Δεν κάνετε ασκήσεις ευκινησίας.
Η έλλειψη ευκινησίας είναι το ίδιο με το να ακολουθείτε μια κακή διατροφή.
Είναι από εκείνα τα πράγματα που σας κρατάνε πίσω και δεν βελτιώνεστε είτε είστε τεχνικός δύτης είτε κάνετε καταδύσεις για ψυχαγωγικούς σκοπούς.
Δώστε αρκετό χρόνο δουλεύοντας στη κινητικότητα των ώμων και των ισχίων σας. Δουλέψτε με λάστιχα αντιστάσεων και άλλα εργαλεία και τότε  θα παρατηρήσετε σημαντική βελτίωση.

6. Ο φόβος της αποτυχίας.
Αυτό πιθανότατα έχει συμβεί σε όλους, συνήθως πριν από προσπάθεια προσωπικού ρεκόρ ή μιας δύσκολης κατάδυσης.
Γνωρίζετε το συναίσθημα: Πλησιάζετε την γραμμή ανόδου καθόδου, το μπλε δε σας κάνει να νιώθετε άνετα, το ίδιο και το φορτίο του εξοπλισμού σας και απ’ το μυαλό σας περνάνε σκέψεις τραυματισμού.
Ίσως είναι η αμηχανία της έλλειψης σημείου αναφοράς στον πυθμένα ή η μη ολοκλήρωση του σκοπού της κατάδυσης.
Αντί να μάχεστε αυτόν τον φόβο, βιώστε τον.
Αυτό που ξεχωρίζει τους πετυχημένους είναι η εμπιστοσύνη στις φυσικές τους ικανότητες και στη ψυχική τους δύναμη, πράγματα αρκετά για να τονώσουν την αυτοπεποίθηση.
Εμπιστευτείτε το μυαλό σας, το σώμα σας, την προπόνηση σας, δώστε έμφαση στις επιτυχίες που είχατε και συνδυάστε τα με την ψυχή πολιορκητικού κριού για να σπάσετε το τοίχο του φόβου.
Και δεν τα καταφέρετε δεν τρέχει και τίποτα.


7. Θυσία της τεχνικής και των διαδικασιών για το χρόνο.
Αν κάνετε καταδύσεις με σκοπό και στόχο – project χωρίς να επικεντρώνεστε στην τεχνική και τις διαδικασίες παραμονεύει ο κίνδυνος τραυματισμού.
Θυμηθείτε ότι η κακή ή η ελλιπής εκτέλεση των διαδικασιών δημιουργεί κακές συνήθειες και όλοι ξέρουμε ότι είναι ευκολότερο να δημιουργείς κακές συνήθειες από το να τις σταματάς.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο ηθοποιός, ο τραγουδιστής, ο χορευτής και τόσοι άλλοι κάνουν πρόβες πριν την παράσταση. Εσείς;;;

8. Δεν κάνετε ποιοτικό ύπνο.
Μην υποτιμάτε την αξία της ξεκούρασης την νύχτα. Οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας και της κατάδυσης κουράζουν το σώμα και το μυαλό σας. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να παραμελήσετε τον εαυτό σας από ανάπαυση και ανάκαμψη που προσφέρει ο ύπνος. Ένας καλός ύπνος τη νύχτα, σημαίνει ποιοτικός που έρχεται με τους ακόλουθους τρόπους:
  • Κοιμηθείτε σε πλήρες σκοτάδι γιατί βοηθάει στην απελευθέρωση της μελατονίνης.
  • Πηγαίνετε για ύπνο μια καλή ώρα και κοιμηθείτε σε δροσερό δωμάτιο γιατί βοηθάει  στην μείωση της θερμοκρασίας του σώματος και στη μείωση των καρδιακών παλμών.


9. Δεν εξασκείτε δεξιότητες.
Μοιάζει με τον πολεμιστή που ακονίζει το σπαθί του στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη μάχη.
Οι δύτες θα πρέπει να εξασκούν στις δεξιότητες για να διασφαλίσουν ότι δε θα “σκουριάσουν”.
Θα πρέπει λοιπόν να συνεχίσετε να εξασκήστε σε όλες τις δεξιότητες.
Μην εκτελείτε μόνο ασκήσεις που είστε δυνατοί αλλά και αυτές που έχετε αδυναμίες.
Αν είστε δυνατοί στην ρύθμιση της πλευστότητας μην παραμελείτε να συμπεριλάβετε συνδυαστικά τις ασκήσεις επίλυσης πιθανών προβλημάτων υ/β.
Ο χειρότερος δύτης είναι αυτός που παραμελεί να δουλεύει σε όλες τις δεξιότητες ευελπιστώντας ότι οι εβδομαδιαίες καταδύσεις αναψυχής αρκούν για την βελτίωση του.


10. Δε δίνετε το 100%.

Αν ο στόχος σας είναι να συνάψετε φιλίες, να μιλάτε και να κάνετε τη βουτιά της ημέρας πιθανότατα θα πάρετε αυτό που σας αξίζει.
Αν όμως θέλετε να κάνετε προσωπικά ρεκόρ, ή να συμμετάσχετε σε μια δημιουργική διοργάνωση - project θα πρέπει να καταλάβετε ότι υπάρχουν κάποιες ηθικές αρχές που πρέπει να τηρούνται κάθε φορά που περνάτε τη πόρτα του Καταδυτικού Κέντρου.
Θα πρέπει να προπονηθείτε σκληρότερα απ’ όσο έχετε σκεφτεί και να κρατήσετε το επίπεδο της προσπάθειας αυτής ψηλά.
Να δίνετε πάντα 100% γιατί κάθε ευκαιρία για κατάδυση θα πρέπει να σας κάνει ακόμα καλύτερους.


Διάβασε τα 23 πράγματα που δείχνουν ότι είσαι παθιασμένος με την κατάδυση εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου