Ένα Μεγάλο Ευχαριστώ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια



Από το 1999 που ξεκίνησα να ασχολούμαι με την αυτόνομη κατάδυση έχω να θυμάμαι μοναδικές στιγμές ευχαρίστησης, διασκέδασης και ξεγνοιασιάς, γνωρίζοντας νέους ανθρώπους, κάνοντας φίλους, μαθαίνοντας νέα πράγματα και φυσικά αποκτώντας πιστοποιήσεις για διάφορα επίπεδα.


Το 2006 με την θέσπιση της νομοθεσίας για τις καταδύσεις αναψυχής (ΦΕΚ 3409/2005) και με ελάχιστη εμπειρία σαν Divemaster, αποφάσισα να πάρω μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα PADI IDC προκειμένου να γίνω και εγώ εκπαιδευτής καταδύσεων.

Εκεί με περίμεναν μερικές τεράστιες, αλλά καθόλου ευχάριστες  εκπλήξεις!!!

Η πρώτη ήταν όταν από την Course Director Ilse Stroud μου ανατέθηκε να κάνω prescriptive teaching για τον πίνακα καταδύσεων αναψυχής - RDP της PADI, για τον οποίο εγώ δεν είχα ιδέα, ούτε καν για την ύπαρξή του!!!

Θυμάμαι σαν σήμερα να προσπαθώ να διαβάσω για να μάθω ότι δεν είχα μάθει τα προηγούμενα δύο χρόνια σχετικά με τον πίνακα.

Φυσικά χωρίς αποτέλεσμα μιας και το πρόγραμμα του IDC ήταν σαφώς φορτωμένο, με εκπαιδευτικές καταδύσεις, θεωρία, αξιολογήσεις κλπ, ενώ ταυτόχρονα δεν ήθελα να εκτεθώ στην Course Director και τους συμμαθητές μου και φυσικά δεν ήθελα να εκθέσω τον/τους εκπαιδευτές μου.


Έτσι λοιπόν κοντεύοντας η ώρα που θα έκανα κι εγώ την παρουσίασή μου και χωρίς να έχω καταφέρει να βρω τις πληροφορίες που χρειαζόντουσαν, αναγκάστηκα να ενημερώσω την Course Director ότι δεν ήμουν σε θέση να κάνω την παρουσίαση του μαθήματος στο οποίο θα με αξιολογούσε.

Αυτό που έκανε για να με βοηθήσει ήταν να με βάλει να κάνω την παρουσίασή μου στο τέλος ώστε να κερδίσω λίγο χρόνο και να ζητήσω βοήθεια από κάποιον απ’ τους συμμαθητές μου.

Ο υποψήφιος εκπαιδευτής και συμμαθητής μου Μανώλης Μπαρδάνης ήταν αυτός που προσφέρθηκε να με βοηθήσει, παρ όλο που είχε να ετοιμάσει και την δική του παρουσίαση.

Αφού με βοήθησε με κάθε δυνατό τρόπο να καταφέρω να καλύψω την υποχρέωση του prescriptive teaching στο οποίο κατάφερα μόλις και μετά βίας να πιάσω τη βάση της βαθμολογίας εξ’ αιτίας της ανεπάρκειας μου, ο Μανώλης προσφέρθηκε να μείνουμε στο τέλος της ημέρας και να κάνει αυτό που δεν είχε κάνει ο εκπαιδευτής μου στο Open Water
Να μου διδάξει δηλαδή τον πίνακα RDP!!!!!


Οι μέρες στο εκπαιδευτικό περνούσαν και κάθε μέρα προέκυπταν ελλείψεις και κενά. 

Από πού; Από το
Open Water, μιας και το εκπαιδευτικό – IDC βασίζεται κυρίως σε αυτό το επίπεδο το οποίο είναι το πρώτο ολοκληρωμένο πρόγραμμα που θα κληθεί να διεξάγει ο … εκπαιδευτής!!!

Το κερασάκι στην τούρτα μπήκε στις εξετάσεις – Instructor Exams (IE) στις οποίες ενώ είχα συγκεντρώσει υψηλή βαθμολογία σε όλα τα υπόλοιπα, απέτυχα στα:
  • Εξοπλισμός, το οποίο θα μπορούσα να γράψω ξανά την ίδια μέρα ώστε να το περάσω και
  • Στάνταρ και Διαδικασίες – Open Book το οποίο είναι PASS/FAIL, χωρίς δικαίωμα δεύτερης προσπάθειας την ίδια μέρα, αλλά στις επόμενες εξετάσεις!!!

Όπως πιθανόν αντιλαμβάνεστε η απογοήτευση ήταν μεγάλη.

Ήταν η στιγμή που άρχισα να αισθάνομαι τόσο άβολα απέναντι στον εαυτό μου, στον Μανώλη και την Course Director Ilse Stroud και να αντιλαμβάνομαι πως οι προσπάθειες τους πήγαν χαμένες, τουλάχιστον για τη δεδομένη στιγμή, χωρίς να έχουν κάτι λάθος!!

Ήταν η στιγμή που στην ομαδική αναμνηστική φωτογραφία ντρεπόμουν για το διαφορετικό πιστοποιητικό που έπρεπε να κρατήσω όρθιο στα χέρια μου και το οποίο μαρτυρούσε ότι απέτυχα!!  


Από την επόμενη κιόλας μέρα, φρόντισα να προμηθευτώ τα εγχειρίδια που μου έλειπαν και όσα ακόμα χρειαζόντουσαν και μαζί με αυτά που ήδη είχα ξεκίνησα να διαβάζω ασταμάτητα.
Η πιθανότητα της αποτυχίας δεν ήταν επιλογή.

Σε αυτή μου την προσπάθεια με βοήθησε ένας μέχρι και σήμερα καλός μου φίλος και εκπαιδευτής καταδύσεων ο Σαράντης Μαλαφούρης, ο οποίος ήταν δίπλα μου κάθε φορά που χρειαζόμουν διευκρινήσεις ή εξηγήσεις σε πράγματα που δεν καταλάβαινα ή δεν γνώριζα επειδή δεν τα είχα διδαχτεί και για τον οποίο μάλιστα ο εξεταστής της PADI μου έδωσε συγχαρητήρια, μιας και αυτός ήταν που τελικά είχε αναλάβει να με προετοιμάσει σωστά για το εκπαιδευτικό.

Με αυτόν τον τρόπο κατάφερα να πετύχω στις εξετάσεις PADI IE τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς.

Η χαρά όμως διαδέχτηκε τη στενοχώρια μιας και υπήρχαν και σε αυτές τις εξετάσεις άνθρωποι που απέτυχαν, διαπιστώνοντας μετά από σύντομους διαλόγους μαζί τους πως τα αίτια ήταν παρεμφερή με αυτά της δικής μου πρώτης αποτυχίας.


Ήταν η στιγμή που υποσχέθηκα ότι σαν εκπαιδευτής θα κάνω ότι περνάει απ’ το χέρι μου ώστε όχι μόνο κανένας μαθητής μου να μην βιώσει κάτι παρόμοιο με αυτό που έζησα εγώ ατο εκπαιδευτικό - IE, αλλά θα βοηθήσω όλους ανεξαιρέτως να γίνουν ακόμα καλύτεροι από εμένα και να είναι επίσης όσο το δυνατόν σωστότερα προετοιμασμένοι για οποιαδήποτε καταδυτική πρόκληση.

Ακόμα και αν αυτό σήμαινε πως  θα έπρεπε να ''πάρω απ’ τα μαλλιά'' που λένε τον υποψήφιο
Open Water δύτη ώστε να μάθει και να κάνει όσα ακριβώς χρειάζεται και για τα οποία μάλιστα πληρώνει κιόλας.

Δεν ήθελα να συμβιβαστώ με την ιδέα ότι θα υπάρξει έστω και μια μικρή πιθανότητα να βρεθεί μαθητής μου που να θέλήσει στο μέλλον να γίνει εκπαιδευτής καταδύσεων και να αποτύχει εξ' ετίας μου.

Αυτό για ‘μένα σήμαινε πως εκτός απ’ τους καθιερωμένους τρόπους εκμάθησης καταδύσεων, έπρεπε να βρω και άλλες πρόσθετες επιμορφωτικές δραστηριότητες που θα τους βοηθούσαν να αποκτήσουν ακόμα περισσότερη επίγνωση των όσων διδάχτηκαν προηγουμένως.


Γνωρίζοντας καλά το ότι σε όλους αρέσει να μιλάνε και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους, είτε σε δια ζώσης συζητήσεις, είτε μέσω των φόρουμ που τότε ήταν απ’ τους πολύ συνηθισμένους τρόπους που οι δύτες χρησιμοποιούσαν για το σκοπό αυτό, το 2012 επινόησα τα Εργαστήρια Καταδύσεων.

Οι εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι δύτες θα έπρεπε:
  • να επιλέξουν ένα από τα θέματα που διδάχτηκαν προηγουμένως, όπως για παράδειγμα τα σήματα υποβρύχιας επικοινωνίας, την αρχή του Αρχιμήδη, την προετοιμασία της κατάδυσης κοκ,
  • να κάνουν εκτεταμένη έρευνα γι αυτό μέσα απ’ το διαδίκτυο, βιβλιοθήκες, άλλους δύτες και άλλες διαθέσιμες πηγές και
  • να το αναπτύξουν σε ένα ppt με σκοπό να το παρουσιάσουν στους υπόλοιπους συμμαθητές τους, σε άλλους μαθητές της σχολής και γενικά σε όποιον/α θα του ήταν χρήσιμη αυτή η γνώση, ακόμα και αν δεν προερχόταν από τη σχολή μας.

Σε όλη αυτή τη διαδικασία λάμβαναν υποστήριξη και βοήθεια από εμένα προκειμένου να εξασφαλίσουμε από κοινού ότι θα ελαχιστοποιήσουμε έως μηδενίσουμε την πιθανότητα να επικοινωνηθούν λανθασμένες ή ανακριβείς πληροφορίες, όπως κάλλιστα θα μπορούσε να συμβεί στις δια ζώσης συζητήσεις μεταξύ δυτών με μικρή εμπειρία ή και στο διαδίκτυο.


Μέσα από άλλοτε ευχάριστες και άλλοτε στενόχωρες απολήξεις, το 2013 προχωρήσαμε ένα βήμα πιο κάτω αναβαθμίζοντας τα εργαστήρια σε συνέδριο, ενσωματώνοντας και αμιγώς καταδυτικές δραστηριότητες, workshops και projects, δημιουργώντας το καταδυτικό συνέδριο ADEXCON2013.

Η προσπάθεια συνεχίστηκε και την επόμενη χρονιά με το ADEXCON 2014 με μια αρκετά μεγάλη ομάδα από  δύτες οι οποίοι ήταν μαζί μου από τα πρώτα τους βήματα στις καταδύσεις αναψυχής, καθώς επίσης και με μαθητές μου, φίλους, εκπαιδευτές και εξερευνητές από το εξωτερικό, με σκοπό την ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών και απόψεων σε μια μεγαλύτερη κλίμακα.

 ADEXCON Confernce Greece

Το ξεκίνημα του 2015 μας βρήκε αρκετά πιο οργανωμένους, με περισσότερες γνώσεις και με πιο συγκεκριμένους στόχους – projects.

Η καταδυτική ομάδα InnerSpace Explorers Greece η οποία ήταν το αποτέλεσμα των προσπαθειών των προηγούμενων ετών, με υπομονή και θέληση για κάτι περισσότερο από απλές καταδύσεις του Σαββατοκύριακου, αλλά και με πρόσθετη υποστήριξη μέσα από δωρεάν εκπαιδεύσεις, παροχή καταδυτικού εξοπλισμού και webinars, κατάφερε να οργανώσει και να διεκπεραιώσει  διάφορα projects όπως:

Το μεγαλύτερο επίτευγμα της ομάδας InnerSpace Explorers Greece ήταν η υπομονή και η θέληση που επέδειξαν τα μέλη της, χρησιμοποιώντας διαφορετικούς κάθε φορά τρόπους επικοινωνίας, κάνοντας αμοιβαίες τεκμηριωμένες υποχωρήσεις και σεβόμενοι ο ένας τον άλλον, για την επίτευξη του κάθε διαφορετικού καταδυτικού στόχου, οι οποίοι θα πλαισιώσουν το επόμενο καταδυτικό συνέδριο ADEXCON 2016 που θα διεξαχθεί τον Απρίλιο.


Όμως κάθε τι ωραίο έχει και ένα τέλος όπως για παράδειγμα τα Εργαστήρια Καταδύσεων του 2012 τα οποία έδωσαν τη θέση τους στο συνέδριο ADEXCON, η παραίτησή μου από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία το 2013 κ.α

Έτσι και τώρα η καταδυτική ομάδα InnerSpace Explorers Greece έκλεισε τον κύκλο της, όπου μέσα από εμπειρίες και γνώσεις έδωσε τη θέση της σε κάτι νεότερο, πιο εξελιγμένο και πιο μεγάλο προς την υλοποίηση του οράματος και των στόχων μου.

Την δημιουργία σύγχρονων δυτών με ολοκληρωμένες γνώσεις και δεξιότητες (όχι μόνο καταδυτικές) που απαιτούνται τον 21ο αιώνα, οι οποίοι θα μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη και την ανάδειξη της Ελληνικής αυτόνομης κατάδυσης και της καταδυτικής βιομηχανίας, είτε σαν επαγγελματίες, είτε σαν εξερευνητές.


Έχοντας πλέον υιοθετήσει πιο σύγχρονες και αποτελεσματικές από το μαλλιοτράβηγμα :) μεθόδους, με τις επαγγελματικές μου υποχρεώσεις στα επίπεδα των τεχνικών καταδύσεων και με τις αυξημένες σε χρόνο απαιτήσεις του νέου project, ήρθε η στιγμή που πρέπει να παραχωρήσω τη σκυτάλη.

Από τη μία στους ανθρώπους της τέως πλέον ομάδας InnerSpace Explorers Greece οι οποίοι είμαι σίγουρος πως θα συνεχίσουν την καλή προσπάθεια, εξελίσσοντας οτιδήποτε καλό αποκόμισαν και διορθώνοντας οτιδήποτε θα μπορούσε να έχει γίνει διαφορετικά.

Από την άλλη σε δυο νέους επαγγελματίες της κατάδυσης οι οποίοι με την αμέριστη βοήθεια  και συμπαράστασή μου θα αναλάβουν εξ' ολοκλήρου το δύσκολο και απαιτητικό κομμάτι της εκμάθησης και διενέργειας καταδύσεων αναψυχής του καταδυτικού μας κέντρου.

Με ιδιαίτερη συγκίνηση, χαρά αλλά και πάνω απ’ όλα εκτίμηση, θέλω να ευχαριστήσω τους:
  • Ευαγγελία Ευθυμιάτου
  • Αναστασία Μαρίνα Τεντόμα
  • Τζήμα Νικόλαο
  • Περδίκη Δημήτριο
  • Ζήτη Παναγιώτη
  • Δημήτρη Δαιναβά
  • Μιλτιάδη Γιάννου
  • Μελίνα Τσαιλά
  • Αντώνη Στουμπόπουλο
  • Στρατή Καστρισιανάκη
  • Αλέξανδρο Σουμπλή
  • Στρατή Τσάκαλο
  • Γιώργο Κολίκη
  • Νικόλα Μαργαρίτη
  • Νίκο Ταντούρη
  • Αλφρέδο Ζήνη
  • Αλέξανδρο Μαρτίνο
  • Τριαντάφυλλο Μαυροδήμο
  • Θεόδωρο Πιστιόλα
αλλά και όλους όσους από το 2012ενεπλάκησαν σε αυτήν την επιμορφωτική διαδικασία εκμάθησης καταδύσεων, για την πολύτιμη βοήθεια και στήριξη που προσέφεραν, καθώς επίσης και την τεράστια υπομονή τους!!! :)


Φυσικά τα παραπάνω σε καμία περίπτωση δε σημαίνουν την διακοπή των σχέσεων μας, μιας και σαν φίλοι πλέον, γνωρίζουν καλά πως θα είμαι δίπλα τους και κοντά τους οποτεδήποτε το θελήσουν ή/και το χρειαστούν, υποστηρίζοντας και αναδεικνύοντας οποιαδήποτε αξιόλογη προσπάθειά τους, όπως ακριβώς το έκανα μέχρι και σήμερα.  

Καλή συνέχεια με αγάπη και τρέλα για … Αυτόνομη Κατάδυση!!!    

Εκπαιδευτής Σπύρος Κόλλας
            

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου