Ο ρόλος της ιστοσελίδας

Δεν υπάρχουν σχόλια



Ένα θέμα που απασχολεί τους περισσότερους είναι το πώς μπορούν να φέρουν περισσότερους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις εν μέσω κρίσης.

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι.
Δεν έχει σημασία η οικονομία αλλά το ποιος είσαι και τι κάνεις.

Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι υπάρχουν οι επιχειρήσεις αυτές που ευημερούν και αυξάνονται αλλά δεν θα το μάθετε ποτέ απ’ τις ειδήσεις και τα Media.

Ο λόγος που συνεχίζουν να υπάρχουν και φυσικά να ευημερούν είναι γιατί πολύ απλά έχουν καλό μάρκετινγκ και καλώς ή κακώς σε αυτή την οικονομία αυτός που κερδίζει είναι γενικά ο καλύτερος marketer.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απ’ την αρχή εξετάζοντας ένα πολύ απλό θέμα που ονομάζεται ιστοσελίδα.

Σε αυτό το άρθρο θα βοηθήσω τους επαγγελματίες και τους επιχειρηματίες της κατάδυσης να κατανοήσουν τον σκοπό που εξυπηρετεί μια ιστοσελίδα ώστε να καταφέρουν να κάνουν το πρώτο βήμα για την αύξηση της επισκεψιμότητας της και να έρθουν λίγο πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου που είναι η περισσότεροι πελάτες.


Είναι πολλοί αυτοί οι οποίοι πιστεύουν πως περισσότερες επισκέψεις = περισσότεροι πελάτες.

Αν και αυτό είναι μερικώς σωστό η εικόνα που παρουσιάζουν οι ιστοσελίδες των καταδυτικών κέντρων στην Ελλάδα και όχι μόνο, παρουσιάζουν σημάδια εγκατάλειψης.

Κακογραμμένα κείμενα, κακής ποιότητας ή ανύπαρκτο οπτικοακουστικό υλικό και δυσλειτουργική δομή τα οποία μεταξύ άλλων δεν ανανεώνονται παρά μόνο όταν δοθεί η ευκαιρία και η δυνατότητα ανανέωσης μέσω γνωστών ή φίλων και οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν σχετίζονται και με το αντικείμενο της κατάδυσης.

Ο τελευταίο σε συνδυασμό με τις περιορισμένες έως ανύπαρκτες γνώσεις της δομής και του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας απ’ την πλευρά του ενδιαφερόμενου – ιδιοκτήτη, έχουν σαν αποτέλεσμα:
  • Ανεπαρκή ή επαναλαμβανόμενη πληροφορία.
  • Στο 99% των ιστοσελίδων θα δούμε τα ίδια σχεδόν κείμενα για τα προγράμματα εκπαίδευσης, σε κάποιες περιπτώσεις καταδυτικά σημεία με μια δυο φωτογραφίες, εγγραφή στο newsletter και το ''Καλωσήρθατε''.  
  • Πληροφορία που δεν προσθέτει ''Αξία'' στον επισκέπτη – υποψήφιο πελάτη.
  • Πληροφορίες δηλαδή που δεν τον μαθαίνουν κάτι νέο ή με διαφορετικό τρόπο.
  • Ανυπαρξία διαδικασιών που ο υποψήφιος πελάτης να μπορεί να αναλάβει δράση -  Call to Action.

    Είναι δηλαδή η δομή των πληροφοριών που καταλήγουν στο εύλογο ερώτημα απ’ την πλευρά του υποψήφιου πελάτη – Ε και;;;


Όλα τα παραπάνω προκαλούν το Σύμπτωμα της Μειωμένης Επισκεψιμότητας.

Αυτό που καλείστε να βρείτε, είναι τη λύση στην αιτία που προκαλεί το Σύμπτωμα και όχι προσωρινές θεραπείες γι’ αυτό.

Αν έχεις πονοκεφάλους θα πρέπει να δώσεις λύση στην αιτία που σου τους προκαλεί και όχι να παίρνεις συνέχεια PANADOL.

Ή μήπως όταν σου ανάβει το λαμπάκι του κινητήρα του αυτοκινήτου σου σπας το λαμπάκι;;; J


Εύλογα λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι ιδιοκτήτες μιας ή και παραπάνω ιστοσελίδων ψάχνουν για ''δωρεάν'' επισκεψιμότητα, όπως θα έκαναν α έψαχναν για χρυσό, παρ’ όλο που όλοι γνωρίζουμε πως χρυσός = πλούτος.

Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν πως η κάθε URL αποτελεί μια μοναδική διεύθυνση όπως ακριβώς συμβαίνει και τις διευθύνσεις των οδών των δρόμων.

Η κάθε αρχική σελίδα ενός website αποτελεί την αντίστοιχη βιτρίνα του καταστήματος που βρίσκεται σε μια οδό ενός δρόμου, ενώ το περιεχόμενο του website αποτελεί τα αντίστοιχα προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια του καταστήματος στον δρόμο.

Τι λοιπόν θα βάζατε στην ''βιτρίνα'' και τι στα ''ράφια'';

Αφού καταλήξετε στην παρουσία της ιστοσελίδας σας, το επόμενο που θα πρέπει να σας απασχολήσει είναι η τοποθέτηση της.
Που και πως θα εμφανίζεται δηλαδή και φυσικά με ποιόν σκοπό και στόχο.

Αλήθεια με πιο κριτήριο θα επιλέγατε αν είχατε την δυνατότητα να ανοίξετε το μαγαζί σας στο Κολωνάκι ή στα Σεπόλια;;;

Μήπως με την ποσότητα και την ποιότητα των δυνητικών σας πελατών;;;


Για το λόγο αυτό κρίνεται σκόπιμο να έχει καθοριστεί το target group στο οποίο αναφερθήκαμε στο σχετικό άρθρο εδώ, μιας και αυτά είναι που θα καθορίσουν την αξία της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα βλέπω όλο και περισσότερους συναδέλφους, αλλά και άλλους επαγγελματίαες άλλων λάδων, να επικεντρώνονται στο Facebook, ίσως και σε άλλα social networks, ενώ κάποιοι με λίγες παραπάνω γνώσεις ή προσβάσεις στο SEO επειδή είναι δωρεάν.

Κάποιοι άλλοι λίγο πιο τολμηροί συμπεριλαμβάνουν και καμπάνιες στην GOOGLE ή/και πληρωμένες διαφημίσεις στο Facebook.

Πρόσφατα έγινε και σχετικό σεμινάριο από έναν οργανισμό πιστοποίησης αυτοδυτών  το οποίο μάλιστα είχε και κάποιο κόστος.

Αν και όλα τα παραπάνω είναι χρήσιμα και υπό προϋποθέσεις μπορούν να φέρουν θετικά αποτελέσματα, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι αυτό που πρωτίστως απαιτείται, είναι η επισκεψιμότητα που να είναι Προβλέψιμη, Επεκτάσιμη και αν έχετε τον Έλεγχο.

Το δωρεάν δεν επεκτείνεται και φυσικά με τα συγκεκριμένα μέσα δεν μπορείτε να έχετε τον έλεγχο. 

Όταν στηρίζεστε μόνο στην GOOGLE και το Facebook δεν έχετε τον έλεγχο!!!


Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε και πρέπει να αποκτήσετε το έλεγχο, κατά τους οποίους θα χρειαστεί να δείτε και να αποφασίσετε πόσο αξίζει για εσάς ο κάθε επισκέπτης.

Ένα πολύ γενικό παράδειγμα για να σας βοηθήσω, αν έχετε 100 επισκέψεις το μήνα με 100 ευρώ κέρδος, τότε ο κάθε σας επισκέπτης αξίζει 1 ευρώ.

Κατόπιν, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία, θα πρέπει να μάθεις το πόσο κοστίζει στην αγορά ο κάθε επισκέπτης.

Με βάση το προηγούμενο παράδειγμα, αν κοστίζει πάνω από ένα ευρώ τότε υπάρχει πρόβλημα και το έχετε εσείς. 

Αν κοστίζει λιγότερο τότε μπορείτε να νιώθετε τρισευτυχισμένος.
J

Σε διαφορετική περίπτωση δεν έχετε αξία στην επισκεψιμότητα.

Παρηγορηθείτε γιατί αυτό είναι λάθος και πολλών μεγάλων επιχειρήσεων.


Πως τα κάνεις τώρα όλα αυτά;;;

1. Κατ’ αρχήν χρειάζεστε έναν μηχανισμό συλλογής email – επαφών.

Εφόσον λειτουργείτε σωστά το από πάνω, χρειάζεστε ιστοσελίδα, Blog, Facebook και όλα αυτά που σας επιτρέπουν την δικτύωση.

Προσοχή!!! Είναι 10 – 15 βήματα που χρειάζονται και όχι 1 για να πάρετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στη συνέχεια θα πρέπει να περάσετε από την γενική στην ειδική στόχευση και η οποία θα πρέπει να είναι ποιοτική.

Τέλος χρειάζεται συστάσεις. 
Να απευθυνθείτε δηλαδή σε επιχειρήσεις με κοινό αντικείμενο ΑΛΛΆ διαφορετικό target group

Θα είναι δύσκολο έως αδύνατο να συμβεί αν το site σας είναι απεριποίητο.
Θα βάζατε ένα κακοσυσκευασμένο προιόν στο ράφι ή τη βιτρίνα του καταστήματος σας;;;

2. Remarketing
Είναι ο μηχανισμός που λειτουργούν τα
cookies. (Περισσότερα σε επόμενο άρθρο)

3. GOOGLE
Αφορά μόνο τους υποψήφιους πελάτες που είναι αυτό που λέμε ''ζεστοί'' – ενεργητικοί και οι οποίοι ψάχνουν να αγοράσουν κάτι εκείνη τη στιγμή.

4. SOLO ADDS
Η κατόπιν μιας συμφωνίας προώθηση της ιστοσελίδας ενός άλλου. Δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική όσο οι συστάσεις.

5. DISPLAY NETWORK
Καταχωρήσεις κειμένων ή
banners σε επιχειρήσεις με κοινό αντικείμενο ΑΛΛΆ διαφορετικό target group.

6. SOCIAL NETWORKS
Facebook, Linkedin, Twitter, Pinterest, Instagram κλπ, ανάλογα με την δυναμική τους στις περιοχές, τις χώρες και τα γκρουπ των ανθρώπων που αλληλεπιδρούν.


Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε είναι να κάνετε μόνοι σας μια αντικειμενική αξιολόγηση της ιστοσελίδας σας  και να δείτε αν και πόσα από τα παραπάνω κριτήρια πληροί.

Κατόπιν απευθυνθείτε στους web developer σας και εξετάστε πόσα από αυτά μπορείτε να βελτιώσετε.

Στη συνέχεια googlάρετε τους παραπάνω όρους για να αποκτήσετε καλύτερη άποψη για τον καθ’ έναν εξ’ αυτών.

Επαναπροσδιορίστε, εφόσον κρίνετε ότι χρειάζεται, το ιδανικό σας target group.
Και τέλος ξεκινήστε την ανάπλαση και τον επαναπροσδιορισμό της ιντερνετικής σας παρουσίας.


Συνηθισμένα λάθη:
  • Ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας σας δεν είναι marketer. Είναι όμως ο άνθρωπος κλειδί για την εύρυθμη λειτουργία της.
  • Ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας σας – web developer δεν είναι υποχρεωτικό να γνωρίζει από στρατηγικές προώθησης και δικτύωσης. Υπάρχουν εξειδικευμένες εταιρείες που αμείβονται αδρά.
  • Ο web developer δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει από κειμενογραφία, δημιουργία video, podcast κλπ.
  • Μην εμπιστεύεστε την δημιουργία της ιστοσελίδας σας σε ανθρώπους που απλά τυχαίνει να γνωρίζουν μερικά πράγματα γύρω απ’ την κατασκευή ιστοσελίδων και οι οποίοι δεν ταυτίζονται σε τίποτα με το επάγγελμα των καταδύσεων, το όραμα και τους στόχους σας.   
    Υπάρχουν έτσι κι αλλιώς όλα τα απαραίτητα εργαλεία που σας επιτρέπουν να κάνετε μόνοι σας πειράματα με την ιντερνετική σας παρουσία και μάλιστα πολλά εξ αυτών είναι και δωρεάν.


Αυτά και ακόμα περισσότερα είναι που θα αναπτύξουμε στην πορεία μέσα από αντίστοιχα άρθρα, podcasts και videos.

Σε περίπτωση που θα σας ενδιέφερε μια φιλική αλλά με πολύ επαγγελματισμό πρόταση ή και συζήτηση για την ιστοσελίδα σας μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου εδώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου