Καταδυτικό Μάρκετινγκ - Τμήμα Μάρκετινγκ Sea Breaze

Δεν υπάρχουν σχόλια





Είσαι επαγγελματίας της κατάδυσης Divemaster, Assistant Instructor, Εκπαιδευτής, Εκπαιδευτής εκπαιδευτών ή/και ιδιοκτήτης καταδυτικού κέντρου και ψάχνεις τρόπους ανάπτυξης, προβολής και προώθησης των υπηρεσιών και των προϊόντων σου;

Σκοπός και στόχος αυτής της ενότητας είναι να σε βοηθήσει να κατανοήσεις σωστότερα:
  • Τι είναι το marketing
  • Τα πεδία εφαρμογής του
  • Το marketing στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις γενικά
  • Τις εφαρμογές του στις υπηρεσίες εκμάθησης καταδύσεων,τις πωλήσεις καταδυτικού εξοπλισμού,τις πωλήσεις καταδυτικών εκδρομών και καταδυτικών ταξιδιών
  • Το μίγμα marketing
  • Τη συμπεριφορά των  καταναλωτών και
  • Τη χρήση της τεχνολογίας στο marketing,
ώστε να καταφέρεις να αναπτύξεις μία υγιή και βιώσιμη καταδυτική επιχείρηση, είτε σαν ανεξάρτητος επαγγελματίας, είτε σαν παροχέας καταδυτικών υπηρεσιών.



Έτυχε να πληρώσεις μια περιουσία για την απόκτηση μιας ιστοσελίδας, να έφτιαξες και ''σελίδα'' στο facebook, να στέλνεις newsletters και παρ’ όλα αυτά να μη σου απέδωσαν αυτά που περίμενες;

Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα αντιμετώπισα κι εγώ, όταν αποφασίσαμε να ιδρύσουμε το πρώτο μας καταδυτικό κέντρο το 2006.

Εκτός απ’ τα υπερβολικά πολλά χρήματα που ξοδεύτηκαν για τον εξοπλισμό (καταδυτικά σκάφη, καταδυτικό εξοπλισμό, κτιριακές εγκαταστάσεις και προσωπικό), πολλά χρήματα ξοδεύτηκαν για την κατασκευή της ιστοσελίδας, τη δημιουργία λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την εκτύπωση διαφημιστικών φυλλαδίων, επαγγελματικών καρτών και πολλών άλλων εντύπων, καθώς και  τη διαφήμιση σε τοπικά ραδιόφωνα, εφημερίδες και περιοδικά.

Οι πρώτες δύο καλοκαιρινές σεζόν πήγαν απρόσμενα καλά.
Αυτό ήταν αρκετό για να θεωρήσουμε, πως ό,τι είχαμε πληρώσει απέδιδε με τον ιδανικότερο τρόπο που θα μπορούσε. Πραγματικά ένα όνειρο!!!

Στο κλείσιμο της δεύτερης σεζόν όμως το 2008, μία όχι καλή οικονομική αλλαγή, σε συνδυασμό με οικογενειακές αλλαγές, μας οδήγησαν στο να μεταφέρουμε την έδρα μας στην σημερινή της τοποθεσία στο Μοσχάτο και ταυτόχρονα, μέσα από μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, να διαπιστώσουμε πως τελικά η επιτυχία των προηγούμενων ετών ήταν καθαρά θέμα τύχης και συγκυριών!!! 

 PADI Assistant Instructor

Ήταν η στιγμή της αλήθειας, μιας και έπρεπε να ξεκινήσουμε και πάλι απ’ το μηδέν, με μοναδικό πλεονέκτημα την εξαιρετικά μικρή παρακαταθήκη των προηγούμενων δύο χρόνων.

Η καινούργια πιο ανταγωνιστική αγορά της Αθήνας, με τα μεγαθήρια της Ελληνικής καταδυτικής βιομηχανίας σε κοντινή απόσταση από εμάς και το άγχος της επόμενης μέρας, μας ανάγκασαν να ζητήσουμε τη βοήθεια των ''ειδικών''.

Με παντελή άγνοια και με πολύ άγχος, απευθυνθήκαμε σε μια εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων, ώστε να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε την πραγματική κατάσταση στην οποία βρισκόμασταν αφενός, αφετέρου να εξετάσουμε τις πιθανότητες και τις προϋποθέσεις ανάκαμψης.

Για να μπορέσουν να μας βοηθήσουν χρειαζόταν να συγκεντρωθούν μερικά στοιχεία, απ' τα οποία θα μπορούσαν να εντοπίσουν τα πρόβληματα.
Ήταν η στιγμή που άρχισα να υποψιάζομαι πώς η τύχη και οι συγκυρίες μας βοήθησαν τον προηγούμενο καιρό, γιατί ενώ μας ζητούσαν απλές πληροφορίες, δεν ήμασταν σε θέση να τις δώσουμε. 

Τι επισκεψιμότητα έχει το site, από ποιες χώρες έχετε τις περισσότερες επισκέψεις, πόσα newsletter στέλνετε το μήνα, σε πόσους χρήστες, ποιο ποσοστό τα ανοίγει, πόσοι έχουν διαγραφεί από τη λίστα, πόσες χιλιάδες φυλλάδια μοιράσατε και πόσοι ήρθαν από το φυλλάδιο, πόσες επαγγελματικές κάρτες, πόσες αφίσες αναρτήσατε και πόσοι ήρθαν από αυτή την επένδυση, πως τα πάτε με τα social networks; (όχι media) και τόσα πολλά ακόμα που θα γέμιζαν σελίδες ολόκληρες.

Τα απολύτως βασικά στοιχεία - δεδομένα που πρέπει να καταγράφει και να γνωρίζει μια επιχείρηση, για εμάς ήταν απλά κινέζικα!!!



Και ενώ είχαμε καταλήξει στην εταιρεία και τον άνθρωπο που θα αναλάμβανε  να μας βγάλει απ’ τα δύσκολα, αφού προηγουμένως είχε αφιερώσει μέρες για να μας εκπαιδεύσει στο που και πώς να συγκεντρώσουμε τα στοιχεία που του χρειάζονταν, έφτασε η ώρα να μάθουμε και το κόστος των υπηρεσιών που θα αναλάμβανε να διεκπεραιώσει.

Δεν πρόκειται να το ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου.
Ένα κόστος για 15 μήνες συνεργασίας που ξεπερνούσε κατά πολύ τις οικονομικές δυνατότητες της επιχείρησης, στο ξεκίνημα της κρίσης και που δεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει ίσως την ανταπόκριση και τα αποτελέσματα. 


Παρ’ όλο που το σχέδιο δράσης ήταν ιδιαίτερα πειστικό και είχε πολλά στοιχεία που φανέρωναν ότι μπορεί να πετύχει, οι λογαριασμοί, οι υποχρεώσεις και οι βασικές καθημερινές πρώτες ανάγκες οι οποίες δεν καλύπτονταν, μας ανάγκασαν να αναζητήσουμε άλλες λύσεις.

Από το 2008 προσπαθούσα να αξιοποιήσω ότι υπήρχε διαθέσιμο εκείνη τη στιγμή, με το μικρότερο δυνατό ή και μηδενικό κόστος.



Δύο σετ καταδυτικού εξοπλισμού, ένα γραφείο, μια ντουλάπα, μερικές καρέκλες, ένα laptop με πρόσβαση στο διαδίκτυο και δύο άνθρωποι, ήταν αυτά που υπήρχαν για να προσπαθήσουμε να ξεκινήσουμε απ' την αρχή. 


Ο Μηχανικός Λογισμικού (software Engineer), Νίκος Φιλιππόπουλος και ο μαθητής τότε, σήμερα πλέον καλός φίλος και συνεργάτης,Web - Software and Android Developer Ευάγγελος Τσιγαρίδας, ήταν οι δύο άνθρωποι που με στήριξαν με την ανάπτυξη των δύο ιστοσελίδων που αλλάξαμε έκτοτε.

Είναι οι δύο άνθρωποι που μου έδωσαν το έναυσμα για περαιτέρω ενασχόληση με τα θέματα του διαδικτύου γενικότερα, μιας και το σπουδαιότερο που μου προσέφεραν, ήταν να με εκπαιδεύσουν ουσιαστικά, στους απλούς, βασικούς τρόπους διαχείρισης των ιστοσελίδων του καταδυτικού μας κέντρου.

Μια καινούργια σχολή στην Αθήνα, σε όχι κεντρικό δρόμο και με ελάχιστους πελάτες, μου έδινε το χρόνο να ασχοληθώ και να βελτιωθώ στη διαχείριση της ιστοσελίδας και του φόρουμ, την αποστολή newsletter, τη διαχείριση των social network.
Όμως τα αποτελέσματα που περίμενα και χρειαζόμασταν συνέχιζαν να μην έρχονται.


Η κρίση, που σήμερα πλέον είμαι σε θέση να πω πως δεν ήταν ο καθοριστικός παράγοντας, στα σίγουρα έπαιξε το ρόλο της και έτσι χρειάστηκε να καταφύγουμε σε έσχατες λύσεις, τύπου προώθησης των υπηρεσιών μας σε ιστοσελίδες προσφορών, χωρίς συγκεκριμένο σχεδιαμό και στόχο.
Κάναμε αυτό που λέμε ''σπασμωδικές'' ενέργειες!!!


Η λύση στο πρόβλημα ήρθε πολύ αργότερα, όταν εντελώς τυχαία, σε μια στιγμή που έπαιζα στο facebook, προσπαθούσα να φτιάξω κάτι στο φόρουμ και ήθελα να γράψω και ένα newsletter, είδα μια διαφήμιση για μαθήματα online marketing.

Η περιέργειά μου σε συνδυασμό με τις λιγοστές γνώσεις διαχείρισης της ιστοσελίδας και του φόρουμ, καθώς και η ανάγκη για απόκτηση περισσότερων γνώσεων που θα βοηθούσαν την ανάπτυξη του καταδυτικού κέντρου, με έκανε να πατήσω το κουμπί.


Ήθελα να μάθω αν αυτό που διαφήμιζαν θα μπορούσε να με βοηθήσει σε αυτό που χρειαζόμουν, αν είχε αξία και αν θα μου έλυνε έστω και ένα συγκεκριμένο πρόβλημα από αυτά που αντιμετώπιζα.

Μία σελίδα στην οποία αν έδινα το όνομα και το email μου, θα μάθαινα δωρεάν τον τρόπο που θα χρησιμοποιούσα αποτελεσματικά τα social network (facebook, twitter, linkedin, youtube κλπ) σε συνδυασμό με την ιστοσελίδα, το φόρουμ και γενικά οτιδήποτε είχε να κάνει με το καταδυτικό μας κέντρο στο διαδίκτυο.

Η αλήθεια είναι πως αν και δεν είχα τίποτα να χάσω, ήμουν ιδιαίτερα επιφυλακτικός και προσεκτικός, μιας και δεν ήταν λίγες οι φορές που με αφορμή την δύσκολη κατάσταση στην οποία βρισκόμασταν, γνωστοί και φίλοι μας πρότειναν να ασχοληθούμε με το δικτυακό marketing.Το αναφέρω αυτό γιατί η προσέγγιση της διαφήμισης που είχε πέσει στην αντίληψή μου, είχε πολλά κοινά με τις προσεγγίσεις των επιχειρήσεων δικτυακού μάρκετινγκ. 

Έχοντας δώσει το όνομα και το email μου και εφαρμόζοντας στην πράξη αυτά που μάθαινα, μπορούσα να παρατηρώ ποια από αυτά ήταν έτσι όπως τα παρουσίαζαν και ποια όχι, όπως επίσης αν τα χρησιμοποιούσα σωστά ή όχι. 

Με αυτόν τον τρόπο συνέχισα για περίπου ένα χρόνο να παρακολουθώ μαθήματα και σεμινάρια
online, μέχρι που πεπεισμένος πια, έκανα την σημαντικότερη επένδυση που θα μπορούσα να κάνω για ‘μένα και το καταδυτικό μας κέντρο.


Ένα διετές πρόγραμμα
online εκπαίδευσης στο internet marketing, στους τομείς διαφημιστικής κειμενογραφίας και email marketing.

Το 2016 περιλαμβάνει επιστροφή στα θρανία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, για την συνέχιση σπουδών στο τμήμα Marketing and Communication Management.

 PADI Open Water Diver - Free Courses

Από το 2008 ζούμε μια περίοδο έντονων και γρήγορων αλλαγών, τόσο στον τρόπο που κινούνται και προσαρμόζονται οι επιχειρήσεις, όσο και στη συμπεριφορά των αγοραστών – καταναλωτών.
Η εποχή του ''εύκολου χρήματος'' πέρασε αποτελώντας μια ανάμνηση για όσους είχαν την προνοητικότητα ή/και την τύχη να δομήσουν υγιείς και βιώσιμες επιχειρήσεις, σε οποιονδήποτε κλάδο.

Πλέον οι επιχειρήσεις και οι νέοι επιχειρηματίες, έχουν να αντιμετωπίσουν έξυπνους, εκπαιδευμένους και πιο συνειδητοποιημένους πελάτες, οι οποίοι αναζητούν συγκεκριμένες λύσεις, σε συγκεκριμένα προβλήματα, τη στιγμή που οι ίδιοι τις χρειάζονται.

Οι επιλογές λοιπόν για τον σύγχρονο επαγγελματία είναι δύο.

  • Να κάνει όλα όσα χρειάζεται για να αποκτήσει τις δεξιότητες που απαιτούνται για τον 21ο αιώνα. (όχι καταδυτικές)
  • Να παραμείνει στις χωρίς αποτέλεσμα πρακτικές του παρελθόντος, προσευχόμενος να γίνει ένα μαγικό που θα τον βγάλει από την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.

    • Παρατημένες ιστοσελίδες που το περιεχόμενο δεν ανανεώνεται και δεν παρουσιάζουν καμία κίνηση - ανανέωση
    • Εναπόθεση ελπίδων στο Facebook
    • Διαφημιστικές καμπάνιες στο google χωρίς συγκεκριμένο στόχο
    • Η μη εξειδίκευση σε έναν – δύο τομείς, αλλά το ''λίγο απ’ όλα''
    • Η έλλειψη στρατηγικού marketing και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών
    • Η νοοτροπία υπαλλήλου
    • Και το σημαντικότερο η έλλειψη οράματος και συγκεκριμένων, μετρήσιμων στόχων, 
    είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη των σύγχρονων επαγγελματιών, τα οποία τους οδηγούν στην ανασφάλεια, την έλλειψη εμπιστοσύνης στις δυνατότητές και τις ικανότητές τους και την μεταβίβαση των ευθυνών ''στους άλλους'', είτε πρόκειται για τους ίδιους τους πελάτες τους, την οικογένεια, τους υπαλλήλους, τους ανταγωνιστές και το κράτος.

     PADI Advanced Open Water - Free Courses

    Για όλους τους παραπάνω λόγους λοιπόν σκεφτήκαμε τη δημιουργία αυτής της ενότητας ''Τμήμα Marketing'', ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε με τις λιγοστές αλλά διαρκώς αναβαθμιζόμενες γνώσεις μας, όσους και όσες έχουν όρεξη και διάθεση για αλλαγές!!!

    Λέγοντας αλλαγές δεν εννοώ στις κτιριακές εγκαταστάσεις, τον εξοπλισμό, τους υπαλλήλους, τα σκάφη, τα αυτοκίνητα κλπ.
    Εννοώ αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες και τους τρόπους που απαιτούνται για την εδραίωση του ονόματος ή/και της επιχείρησής τους, με σκοπό την επίτευξη των επαγγελματικών τους στόχων


    Σε αυτή την ενότητα λοιπόν, θα μοιράζομαι μαζί σας τις εμπειρίες τους τρόπους που βοήθησαν εμένα και το καταδυτικό μας κέντρο να παραμείνουμε ''ζωντανοί'' μετά από μια οικονομική καταστροφή στην αρχή αυτής της κρίσης και να θεωρούμαστε αυτή τη στιγμή ένα απ' τα καλύτερα και αναπτυσσόμενα καταδυτικά κέντρα της Ελλάδας.
    Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι απλά να συμπληρώσετε ακριβώς από κάτω το όνομα και το
    email σας, προκειμένου να λαμβάνετε οτιδήποτε νεότερο σχετικά με τις εξελίξεις στο χώρο του marketing, σεμινάρια από εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς φορείς, τεχνικές προώθησης και το σημαντικότερο, δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό που θα σας βοηθήσει με τον ίδιο τρόπο που βοήθησε κι εμάς!!!


    Καλή συνέχεια σε όλους με υπομονή, δύναμη και πάνω απ’ όλα υγεία για εσάς και τους αγαπημένους σας.

    Σπύρος Κόλλας          

    Δεν υπάρχουν σχόλια :

    Δημοσίευση σχολίου