Τι είναι τελικά το μάρκετινγκ;;;

Δεν υπάρχουν σχόλια

Στα δύο προηγούμενα άρθρα αναφέρθηκα στους λόγους  που αποφάσισα να προχωρήσω στη δημιουργία αυτής της ενότητας καθώς και στο πως κατέληξα να ξεκινήσω να ασχολούμαι με το internet marketing.

Στο σημερινό άρθρο θα προσπαθήσω να προσεγγίσω με όσο το δυνατόν πιο απλό και κατανοητό τρόπο τις βασικές έννοιες ως προς το τι είναι το μάρκετινγκ γενικά και τις δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του υποψήφιου πελάτη ώστε να σας βοηθήσω να επαναπροσδιορίσετε  την σημασία του μάρκετινγκ είτε σε επιχειρηματικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο, καθώς και τον τρόπο προσέγγισης των υποψήφιων πελατών που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς.


Από το 1948 περίπου οι ειδικοί προσπαθούν να αποδώσουν έναν ορισμό για το marketing.
Ακριβής μετάφραση του όρου δεν υπάρχει μέχρι και σήμερα ούτε στα Ελληνικά, κάτι που μεγαλώνει την γενικότερη σύγχυση γύρω απ’ το θέμα.

Αν και έχει γίνει προσπάθεια να δοθούν διάφοροι όροι, κανένας δεν θεωρήθηκε δόκιμος γιατί κανένας τους δεν μπορεί να αποδώσει ακριβώς την έννοια και το περιεχόμενο  του.

Πολλοί συγχέουν το μάρκετινγκ με τις πωλήσεις, άλλοι το μπερδεύουν με τις διαφήμισεις και τις ενέργειες για την προώθηση των πωλήσεων και άλλοι προβαίνουν σε έναν συνδυασμό της προσωπικής πώλησης και της διαφήμισης.


Τι είναι όμως τελικά το μάρκετινγκ ;;;

Το μάρκετινγκ με απλά λόγια είναι ο τρόπος επιχειρηματικής σκέψης και δράσης που στηρίζεται στην αρχή της πλήρους ικανοποίησης των αναγκών του πελάτη μέσα απ’ τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και την σωστή εξυπηρέτηση.

Έχοντας εξασφαλίσει ότι κατανοήσαμε πως το μάρκετινγκ ΔΕΝ είναι η απλή πώληση προϊόντων, το επόμενο που χρειάζεται να κατανοήσουμε είναι ότι το σωστό μάρκετινγκ περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες της διοίκησης και των εργαζομένων σε μια επιχείρηση, ανεξάρτητα αν οι τελευταίοι δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, το λογιστήριο, τις πωλήσεις ή οποιοδήποτε άλλο τμήμα της επιχείρησης, που να στοχεύουν στην πλήρη ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη και προσέξτε… είτε έρχονται σε άμεση επαφή μαζί του είτε όχι!!!

Κάνοντάς το ακόμα πιο απλό, θα πρέπει ο επιχειρηματίας να έχει έναν ξεκάθαρο στόχο τον οποίον όμως να ασπάζονται και να υιοθετούν και οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση.

Αυτό επιτυγχάνεται με την πρόσληψη προσωπικού και την καταβολή μηνιαίας συνήθως αμοιβής.

Αν τώρα ο στόχος εξυπηρετεί και ένα όραμα του επιχειρηματία και οι εργαζόμενοι ταυτίζονται με αυτό, τότε αρχίζουμε να συζητάμε για την απόλυτη επιτυχία σε όλα τα επίπεδα, είτε αφορά στις σχέσεις του προσωπικού με την επιχείρηση και το αντίστροφο, είτε στις σχέσεις του προσωπικού με τον πελάτη οι οποίες επηρεάζουν την επιτυχία και την βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Αυτό είναι λιγότερο εύκολο να επιτευχθεί μιας και απαιτείται μια ελαφρώς πιο σύνθετη διαδικασία από την πλευρά του επιχειρηματία η οποία περιλαμβάνει το να επικοινωνήσει σωστά και αποτελεσματικά το όραμά του και φυσικά την εύρεση των κατάλληλων ανθρώπων στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το ''προσωπικό''.


Όπως ίσος έχετε αρχίσει να αντιλαμβάνεστε το μάρκετινγκ είναι ιδιαίτερα  σύνθετη επιχειρηματική λειτουργία κατά την οποία χρειάζεται να εντοπίζονται και όχι όπως εσφαλμένα πιστεύουν ή πράτουν κάπιοι να δημιουργούνται ανάγκες, επιθυμίες και απαιτήσεις μικρών και μεγάλων κοινωνικών ομάδων, επιχειρήσεων, επαγγελματιών και οργανισμών, να προσδιορίζει την έντασή τους και να καθορίζει τα  target groups, έτσι ώστε να δημιουργηθούν προϊόντα και υπηρεσίες οι οποίες εξυπηρετούν τα εξυπηρετούν, κατευθύνοντας τη ροή τους με αποτελεσματικό τρόπο προς τους τελικούς καταναλωτές – χρήστες.

Παράλληλα θα πρέπει να αξιοποιηθούν όλες οι παραγωγικές δυνάμεις της επιχείρησης επιδιώκοντας με κάθε τρόπο την πλήρη ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη.

Αυτό με τη σειρά του θα αποφέρει τα οικονομικά οφέλη της επιχείρησης ή/και του επαγγελματία.

Κάνοντας τον απολογισμό όλων των παραπάνω καταλήγουμε στο ότι  το μάρκετινγκ είναι η τέχνη της επιχείρησης ή/και του επαγγελματία να δημιουργεί ικανοποιημένους πελάτες και να τους διατηρεί!!!


Ως προς αυτήν την κατεύθυνση τώρα υπάρχουν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του πελάτη από την επιχείρηση ή/και τον επαγγελματία.
Η πελατοκεντρική και η ανθρωποκεντρική.

Αν θα θέλαμε να δώσουμε έναν ορισμό για την πελατοκεντρική προσέγγιση του πελάτη θα λέγαμε ότι είναι η προσέγγιση κατά την οποία η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας πουλάει απλά ότι ζητάει η αγορά.

Αντίθετα με την ανθρωποκεντρική που η αγορά εξακολουθεί να ζητάει, η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας πουλάει κάτι διαφορετικό το οποίο όμως είναι τεκμηριωμένα εξακριβωμένο ότι θα βοηθήσει τον πελάτη στο να αποκτήσει περισσότερα ή να έχει καλύτερα αποτελέσματα.

Και στις δύο περιπτώσεις καλύπτονται ανάγκες του πελάτη με τη διαφορά όμως ότι στη μία περίπτωση ο επιχειρηματίας ή/και επαγγελματίας απλά παίρνει λεφτά, ενώ στην άλλη βοηθά τον άνθρωπο και εξ’ αιτίας αυτού αμείβεται.

Ότι απ’ τα δύο υιοθετήσει ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίας αυτό και θα λάβει ως υπαλλήλους και αντίστροφο. 


Κατόπιν των ανωτέρω ελπίζω να είναι ξεκάθαρο ότι ο επιχειρηματίας ή/και επαγγελματίας της κατάδυσης δεν μπορεί, ειδικά στις μέρες μας πλέον, να είναι μόνο Divemaster, εκπαιδευτής ή εκπαιδευτής εκπαιδευτών ή και ιδιοκτήτης καταδυτικού κέντρου.

Οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις κάτω απ’ τις οποίες καλούμαστε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας δεν μας αφήνουν και πολλά περιθώρια για να προσλάβουμε εξειδικευμένο προσωπικό μάρκετινγκ, πωλήσεων, λογιστικών, κατασκευής και συντήρησης ιστοσελίδων, blog, social network και τόσων ακόμα ειδικοτήτων που απαιτούνται για την υποστήριξη μιας επαγγελαμτικής ή/και επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Είμαστε όμως υποχρεωμένοι να τα διενεργούμε μόνοι μας, ταυτόχρονα με τις όποιες υποχρεώσεις και γνώσεις απαιτεί η δουλειά της κατάδυσης για λόγους που θα αναπτύξω σε επόμενα άρθρα.

Μέχρι τότε μπορείτε να γράφετε τα σχόλια και τις ερωτήσεις σας ακριβώς από κάτω ή να επικοινωνήσετε μαζί μου εδώ για οτιδήποτε σας απασχολεί σχετικά με το θέμα.

Αν βρίσκετε ότι αυτή η ενότητα μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επαγγελματική και επιχειρηματική σας δραστηριότητα συμπληρώστε ακριβώς από κάτω το όνομα και το email σας για να λαμβάνετε άρθρα και οτιδήποτε νεότερο σχετικά με τις εξελίξεις στο χώρο του marketing, σεμινάρια από εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς φορείς, τεχνικές προώθησης και το σημαντικότερο, δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό που θα σας βοηθήσει με τον ίδιο τρόπο που βοήθησε κι εμάς!!!



Καλή συνέχεια σε όλους           

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου