Μυστικά διατροφής και άσκησης για δύτες

Δεν υπάρχουν σχόλια

Είναι αλήθεια πως σε κάθε μας κατάδυση σηκώνουμε επαναλαμβανόμενα αρκετό βάρος, όπως τις φιάλες, τα βάρη, τα DPV και τα rebreather.

Αν είστε από αυτούς που έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με πόνους και δυσκολίες στην κίνηση κατά τη διάρκεια της καταδυτικής περιόδου, εδώ θα βρείτε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε.


Το κάτω μέρος της πλάτης είναι ένα σύνθετο σύστημα από τένοντες, συνδέσμους, μαλακούς ιστούς, νεύρα, οστά και μυς. Πως δημιουργούνται οι τραυματισμοί και ο πόνος στα συγκεκριμένα σημεία.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των πόνων της πλάτης οφείλεται σε εκφυλιστικές αλλαγές των μεσοσπονδύλιων δίσκων, σε αλλαγές των δίσκων λόγω εξασθένησης, σε οστεόφυτα που αναπτύσσονται στα σπονδυλωτά σώματα και τελικά στους αδύναμους μυς.

Οι δύτες που έχουν ανεπτυγμένους μυς στην κοιλιακή χώρα και στο κάτω μέρος της πλάτης, δεν υποφέρουν από διαστρέμματα που προκαλούνται από μυϊκή αδυναμία.

Η επαρκής λοιπόν μυϊκή ανάπτυξη στο κάτω μέρος της πλάτης θα μας προστατέψει από πιθανούς τραυματισμούς και διαστρέμματα των μυϊκών ινών και του μαλακού ιστού. Για τους σοβαρούς τραυματισμούς υπάρχουν διάφορες μορφές θεραπείας (πάγος, μορφές θερμότητας, φάρμακα). Μπορούμε με τη σωστή εξάσκηση, αυξάνοντας τη ροή του αίματος να βοηθήσουμε έναν σοβαρό τραυματισμό μόλις υποχωρήσει η φλεγμονή.


Πώς όμως μπορούμε να αποφύγουμε τους χρόνιους και σοβαρούς τραυματισμούς; 
Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη. 
Ασκούμαστε έξυπνα. 
Προσέχουμε το βάρος που σηκώνουμε, την κλίση και την αύξηση του βάρους. 

Η επανάληψη και όχι καθ αυτό το βάρος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην αποφυγή τραυματισμών.

Καλό είναι εδώ να επισημάνουμε κάποιες επικίνδυνες ασκήσεις.

Ημικαθίσματα με μπάρα, 
Άρσεις θανάτου με τα πόδια τεντωμένα, 
Εκτάσεις πλάτης με βάρη και 
οι κωπηλατικές έλξεις με κλήση.

Αρχίστε την προπόνηση με λιγότερα σετ, επαναλήψεις και βάρος.

Πολύ σημαντική βοήθεια προσφέρουν οι διατάσεις σε τακτική βάση (το βράδυ μετά από ένα καυτό μπάνιο).


Ένα βασικό και πολύ σημαντικό παράγοντα για την αποκατάσταση των τραυματισμών της πλάτης αποτελεί η ΔΙΑΤΡΟΦΗ.

Τρία είναι τα σημεία στα οποία πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας.
•   Ποιότητα. Η τροφή που χρησιμοποιούμε πρέπει να προσφέρει ποιότητα και ποικιλία τέτοια ώστε να μας δώσει επαρκή ποσότητα πρώτων υλών για να αναπτύξουμε υγιείς ιστούς.

•   Καθαρισμός. Μέσα από σωστά και ελεγχόμενα προγράμματα διατροφής θα βοηθήσετε το σώμα σας στις λειτουργίες καθαρισμού και αποβολής. Τα προγράμματα αυτά βοηθούν στην εξουδετέρωση των προϊόντων οξείδωσης και σύνθεσης ελεύθερων ριζών.

•   Ενίσχυση. Η Τρίτη σημαντική πλευρά βρίσκεται στην εφαρμοσμένη θρέψη. Την χρήση δηλαδή κατάλληλων προϊόντων διατροφής. Ο ρόλος των βιταμινών, αλάτων και ιχνοστοιχείων στην διατήρηση υγιών συνδετικών ιστών σχετίζεται με την ρύθμιση του ραχιαίου πόνου.


Η υγιεινή διατροφή είναι οπωσδήποτε πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, αλλά οι συνθήκες άγχους στις οποίες ζούμε όταν έχουμε ραχιαίους πόνους απαιτούν ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα σε μεγαλύτερες ποσότητες από εκείνες που μπορούν να προσφέρουν οι τροφές. 

Μερικές φορές η πεπτική αποτελεσματικότητα εμποδίζεται από διάφορες αιτίες. Κάποιες ασθένειες που επέβαλλαν μεγαλύτερες απαιτήσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα, ίσως κάνουν το στομάχι, το ήπαρ και την σπλήνα λιγότερο αποδοτικά στις λειτουργίες τους και όσον αφορά την επεξεργασία και την διανομή των θρεπτικών ουσιών στο σώμα.

Βασικά μέταλλα για την πλάτη είναι το ασβέστιο, το μαγνήσιο, ο φώσφορος και το κάλιο.
Βασικές βιταμίνες είναι η A,B,C,D

Τροφές που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στην αποκατάσταση των τραυματισμών της πλάτης καθώς και γενικότερα στις καταδύσεις είναι
•   Ζάχαρη και γλυκαντικά. Προκαλούν κατακράτηση του ασβεστίου, και αποφέρουν μυϊκούς σπασμούς και κράμπες.
•   Άσπρο αλεύρι και επεξεργασμένοι σπόροι
•   Αλάτι. Διαταράσσει την ισορροπία των μετάλλων στο αίμα και δημιουργεί προβλήματα στα επίπεδα καλίου και μαγνησίου.
•   Τσάι και καφές. Προκαλούν νευρικότητα και μείωση της απορρόφησης του σιδήρου

•   Οινοπνευματώδη ποτά. Μειώνουν την απορρόφηση των βιταμινών B,C  καθώς και μερικών μετάλλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου